عمومیمطالب کسب و کار

خرید لپ تاپ از 15 تا 25 میلیون – خرید لپ تاپ اقتصادی

بهترین لپ تاپ های 15 تا 25 میلیونی در بازار ایران کدامند؟

بهترین لپ تاپ ها ایسوس برای خرید تا ۲۵ میلیون تومان

با توجه به شرایط اقتصادی کشور و بودجه کاربران، بازار لپ تا ایسوس زیر 25 میلیون تومان، بازار به شدت داغ و پرطرفداری است. علت این موضوع را می توان در کشش قیمتی بازار و همچنین تعدد خوب مدل های مختلف لپ تاپ در این گروه عنوان کرد. ایسوس نیز با توجه به محبوبیت که این بازار دارد، با عرضه مدل های مختلفی سعی کرده تا قسمتی از این بازار را به دست گرفته و در کنار آن محصولات این رده قیمتی را با کیفیتی بالا عرضه کند تا کاربران هنگام تهیه و استفاده از این محصولات لذت کافی را ببرند و خیالشان از این بابت، آسوده باشد.

در این رده از لپ تاپ ها که بیشتر می توان به عنوان لپ تاپ های اقتصادی و لپ تاپ های مناسب دانشجویان، دانش آموزان، کاربران خانگی و کاربران اداری از آنها یاد کرد، در اکثر موارد شاهد پیکربندی های نرمال و عادی هستیم. دید بسیاری از کاربران با توجه به سایر برند ها این است که در این محدوده قیمتی قطعاً خبری از طراحی جذاب، کانفیگ قوی یا حتی حافظه ذخیره سازی SSD نیست اما باید عنوان کرد که در خانواده لپ تاپ های ایسوس، این موضوع عکس بوده و شما در این رده های قیمتی محصولات خوش ساخت و با کیفیتی را در کنار پیکربندی های مناسب دریافت می کنید که این موضوع به علت گستردگی بالا و تنوع مدل های این برند است که باعث شده قیمت برخی از محصولات جذاب و کارای این شرکت در بازه قیمتی 25 میلیون تومان مشاهده شود.

البته ایسوس تنها در این دسته محصولات خوب را عرضه نمی کند، دسته فوق اقتصادی 10 میلیون تومان یکی دیگر از این دسته بندی ها است که در مقاله به آن پرداخته ایم و با توجه به گستردگی مدل ها، خواندن مقاله ب نیز خالی از لطف نیست.

در این دسته بندی قیمتی شما می توانید حتی لپ تاپ گیمینگ تهیه کنید! لپ تاپ K571GT یک است که با این قیمت یک لپ تاپ گیمینگ مناسب است. این موضوع در سایر برند ها با توجه به تنوع کمتر محصولات و پیکربندی های آنها (در بازار ایران) بسیار نادر بوده و محدوده قیمتی محصولات این برند ها بیش از 25 میلیون تومان است. لپ تاپ ایسوس با توجه به نیاز کاربران، کشش بازار (از نظر قیمتی) و همچنین سخت افزارهای موجود برای پیکربندی، تنوع پیدا کرده و این تنوع در نهایت به نفع کاربران تمام شده است.

زیرا این تنوع باعث شکستن قیمت ها و همچنین قرار گرفتن برخی از مدل های عالی ایسوس در این رده قیمتی که بسیار اقتصادی و عالی است، شده است. البته هر کاربری بسته به نیاز های خود باید مدل لپ تاپ مورد نیاز خود را انتخاب کند که این کار با خواندن مقاله بسیار آسان تر می شود.

در ادامه با یکدیگر به بررسی 3 مدل از لپ تاپ های موجود در محدوده 25 میلیون تومان ایسوس می پردازیم، البته توجه کنید که قیمت این محصولات در زمان نگارش به میزان ذکر شده بوده و ممکن است در زمان خواندن متن این قیمت ها تغییر کند؛ بنابراین با جستجوی مدل در سایت ایسوس ایران می توانید به راحتی قیمت روز محصولات را مشاهده کنید.

بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون ایسوس ویووبوک K513EQ-BN443

حدود لپ تاپ K513EQ قیمت: 25 میلیون تومان

لپتاپ سری ویووبوک همیشه به عنوان یک سری گسترده در محصولات ایسوس شناخته شده است. ویووبوک ها به نوعی خانواده اصلی و به اصطلاح mainstream لپ تاپ های ایسوس بوده و بیشتر محصولات این گروه در قیمت های زیر 25 میلیون تومان قرار دارد. اما لپ تاپ K513EQ از سری است که با داشتن یک پیکربندی عالی، طراحی جذاب و البته قیمت مناسب، برای استفاده دانشجویان و مهندسان پیشنهاد می شود و به نوعی بالاترین لپ تاپ مناسب دانشجویان است.

پردازنده نسل 11 اینتل با مدل Core i7 1165G7 به عنوان قلب تپنده لپ تاپ ایسوس ویووبوک K513EQ BN443 استفاده شده که قدرت پردازشی بالایی را برای این لپ تاپ تأمین می کند و مجهز به 4 هسته و 8 رشته پردازشی است که باعث شده K513EQ به عنوان لپ تاپ مناسب برنامه نویسی و کارهای مهندسی شناخته شود.

البته  از برند انویدیا، کارت گرافیک مدل MX330 را برای لپ تاپ K513EQ BN443 در نظر گرفته اند که این موضوع باعث شده تا این محصول بیش از پیش قدرتمند گردد.

ایسوس برای حافظه ذخیره سازی نیز به سراغ حافظه های پر سرعت NVMe PCIe Gen 3 رفته و حجم 512 گیگابایت را برای این محصول در نظر گرفته و در کنار آن 8 گیگابایت حافظه رم قابل ارتقا را در این محصول قرار داده است. همچنین در صورت نیاز، یک جایگاه هارد 2.5 اینچی نیز برای این محصول در نظر گرفته شده تا در صورت نیاز به اضافه کردن فضای ذخیره سازی بیشتر، با هزینه ای کمتر برای کاربر همراه شود.

صفحه نمایش این محصول نیز با تجهیز به پنل IPS و رزولوشن FullHD توانسته کیفیت بالایی را به کاربران ارائه کند. این مشخصات در کنار قیمت خوب این محصول باعث شده تا بتوان K513EQ را به مهندسان، برنامه نویسان و تولید کنندگان محتوا پیشنهاد کرد.

بهترن لپ تاپ ایسوس 15 اینچی تا 25 میلیون تومان تاف گیمینگ FX506LH-HN004

حدود قیمت لپ تاپ FX506LH ایسوس: 24.5 میلیون تومان

احتمالاً از دیدن یک در این رده قیمتی تعجب کرده اید اما به چشمان خود اطمینان کنید، زیرا این اتفاق در برند ایسوس رخ می دهد! سری تاف از سری لپ تاپ های گیمینگ ایسوس است که هدف آن، عرضه لپ تاپ های گیمینگ اقتصادی و خوش قیمت برای کاربران است تا افراد بیشتری بتوانند این دسته از محصولات را تهیه و از آن لذت ببرند.

 را می توان یک محصول تمام عیار برای نیاز های پردازشی و گرافیکی سنگین عنوان کرد زیرا پردازنده Core i5 10300H قرار گرفته شده در این محصول، توانایی پردازشی بالایی را با سرعت 4.5 گیگاهرتزی در 8 رشته پردازشی به کاربران ارائه کرده و پردازنده گرافیکی GTX1650 انویدیا نیز یک کارت گرافیک اثبات شده و قدرتمند است که در این رده قیمتی کمتر به چشم می خورد.

یکی از نقاط قوت FX506LH را می توان حافظه رم و SSD قابل ارتقا دانست که آن را برای استفاده های طولانی مدت به یک گزینه عالی تبدیل کرده است، زیرا قابلیت ارتقای این دو قطعه، عمر دوباره ای به لپ تاپ می دهد که آن را برای کاربران در بلند مدت مناسب می سازد.

صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ با رزولوشن FullHD و پنل IPS کیفیت تصویر بالایی را به کاربران ارائه کرده و این مجموعه سخت افزار، این لپ تاپ مناسب دانشجویان بوده و خرید لپ تاپ FX506LH را به دانشجویان رشته های مهندسی، معماری و تدوین توصیه می کنیم. البته اگر گیمر مبتدی بوده و به تازگی وارد دنیای بازی شده اید، این محصول بهترین راه ورود به دنیای حرفه ای بازی است

لپ تاپ ایسوس ویووبوک پرو K3400PH-KM041 بهترین لپ تاپ ها ۲۵ میلیون تومان

حدود قیمت K3400PH لپ تاپ ایسوس : 24 میلیون تومان

همان طور که اشاره کردیم، خانواده ویووبوک یکی از گسترده ترین خانواده لپ تاپ های شرکت ایسوس است و در میان این گستردگی، مدل های پرو این محصول برای افراد حرفه ای به عنوان یک گزینه اقتصادی و قدرتمند عرضه شده است.

 را باید یک عضو حرفه ای از خانواده K ایسوس دانست که هدف آن، ارائه یک سیستم قدرتمند برای استفاده توسط کاربران نیمه حرفه ای و حرفه ای بوده و نیاز این افراد را به خوبی می تواند برطرف کند. بازه قیمت لپ تاپ ایسوس K3400PH نیز آن را در رده ای قرار می دهد که کاربران را با مشخصات خود سورپرایز می کند.

K3400PH مجهز به نسل 11 اینتل بوده که نسلی قدرتمند است و پردازنده Core i5 11300H قرار گرفته در این محصول در مقابل نسل گذشته یعنی 10300H، از افزایش عملکرد 20 درصدی برخوردار است. این پردازنده مجهز به 4 هسته و 8 رشته پردازشی بوده و از حداکثر سرعت 4.3 گیگاهرتز بهره مند بوده و به سادگی از پس محاسبات و پردازش های سنگین بر می آید.

ایسوس با توجه به پسوند دستگاه، برای لپ تاپ ویووبوک پرو K3400PH از یک کارت گرافیک قوی بهره برده و مدل GTX1650 انویدیا را با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی GDRR6 برای این لپ تاپ استفاده کرده است. البته اگر حس می کنید که گرافیک این محصول کافی نیست، درگاه تاندربولت 4 در این دستگاه به سادگی قابلیت استفاده از eGPU های قوی را به شما می دهد.

صفحه نمایش OLED این محصول رنگ های زنده و روشنی دارد و چگالی پیکسلی بالا به علت استفاده از رزولوشن 2880 در 1880 پیکسلی آن، انتخاب لپ تاپ K3400PH برای کارای گرافیکی را به یک گزینه عالی تبدیل کرده است. البته کاربران حرفه ای و دانشجویان رشته معماری و تدوین نیز می توانند از این سیستم نهایت استفاده را ببرند

برای خرید بهترین لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که می‌دانید با توجه به وجود برندها و مدل‌های مختلف در بازار ایران، خرید بهترین لپ تاپ کاری استرس‌زا و پردردسر است. اما می‌توان با در نظر گرفتن چند نکته و پارامتر مهم بهترین برند لپ تاپ مورد نیاز خود را پیدا کنیم و برای خرید آن اقدام کنیم. در ادامه‌ی این راهنمای ابتدا نکات قبل از را به شما یادآور می‌شویم و در نهایت معرفی بهترین لپ تاپ های موجود در بازار ایران در یک ماه اخیر را خواهیم داشت.

1. چه مقدار حاضرید هزینه کنید؟

کاملاً واضح است که مانند هر کالای دیگری برای خرید لپ تاپ هم، بودجه‌ی اولیه و مقدار سرمایه‌ی شما اولین و مهم‌ترین فاکتور است. با توجه به قیمت محصولات موجود در بازار ایران، باید گفت لپ تاپ در حال حاضر یک کالای لوکس و نسبتاً گران قیمت محسوب می‌شود و به همین دلیل برای خرید بهترین لپ تاپ ممکن، باید از پیش برنامه‌ریزی کرده و مقداری پول پس‌انداز کنید.

اگر می‌خواهید لپ تاپی بخرید که تا چندین سال بدون افت عملکرد شما را همراهی کند، در حالت کلی پیشنهاد می‌شود بیشترین هزینه‌ی مقدور را برای آن صرف کنید و بهترین لپ تاپ را از میان های موجود در بازار انتخاب کنید. از دید در حال حاضر لپ تاپ هایی که در محدوده قیمتی بین 28 تا 35 میلیون تومان هستند، بیشترین ارزش خرید را دارند و از این محصولات می‌توان انتظار عملکردی خوب و دوام طولانی داشت. باید در نظر داشته باشید که بهترین لپ تاپ های موجود در بازار برای هر کسی متناسب با بودجه و معیارها انتخاب می‌شوند و نه صرف هزینه‌ای که در نظر دارید.

2. به چه دلیل می‌خواهید لپ تاپ بخرید؟

پس از مقدار هزینه‌ی مد نظر، دومین مورد از نکات پیش از خرید لپ تاپ کاربرد شما از لپ تاپ یا همانطور که پرسیده شد، دلیل شما برای خرید لپ تاپ است. با توجه به شیوع بیماری کرونا در دو سال اخیر، بسیاری از مشاغل به صورت «دور کاری» تبدیل شدند و اکثر آموزش‌ها هم به صورت آنلاین در آمدند، از این رو خرید لپ تاپ و دیگر دستگاه‌های هوشمند هم رونق گرفت.

در نتیجه یکی از مهم‌ترین عوامل خرید لپ تاپ در یکی دو سال اخیر، نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان به لپ تاپ برای آموزش آنلاین و کاربردهای تحصیلی بوده است. اگر دلیل شما هم برای خرید لپ تاپ در همان حد استفاده‌های روزمره مانند وب‌گردی، تماشای فیلم و حضور در کلاس‌های آنلاین است، پیشنهاد می‌شود لپ تاپی با قیمت زیر 20 میلیون تومان خریداری کنید و هزینه‌ی اضافی صرف نکنید.

از سوی دیگر برخی برای فعالیت حرفه‌ای خود مانند ویرایش تصویر و تدوین ویدیو قصد خرید لپ تاپ دارند. با توجه به اینکه برنامه‌هایی مانند فوتوشاپ و پریمیر نیاز به توان پردازشی نسبتاً بالایی دارد، در وهله اول به این دسته از دوستان خرید یک سیستم PC را پیشنهاد می‌کنیم. اما اگر قابلیت حمل‌پذیری لپ تاپ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است یا به هر دلیل قصد دارید کار خود را با لپ تاپ انجام دهید راهنمای خرید لپ تاپ خرید یک محصول با قیمتی بالاتر از 25 و حتی 30 میلیون را به شما پیشنهاد می‌دهد.

قصد برخی دیگر از کاربران، گیمینگ یا اجرای نرم افزارهای سنگین گرافیکی و رندرینگ است. به این دسته از عزیزان هم پیشنهاد می‌شود در صورت توان خرید یک PC قدرتمند را اولویت قرار دهند، اما اگر خرید لپ تاپ را ترجیح می‌دهید پیشنهاد ما خرید یک لپ تاپ گیمینگ قدرتمند با قیمتی در حدود 35 میلیون تومان و بالاتر است.

سوالات متداول در مورد خرید بهترین لپ تاپ

1. کدام برند لپ تاپ بهتر است؟

در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه می‌شوند، لپ تاپ‌های مطمئن و مرغوبی عرضه می‌کنند. اما به صورت کلی، هم‌اکنون برندهای ایسوس و ایسر در بازار ایران محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مارک‌های لپ تاپ هستند که بسیاری از محصولات آن‌ها در راهنمای خرید لپ تاپ شهر سخت افزار حضور دارند و شما می‌توانید بسته به نیاز خود از میان آن‌ها انتخاب کنید. با این وجود در نظر داشته باشید که اکثر برندهای دیگر مانند لنوو و HP و دل هم محصولاتی در حد ایسوس و ایسر ارائه می‌دهند و پیشنهاد می‌شود برند لپ تاپ را معیار اصلی خود برای خرید قرار ندهید و بیشتر روی مشخصات و سخت افزار مد نظر تمرکز کنید.

2. بهترین مارک لپ تاپ در ایران چیست؟

همانطور که گفته شد اکثر مارک های لپ تاپ معتبر حاضر در ایران محصولات قابل قبولی ارائه می‌دهند، اما با توجه به محبوبیت برندهای ایسوس و ایسر می‌توان انتظار بالاتری از محصولات این دو برند بزرگ داشت.

3. آیا لپ تاپ دل خوب است؟

بله، شرکت دل (Dell) هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های تولید لپ تاپ و کامپیوتر در جهان است و محصولات جذاب و توان‌مندی ارائه می‌دهد.

4. آیا لپ تاپ سیم کارت می‌خورد؟

بله، برخی لپ تاپ‌های کوچک یا اولترابوک‌ها هستند که از درگاه سیم کارت و شبکه‌های LTE پشتیبانی می‌کنند. اما اصولاً این محصولات توان پردازشی کمتری نسبت به لپ تاپ‌های معمولی دارند و به همین دلیل کارایی کمتری هم ارائه می‌دهند.

5. عمر مفید لپ تاپ چند سال است؟

پاسخ دقیق این سوال به لپ تاپی که شما برای خرید انتخاب کرده‌اید وابسته است. برای مثال لپ تاپ‌های گیمینگ که هم‌اکنون بالای 35 میلیون تومان قیمت دارند می‌توانند به راحتی کاربر را تا 6 یا 7 سال آینده همراهی کنند، اما محصولات ضعیف‌تر و ارزان‌تر طبیعتاً عمر مفید کمتری هم خواهند داشت. به عنوان یک قانون سرانگشتی می‌توان گفت اکثر محصولات الکترونیکی هوشمند حدود 5 سال عمر مفید دارند.

در جدیدترین لیست از «بهترین لپ تاپ های پیشنهادی» که برای «مهر 1401» تدارک دیده‌ایم، به سراغ بهترین لپ تاپ‌های موجود در دسته بندی‌های استفاده روزمره و مولتی مدیا، مهندسی و طراحی و در نهایت بازی رفته‌ایم و در هر بخش چند بازار را به شما معرفی خواهیم کرد.

در نظر داشته باشید در یک ماه گذشته قیمت اکثر لپ تاپهای پیشنهادی در بازار ایران مقداری افزایش یافته است.

نکته 1: با هدف بهبود ارائه مشاوره‌ هنگام خرید لپ تاپ، تصمیم به دسته‌بندی آن‌ها بر اساس عملکرد و کاربرد گرفته‌ایم. از این پس بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار بر اساس کاربرد و قیمت دسته‌بندی می‌شوند. همچنین در بخش نظرات، می‌توانید به صورت رایگان از مشاوره متخصصان وب‌سایت شهر سخت افزار بهره‌مند شوید.

نکته 2: شایان ذکر است که سیستم امتیازدهی به ویژگی هایی نظیر سخت افزار، باتری، و… با توجه به رده لپ تاپ، رقبای هم‌رده و قیمت آن صورت می‌گیرد.

نکته 3: قیمت‌های درج شده بر اساس زمان نگارش مطلب بوده و با توجه به تغییرات بازار، قبل از انتخاب و هنگام خرید کالا، از مطلع شوید.

 

منبع : shop.sazgar.com/best-laptop-15-25-milion

دکمه بازگشت به بالا