بین الملل

اقدام مجمع خاورمیانه آمریکا علیه موسویان

به گزارش نازک نارنجی، مجمع خاورمیانه آمریکا در بیانیه‌ای از آمریکایی‌ها خواست تا صرفاً به دلیل حضور عده‌ای ایرانی، به چهار دانشگاه آمریکایی برای پایان دادن به جهت‌گیری‌های اسلامی، ضد اسرائیلی و ضد غربی کمک مالی نکنند. آنجا:

1- دانشگاه پرینستون آمریکا به دلیل حضور سید حسین موسویان.

انجمن خاورمیانه آمریکا مدعی شد که موسویان، استاد ایران در دانشگاه پرینستون، در مراسم تشییع سردار سلیمانی در تهران شرکت کرده است.

2- کالج اوبرلین آمریکا به دلیل حضور محمدجعفر محلاتی سفیر سابق ایران در سازمان ملل متحد.

در آن مجلس اعتراف کرد که آقای محلاتی طرفدار ایران است.

3-دانشگاه جورج تاون آمریکا برای «مرکز الولید برای همزیستی مسلمانان و مسیحیان».

انجمن خاورمیانه آمریکا مدعی است که این مرکز توسط یک میلیاردر سعودی به نام الولید بن طلال تامین می شود و از افکار وهابی حمایت می کند.

4- دانشگاه براون آمریکا به دلیل حضور بشار دومانی رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه.

آن مجمع مدعی است که آقای بشار دومانی چندی پیش برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه «بیرضایت» فلسطین در نوار غزه رفت.

مجمع خاورمیانه آمریکا از مردم این کشور خواست تنها کمک های مالی خود را به این مرکز بدهند تا بتواند با دانشگاه های میزبان این اساتید برخورد کند.

لازم به ذکر است، دی ماه سال گذشته گروه صهیونیستی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» با ارسال نامه‌ای به رئیس دانشگاه پرینستون آمریکا، خواستار اخراج موسویان از این دانشگاه شد. پیش از آن گروهی از سران سلطنت طلبان و منافقین آمریکایی نامه ای سرگشاده خطاب به ترامپ، دادستان کل کشور علیه موسوی در روزنامه نیویورک پست منتشر کردند.

لابی صهیونیستی و تندروهای آمریکایی با حمایت برخی از ایرانیانی که خود را به دولت آمریکا فروختند، دولت آمریکا را برای تحریم و جنگ علیه ایران تحت فشار قرار دادند و از این رو خواستار حذف اعداد مخالف شدند. جنگ و تحریم ایران در افکار عمومی آمریکا. به همین دلیل، سید حسین موسویان، دیپلمات سابق ایران، سال ها در صدر فهرست آنها قرار دارد.

311311

دکمه بازگشت به بالا