اقتصادیمطالب کسب و کار

بهترین ایده های راه اندازی کافی شاپ متمایز

اهمیت طراحی کافی شاپ و تاثیر آن بر جذب مشتری

ایده برای راه اندازی کافه: مردم دوست دارند به جاهایی بروند که حس خوبی به آن‌ها می‌دهد. به همین دلیل است که طراحی کافی‌ شاپ برای جلب توجه مشتریان و ترغیب آنها به مراجعه مجدد به آن بسیار مهم است. بالاخره هدف این است که یک ایجاد کنید که قبل از هر جای دیگری برای صرف قهوه و صبحانه به شما مراجعه کند. انتخاب سبک و تم دیزاین فروشگاه از اولین است.

مشکلات راه اندازی کافه: اگر مطمئن نیستید که چه چیزی تجارت کافی ‌شاپ شما را متمایز از بقیه می‌کند یا چرا باید مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد، این یعنی برای انتخاب سبک کافی‌شاپ خود کاملا آماده نیستید. سبک دیزاین کافی شاپ انواع مختلفی دارد که چند نمونه از آن‌ها عبارتند از:

  • سبک سنتی
  • مدرن
  • مینیمال
  • صنعتی
  • روستیک
  • آرامش‌بخش
  • کودک‌پسند
  • و …

مفهوم طراحی کافی‌شاپ شما تا حد زیادی به مخاطبان شما بستگی دارد. از این گذشته، جمع زیادی از بازنشستگان سلیقه و انتظارات متفاوتی نسبت به جوانان دارند.

طراحی کافیشاپ برای فضاهای کوچک

تیم راه اندازی کافه: بعضی از افراد کافی‌شاپ شما را به دلیل دنج بودن انتخاب می‌کنند، بعضی دیگر آن را انتخاب می‌کنند زیرا فکر می‌کنند یک کافی ‌شاپ کوچکتر برابر با صف‎‌های کوچکتر و خدمات بهتر است. حتی ممکن است بعضی از مشتریان آن را انتخاب کنند زیرا فضای کوچک و کمترین صندلی را با آرامش برابر می‌دانند و از آن به عنوان فرصتی برای انجام کار استفاده می‌کنند.

اگرچه ممکن است در فضای کوچکی کار کنید، این بدان معنا نیست که می‌توانید از هزینه‌ای که مشتریان آن را لوکس می‌دانند صرف نظر کنید. این روزها، وای فای رایگان ضروری است و اگر امیدوارید که مخاطب هدف شما متشکل از افرادی باشد که قبل از رفتن به خانه در کافی‌شاپ شما اندکی وقت بگذارنند و قهوه بنوشند، اطمینان حاصل کنید که تعداد زیادی پریز برق دارید. به یاد داشته باشید، هر چه باتری آنها بیشتر طول بکشد، احتمالاً بیشتر در کافی‌شاپ شما می‌مانند.

کافی شاپ مدرن پرنور و کوچک با مبلمان چوبی رنگ روشن

طراحی نمای بیرونی

انتخاب یک نام، طراحی نمای بیرونی و تابلویی که نه تنها بیانگر سبک کافی‌شاپ شما باشد، بلکه نوع منوی شما را نیز نشان ‌دهد، می‌تواند یک کار چالش‌برانگیز باشد، اما برای ایجاد یک هویت تجاری قوی ضروری است.

نمای بیرونی کافی‌شاپ شما چگونه خواهد بود؟ آیا صندلی در فضای باز خواهید داشت؟ طراحی کافی ‌شاپ شما باید فوراً مفهومی را که در ذهن دارید، منتقل کند. به عنوان مثال، اگر کافی‌شاپ شما مدرن و پیشرفته باشد، کرکره‎‌های شیک و شمعدانی روی طاقچه ها ممکن است انتخاب خوبی نباشد.

هر کسی که فروشگاه فیزیکی داشته است به شما می‌گوید که تابلوی تبلیغاتی خوب به شما کمک می‌کند مشتریانتان را به داخل کافی‌ شاپ بکشانید. تابلوی شما باید نشان دهنده مفهوم سبک کافی‌شاپتان باشد. به عنوان مثال، چوب اصلاح شده یک انتخاب عالی برای یک تابلوی کافی‌شاپ به سبک قدیمی است. اطمینان حاصل کنید که تابلوی شما به راحتی خوانده شود و متمایز باشد. تابلوی بیرونی بخشی از طراحی کلی کافی‌ شاپ است در عین حال، باید برجسته باشد تا افرادی که از آنجا عبور می‌کنند بتوانند به سرعت برند شما را بشناسند. در ادامه چند نمونه از طراحی فضای بیرونی کافی شاپ برای شما آماده کرده ایم:

ایدههایی برای طراحی داخلی کافیشاپ

  1. نورپردازی خلاقانه

می‌توانید از نور شمع یا چراغ‌های زیبا برای روشنایی محیط کافی‌شاپ خود استفاده کنید. همچنین برای ایجاد یک فضای آرامش‌بخش در شب، رنگ‌های گرم و ملایم ایده‌آل هستند؛ زیرا تضاد ملایم‌تری از تاریکی ایجاد می‌کنند.

  1. بهبود کارایی و زیبایی کافی شاپ با استفاده از کتاب و کتابخانه

یک کتابخانه هماهنگ با حس‌وحال کافی‌شاپتان ایجاد کنید. این کار باعث می‌شود مشتری‌هایتان حتی برای خواندن کتاب هم شده به کافی ‌شاپ شما مراجعه کنند. بخشی از مشتریان کافی شاپ عاشقان و علاقه‌مندان فرهنگ و هنر هستند. کافی است یک قفسه کتابخانه در اختیار آنها قرار دهید تا ساعت ها خودشان را با آن سرگرم کنند. حضور بیشتر مشتری در کافی شاپ شما موجب فروش بیشتر برای شماست و همچنین موجب شلوغ تر و گرم تر شدن فضای کافی شاپ شما می شود. در ادامه تصویر چند کافی شاپ را برای شما آماده کرده ایم که در طراحی دکوراسیون داخلی خود از کتاب و کتابخانه استفاده کرده اند:

  1. استفاده از آثار هنری در دیزاین کافی شاپ

می‌توانید قسمتی از کافی‌شاپ خود را به نمایش آثار هنری اختصاص دهید. سعی کنید هنرمندان محلی را انتخاب کنید تا نشان دهید بخشی از جامعه محلی هستید. حتی کافی شاپ شما می تواند یک گالری یا نمایشگاه برای عرضه محصولات اصیل هنری باشد. با این کار قشر هنرمند جامعه هم به سمت کافی شاپ شما کشیده شده و اوقات خود را در آن می گذارنند. برای مثال می‌توانید از نمونه‌های زیر الگوبرداری کنید:

  1. ایجاد یک گوشهی دنج

وجود فضای دنج در یک کافی‌شاپ از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در ذهن مشتری تأثیر می‌گذارد. سعی کنید با استفاده از کاناپه و کوسن‌های زیاد گوشه‌ای دنج در کافی‌شاپتان ایجاد کنید. این فضاها باعث می‌شود خیلی‌ها آن را برای قرارهای دوستانه خویش انتخاب کنند.

  1. محیطی مناسب برای بازی و سرگرمی

اگر کافه شما جایی برای سرگرمی افراد است، بازی‌های فکری را برای تشویق مهمانان به ماندن، استراحت و لذت بردن راه بیندازید. همچنین کافه شما می‌تواند مکان مناسبی برای بازی‌های گروهی، کتابخوانی، استندآپ کمدی، گردهمایی گروه‌های خاص مانند سفرگردها و… تماشای دسته‌جمعی مسابقات فوتبال باشد.

سبک و تمهای مختلف طراحی کافیشاپ

امروزه یکی از بزرگترین آرزوهای بسیاری از مردم داشتن یک کافه است. در واقع، این ایده قطعاً رویای خیلی از ما بوده است. بعضی از ما دوست داشتیم که کافه‌ی ما کوچک اما زیبا باشد. و برخی کافه‌شان را در شلوغ‌ترین مکان‎‌های شهر تصور می‌کردند.

بگذارید بگوییم رویاهایتان به حقیقت می‌پیوندند و یک کافه باز خواهید کرد. بنابراین مهمترین نکته‌ای که باید در ادامه به آن توجه شود چیست؟ یکی از مهمترین مواردی که هنگام افتتاح کافه باید به آن توجه شود، دکوراسیون است. هر کافه دارای یک سبک طراحی است که باعث می‌شود از کافه‎‌های دیگر متمایز شود.

اگر قصد دارید مشتریانی با سلیقه‎‌های مختلف را هدف قرار دهید، دیزاین کافی‌ شاپ برای شما واقعاً مهم است. شما باید برای راحتی مهمانان خود یک محیط جذاب، ساده اما شیک ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که یکی از مهمترین عواملی که شما را از رقبا جدا می‌کند، دکوراسیون کافی‌شاپ شماست.

برای الهام بخشیدن به شما در ادامه چند سبک طراحی کافی ‌شاپ را می‌آوریم. اگر می‌خواهید جلوه‌ای تازه به کافی‌شاپ خود بدهید این ایده ها به شما کمک می‌کنند.

  1. دکوراسیون کافیشاپ به سبک صنعتی

این سبک همان‌طور که از نامش پیداست الهام گرفته از انبارها، کارخانه‌ها و دیگر فضاهای صنعتی است. نورپردازی و مبلمان فلزی صنعتی، عناصری هستند که جلوه مدرن این دکوراسیون را تقویت می‌کنند. با قرار دادن دیوارهای آجری، یک پیشخوان بزرگ صنعتی، کابینت و قفسه‎‌های روشن در طراحی کافه می‌توانید ظاهری کاملاً مدرن و صنعتی ایجاد کنید. لوله‎‌های فلزی آشکار، تیرهای سقف، دیوارهای آجری، عناصر نشیمن فلزی و نورپردازی صنعتی از اجزای اصلی این سبک دکوراسیون است.

پالت رنگ: خاکستری، سیاه، برنزه، سفید و تیره‌تر، مانند رنگ قهوه‌ای

دکوراسیون صنعتی با چراغ‌های آویزان، میز صندلی فلزی و دیوارهای آجری دکوراسیون صنعتی با چراغ‌های فلزی دکوراسیون صنعتی با لوله‌های در معرض دید و میز و صندلی فلزی طراحی کافی شاپ صنعتی با میز و صندلی فلزی و چراغ‌های آویزان گل ها و گیاهان و چراغ های صنعتی ترکیبی جالب برای ایجاد محیطی خلاقانه است دکوراسیون صنعتی با لوله‌های تهویه‌ی در معرض دید کافی شاپ به سبک صنعتی با مبلمان فلزی و قفسه‌های فلزی تیره دکوراسیون صنعتی با دیوارهای آجری و صندلی فلزی و کوسن که فضا را متوزان‌تر کرده است دکوراسیون صنعتی با لوله‌های آشکار و دیوارهای آجری ساخته می‌شود، نیمکت‌های روکش‌دار آن را دنج‌تر می‌کنند دیوار آجری، کاشی‌های خلاقانه و صندلی‌های قدیمی ترکیبی از سبک صنعتی و کلاسیک دیوارهای آجری و چراغ‌های فلزی از شاخصه‌های دکوراسیون صنعتی به شمار می‌رود دکوراسیون صنعتی با ستون‌های فلزی در معرض دید

  1. طراحی کافیشاپ به سبک مدرن

طراحی کافه مدرن، مانند صنعت پوشاک، هر ساله متفاوت است. این سبک معاصر به طور کلی با جزئیات فلزی براق، رنگ‎‌های هماهنگ و ظاهر مدرن خودنمایی می‌کند. با نورپردازی متالیک، وسایل تزیینی مدرن، مبل‌های روشن می‌توانید ظاهر مدرن طراحی خود را برجسته‌تر کنید.

سبک مدرن که با ترجیح رنگ‌های متنوع و سطوح فلزی از سبک مینیمال متفاوت است، می‌تواند یک فضای کافه‌ای بسیار جادار و جالب ایجاد کند.

پالت رنگ: قهوه‌ای، طوسی، کرم یا سفید خالص

کافی شاپ مدرن با کفپوش و دیوارهای چوبی دکوراسیون کافی شاپ مدرن با تخته سیاه و لامپ های آویز طراحی مدرن و خلاقانه کافه دکوراسیون مدرن با فضای اختصاصی کنار پنجره که با پارتیشن های چوبی جدا شده است

  1. کافی شاپ سبک وینتج یا سنتی

سبک دکوراسیون سنتی یکی از برگزیده‌ترین گزینه‌ها در حوزه طراحی کافه است. سبکی است که شامل نقوش تزئینی عمومی دهه‎‌های 50 و 60 است. این سبک دکوراسیون جزئیات نوستالژیک متنوعی را از گذشته تا به امروز در خود جای می‌دهد و فضایی کلاسیک ایجاد می‌کند. پرده‌های کلاسیک، نور کم، اشیا و وسایل عتیقه، صندوقچه‌های قدیمی تزئینی، قوطی مخصوص نگهداری قهوه، چای، آرد، شکر از عناصر اصلی ایجاد این سبک هستند.

پالت رنگ: انواع رنگ‌های پاستلی یا کم‌رنگ، مانند بورگاندی، هلویی، نارنجی روشن، زرد خردلی، سبز دریایی

کافی شاپ رنگارنگ سبز و صورتی به سبک دهه 60 میلادی دکوراسیون سنتی کافی شاپ خارجی

چند نمونه کافی شاپ سنتی ایرانی:

 

  1. کافی شاپ مینیمال یا ساده

مهمترین ویژگی سبک طراحی کافی شاپ مینیمال، عناصر تزئینی بسیار ساده هستند و عناصر غیر کاربردی در دکوراسیون گنجانده نمی‌شوند. با استفاده از مبلمان ساده، نورپردازی ساده، رنگ‎‌های تک رنگ و برخی اشیای هندسی، این سبک را می‌توان به راحتی ایجاد کرد. به خصوص اگر فضای باز کوچکی داشته باشید، داشتن مکانی زیبا اما ساده مهم است.

پالت رنگ: رنگ‌های خنثی مانند سفید و خاکستری

 

دکوراسیون کافی شاپ مینیمال به رنگ سفید دکوراسیون کافی شاپ مدرن مینیمال، با کمترین دیزاین و با رنگ‌های مشکی و خنثی طراحی کافی شاپی با چراغ‌های آویزان و میز و صندلی ساده

  1. کافی شاپ سبک هیگ «Hygge»

کلمه دانمارکی به معنای شادی است. دکوراسیون هیگ بیشتر روی راحتی و گرمای فضا تأکید دارد. طراحی کافه به سبک هیگ دارای عناصری چون کوسن‌های کرکی، فرش‌های مخمل خواب‌دار، صندلی راحتی است که احساس آرامش را منتقل می‌کند.

پالت رنگ: رنگ های خنثی، خاکستری روشن، قهوه‌ای، کرم

 

در این سبک از کافی‌شاپ از طرح‎‌های چوبی و عناصر طبیعت استفاده می‌شود. استفاده از میز و صندلی‎‌های چوبی فضای گرمی را در کافی ‌شاپ شما ایجاد می‌کند. سبدها و وسایل حصیری، گل‌ها و گیاهان، استفاده از چوب خام و اصلاح شده در طراحی از شاخصه‌های این سبک هستند.

پالت رنگ: رنگ‌های خنثی، مانند برنزه، کرم، قهوه‌ای و سبز

دکوراسیون کافی‌شاپ به سبک خانه روستایی چوبی طراحی کافی شاپ روستیک که حس گرما را منتقل می‌کند

دکمه بازگشت به بالا