علمی و پزشکی

داوطلبان از جنس مردم، الگوی سلامت و اهل فداکاری هستند

به گزارش شفاف، فرشید رضایی رئیس اداره آموزش و ارتقای سلامت در مراسم روز جهانی داوطلب در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: زمانی که یک بحران بزرگ رخ می دهد یکی از دغدغه های مردم است. هر سیستمی فروپاشی برنامه ها و ثبات آن است. نظام سلامت مانند همه دستگاه های اجرایی، پژوهشی و آموزشی این دغدغه را دارد که آیا می تواند خدمات خوبی ارائه دهد یا خیر. اینجاست که می توان ارزش کار داوطلبان را مشخص کرد.

وی افزود: داوطلبان مردم، اسوه سلامت و فداکاری هستند. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید داوطلب شد. ما انسان ها با یک سری هورمون زندگی می کنیم. اکسی توسین هورمون عشق و اجتماعی است. اگر غمگین هستید، به مردم، حیوانات، گیاهان کمک کنید.

آموزش همسان، بهترین نوع آموزش

وی ادامه داد: تاثیر متقابل هورمون ها و رفتار بر یکدیگر ثابت شده است. اولین فایده داوطلب از کار داوطلبانه، سلامت بدن او به دلیل ترشح اکسی توسین است. داوطلب یاد می گیرد و آموزش می دهد. بهترین راه برای یادگیری، آموزش است. بهترین راه برای آموزش مشابه همین آموزش است. وقتی یک داوطلب چیزی را به گروه خود آموزش می دهد، تأثیر بسیار متفاوتی دارد.

رئیس دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: در نظام سلامت، داوطلب ریشه در برنامه اصلی چندین دهه شبکه بهداشت و درمان دارد. در فرهنگ چند هزار ساله ایران، داوطلبی نیز وجود دارد.

داوطلبان عامل انسجام اجتماعی هستند

رضایی با بیان اینکه وقتی یک داوطلب به عنوان باغدار گل می کارد اولین فایده را از فضای معطر اطراف خود می برد، گفت: نه تنها نظام سلامت مدیون داوطلبان است، بلکه داوطلبان در هر زمینه ای، همه دستگاه های دولتی دنیا هستند. بدهکار به. حضور آنها داوطلبان کلید انسجام اجتماعی هستند. شعار سالوداریتی «اتحاد و همبستگی» برای داوطلبان امسال انتخاب شد.

وی در پایان از تلاش های بی چون و چرای داوطلبان سلامت در سراسر کشور در تمامی زمینه ها قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا