اقتصادی

حذف تعرفه صادرات مرکبات توسط دولت سیزدهم

نازک نارنجی/مازندران استاندار مازندران از صادرات مرکبات به چین خبر داد; توافقات لازم انجام شده و این اقدام اقتصادی موثر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تعرفه صادراتی مرکبات مازندران از سوی دولت حذف شده است.

سید محمود حسینی پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال تولید مرکبات در استان نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است، سعی داریم با استفاده از تجربیات قبلی در این زمینه اقدامات جدیدی برای صادرات در نظر بگیریم.

وی افزود: امسال بازار جدید چین به عنوان بازار هدف صادراتی کشور برای مرکبات مازندران در دستور کار قرار گرفته است، هرچند دیر شده اما این مهم اجرایی می شود.

استاندار مازندران از صادرات مرکبات به چین خبر داد; توافقات لازم انجام شده و این اقدام اقتصادی موثر اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تعرفه صادراتی مرکبات مازندران از سوی دولت حذف شده است.

به گفته حسینی پور، موانع و مشکلات تعرفه هواپیمای باری به عنوان روند ترانزیت هوایی مرتفع شده است، به طوری که با قیمت سوخت از طریق یارانه ای که وزارت امنیت پرداخت می کند، این هواپیما آماده صادرات مرکبات در سال جاری است. مازندران.

نماینده عالی دولت مازندران گفت: صادرکنندگان می توانند محصولات تولیدی استان را از طریق بار صادر کنند.

لغو ممنوعیت صادرات برنج به مازندران

این مسئول به مشکلات کشاورزان در فصل برداشت اشاره کرد و یادآور شد: برنج کاران مازندرانی امسال با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند. در فصل برداشت شاهد واردات این محصول مهم استراتژیک تامین مواد غذایی بودیم که از آن گلایه داشتیم. در باره. زیرا تولیدکنندگان برنج برای فروش این محصول با مشکل مواجه هستند.

حسینی پور خاطرنشان کرد: دولت برای جبران این وضعیت با خرید 50 هزار تن برنج از طریق فروشگاه اتکا موافقت کرد.

وی از رفع ممنوعیت صادرات برنج از مازندران در خصوص بازار کشورهای هدف خبر داد و گفت: با اجرایی شدن لغو ممنوعیت صادرات برنج از مازندران برخی از مشکلات به صورت یکجا برطرف شده است. .

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا