اقتصادی

آمار واحدهای مسکن آنلاین تحویل نشده اعلام شد

معاون وزیر تعاون با اشاره به آمار واحدهای مسکن آنلاین که هنوز ارائه نشده است، هدف گذاری ایجاد 50 هزار فرصت شغلی تا پایان سال 1401 را اعلام کرد.

مهدی مسکنی در گفت وگو با نازک نارنجی، درباره آمار اشتغال در بخش تعاون گفت: در بخش اشتغال ایجاد 50 هزار فرصت شغلی را برای سال 1401 پیش بینی می کنیم و امیدواریم بتوانیم این تعداد شغل را در سال 1401 محقق کنیم. یک جهش

وی به روند ثبت سکونت کارگران در سایت وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: ثبت نام ها با مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی انجام می شود و در حال حاضر ثبت نام ها به اتمام رسیده است. اطلاعات به معاونت رفاهی وزارتخانه ارسال می شود و طبقه بندی و وضعیت فرم (ج) افراد باید مشخص شود.

وی افزود: برای کسانی که فرم (ج) سبز و عشر است، کار آماده سازی و ساخت به شرط واگذاری زمین انجام می شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه جزئیات ساخت و تحویل واحدهای مسکن آنلاین به تعاونی ها را تشریح کرد و گفت: در دوره مسکن آنلاین دو میلیون و 200 هزار مسکن ساخته شده که از این تعداد یک میلیون و 110 واحد مسکونی ساخته شده است. یک میلیون و 90 هزار واحد در قالب گروه بندی، خوشه ای و تعاونی می باشد.

مسکنی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و 90 هزار واحد مسکونی، 840 هزار واحد توسط تعاونی ها ساخته شده و 802 هزار واحد تحویل داده شده است.

به گفته معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد واحدهای مسکن آنلاین که هنوز تحویل نشده اند 38 هزار واحد است که 5 هزار و 500 واحد آن در دهه فجر با حضور تعیین و تحویل داده شده است. وزیر راه و شهرسازی و در حال حاضر 33 هزار واحد مسکن آنلاین دارد. بقیه در انتظار تعیین تکلیف است.

وی تاکید کرد: با وجود تصویری که از تعاونی های مسکن در کشور وجود دارد، الگوی تعاونی ها الگوی موفقی است به گونه ای که طبق آمار 95 درصد اهداف محقق شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا