اجتماعیمطالب کسب و کار

جدیدترین تیپ و استایل دانشجویی دخترانه

محتوای این مطلب پنهان

داشتن استایل دانشجویی دخترانه خوب می‌توانید در سال ۱۴۰۱ با تیپ منحصر به فرد و مناسبی به دانشگاه بروید. دانشجویان دختر بیشتر از پسران به استایل خود اهمیت می‌دهند و دوست دارند یک تیپ دانشجویی شیک بزنند.

از انواع مانتو گرفته تا کیف دانشجویی و مقنعه مناسب، هر دانشجوی دختر باید با رعایت نوع پوشش، ترکیبی زیبا و مناسب از انواع سبک پوشش را به تن کند.

استایل دانشجویی دخترانه باید یک لباس مناسب دانشگاه و در عین سادگی، شیک، جذاب و چشمگیر باشد.

استایل دانشجویی دخترانه

بسیاری از دانشجویان تمایل دارند یک استایل متفاوت داشته باشند، از این رو، این روزها موضوع قابل توجه استایل دانشجویی در شبکه‌های اجتماعی و در میان دختران و پسران جوان مطرح است.

بسیاری از برندهای معروف دنیا از جمله جین‌وست، جوتی‌جینز، زارا و … توجه ویژه‌ای به لباس دانشجویی دارند، به همین منظور تمرکز خود را روی لباس‌های کژوال یا غیر رسمی قرار می‌دهند تا توجه جوانان و دانشجویان را به این لباس‌های راحت و شیک جذب کنند.

استایل دانشجویی یا به عبارتی استایل کژوال به لباس‌هایی می‌گویند که در عین سادگی، بسیار راحت است. این استایل در میان جوانان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که به راحتی می‌توانید هر مدل تیشرت مردانه، پیراهن، مانتوی زنانه، کفش اسپرت، کوله پشتی ، شلوار جین، شلوار کتان و آکسسوری مورد علاقه خود را ترکیب کنید و یک استایل دانشجویی جذاب و گیرا داشته باشید.

در این بررسی به طور کامل در مورد تیپ دانشجویی جدید دخترانه صحبت می‌کنیم. برای خرید اقلام ضروری دانشگاه خود می‌توانید به فروشگاه آنلاین کیف زنانه کیف شیک مراجعه کنید.

اهمیت داشتن استایل دانشجویی دخترانه

در استایل کژوال بجز مانتوی دخترانه و پیراهن مردانه، تفاوت چندانی در مدل لباس دخترانه و پسرانه نیست. برای مثال، در گذشته مدل کفش دخترانه و پسرانه متفاوت بودند، با این حال این روزها کفش اسپرت دخترانه و پسرانه به‌جز در سایز، تفاوتی با یکدیگر ندارند.

معمولا دختران جوان به لباس‌های تکراری علاقه ندارند و تمایل دارند در فواصل کوتاهی استایل خود را تغییر دهند. با این حال اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید ترکیب لباس‌هایتان را تغییر دهید و یک جلوه تازه‌ای به لباس‌های خود ببخشید.

برای مثال مانتوی مشکی را می‌توانید با یک تیشرت سفید سِت کنید و بار دیگر جلوی مانتو را ببندید و مدل مانتو را تغییر دهید.

بنابراین این موضوع به سلیقه و خلاقیت خودتان بستگی دارد. در این صورت تعداد لباس‌های شما اهمیت ندارد و می‌توانید یک مدل مانتو را به چندین روش مختلف به تن کنید.

داشتن یک تیپ دانشجویی رسمی برای دختران برای حضور در دانشگاه بسیار مهم است. اهمیت پوشیدن استایل دانشجویی دخترانه مناسب به دلایل زیر است:

مرتب و شیک بودن

ظاهر شما اولین چیزی است که دیگران در مورد شما قضاوت می‌کنند. پوشیدن لباس مناسب می‌تواند به ایجاد یک ذهنیت مثبت در دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه کمک کند. این امر به ویژه در زمان حضور در سمینار، کنفرانس یا جمعی کثیر، از اهمیت بالایی برخوردار است. ذهنیت مثبت نسبت به شما می‌تواند به موفقیت تحصیلی و ارتباطات شما کمک کند.

برقراری ارتباط مثبت

داشتن یک تیپ دانشجویی شیک این پیام را به دیگران می‌دهد که شما در تحصیلات خود جدی هستید و حضور در دانشگاه را دوست دارید.

این مهم نشان می‌دهد که برای ظاهر خود ارزش قائل هستید و به خود اهمیت می‌دهید. وقتی نشان می‌دهید که در کار خود جدی هستید و پوشش مناسبی دارید، دیگران شما را فردی محترم می‌بینند. به همین دلیل دوست دارند با شما ارتباط سازنده برقرار کنند.

افزایش اعتماد به نفس

زمانی که می‌توانید بهترین سبک پوشش خود را بپوشید، بدون شک اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید. داشتن استایل دانشجویی دخترانه می‌تواند به شما کمک کند تا برای مقابله با چالش‌های جدید و ملاقات با افراد احساس قدرت و اعتماد به نفس داشته باشید.

وقتی سایر زمینه‌های زندگی شما خارج از کنترلتان باشد، نحوه پوشش شما چیزی است که می‌توانید کنترل کنید. تیپ شما مانند برند شخصیتان است.

اصول انتخاب تیپ دانشجویی در فصول مختلف

اصول انتخاب استایل دانشجویی دخترانه موضوع مهمی است زیرا به شما کمک می‌کند در محیط دانشگاه به راحتی تردد کنید و در عین حال شیک بمانید. در ادامه به اصول انتخاب تیپ دانشجویی می‌پردازیم:

انتخاب کیف مناسب دانشگاه

کیف و کوله پشتی دانشجویی

بیشتر دانشجویان ترجیح می‌دهند کوله پشتی غیراستاندارد و پارچه‌ای استفاده کنند. با این حال، این مدل کوله پشتی‌ها پس از مدتی با وزن سنگین کتاب و جزوه پاره می‌شوند و به کمر و گردن شما آسیب می‌رسانند.

کوله پشتی دانشجویی باید به اندازه‌ای باشد که وزن لپ‌تاپ، دفتر و کتاب و جزوه‌ها و همچنین کیف پول را تحمل کند، در این صورت توصیه می‌کنیم خرید کوله پشتی دخترانه استاندارد را در برنامه خود قرار دهید تا کمترین آسیب به شانه و کمرتان وارد نشود.

در گذشته خانم‌ها کیف مجلسی را به همراه لباس‌های فرمال یا رسمی به تن می‌کردند، اما این روزها بسیاری از دختران جوان کیف مجلسی و کیف چرم زنانه را با یک مانتوی کژوال و کفش اسپرت سِت می‌کنند.

این مدل کیف زنانه، ساده‌تر از مدل‌های کیف مجلسی دیگر است، به همین دلیل دانشجویان این مدل کیف را به عنوان کیف دانشجویی استفاده می‌کنند.

  • کیف مناسب دانشگاه باید وسایل لازم شما را در خود نگه دارد.
  • کیف باید مقاوم به راحتی قابل حمل باشد.
  • بانوان می‌توانند از کیف‌های زنانه بزرگ و کوله پشتی استفاده کنند.
  • کیف را در رنگ‌های خنثی مانند مشکی و قهوه‌ ای انتخاب کنید.
  • انتخاب کیف‌ها با ظاهر عجیب و رنگ‌های خاص (صورتی) در بسیاری از دانشگاه‌ها ممنوع هستند.
  • بهتر است کیف هر دو قابلیت دستی و دوشی را داشته باشد.

انتخاب مانتو مناسب دانشگاه

معمولا مدل مانتوی دانشجویی ساده است و برخلاف مانتوی مجلسی، زرق و برق ندارد. این روزها مانتوی بلند محبوب‌تر از مدل مانتوی کوتاه است، با این حال خانم‌های قد بلند به نسبت خانم‌هایی که قد کوتاه یا متوسط دارند، تمایل بیشتری به خرید مانتوی بلند دارند.

اگر قد شما متوسط یا کوتاه است و به مدل مانتوی بلند علاقه دارید، می‌توانید مانتوهایی که اندازه‌شان تا زیر زانو است را انتخاب کنید.

مانتوی جذب در مد و فشن این روزها جایگاهی ندارد و اکثر مانتوهای زنانه، در تن آزاد و معمولا جلو باز هستند. در صورتی که می‌خواهید یک مانتو جلو باز در محیط دانشگاه بپوشید، سعی کنید از تونیک بلند اسپرت استفاده کنید تا استایل کژوال جذابی داشته باشید.

همچنین شما می‌توانید تیشرت دخترانه را زیر مانتو به تن کنید و یک استایل کژوال و جذاب داشته باشید. مدل تیشرت نخی دخترانه بسیار متنوع است، با این حال تیشرت سفید در میان دختران و پسران جوان بسیار محبوب است که شما می‌توانید آن را با همراه شلوار جین آبی دخترانه سِت کنید.

با این حال دانشجویان به منظور راحتی خود و قوانین بسیاری از دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند مانتو اسپرت دکمه‌دار به تن کنند. مانتو اسپرت یا کژوال، طرح‌ و رنگ‌های متفاوتی دارد که در این میان مانتو جیب‌دار مرسوم‌تر از دیگر مانتوهای دانشجویی دیگر است.

  • مانتوی دانشجویی باید نهایت تا بالا زانو بلند باشد.
  • مانتوی دانشجویی باید به رنگ تیره (مشکی، سرمه‌ای، خاکستری و غیره) باشد.
  • دانشگاه آزاد و دانشکده‌های هنر معمولاً اجازه پوشیدن مانتوی روشن در مدل‌های مختلف را می‌دهند.
  • مانتو باید تا پایین جلو بسته باشد.
  • مانتوی تنگ مجاز نیست.
  • مانتو باید ساده باشد.
  • مانتو را می‌توان با شلوار جین و شلوار پارچه‌ای به تن کرد.
  • جنس مانتو بهتر است نرم و منعطف باشد.

انتخاب مقنعه مناسب دانشگاه

  • مقنعه باید سر و گردن را بپوشاند.
  • مقنعه باید به رنگ تیره (مشکی، سرمه‌ای، خاکستری و غیره) باشد.
  • مقنعه می‌تواند طرح‌ دار یا ساده باشد.
  • مقنعه باید سبک، راحت و خنک باشد.
  • مقنعه دانشجویی نخی بهتر پلی استر است.
  • جنس مقنعه باید طوری باشد که روی سر بماند.
  • رنگ مقنعه را رنگ مانتو ست کنید (مشکی با مشکی و سرمه‌ای با سرمه‌ای)

انتخاب شلوار مناسب دانشگاه

  • شلوار باید تا مچ پا را بپوشاند.
  • شلوار نباید خیلی تنگ باشد.
  • شلوار بهتر است رنگ و راحت باشد.
  • شلوار جین باید بدون طرح خاصی باشد.
  • شلوار کتان راحتی بیشتری نسبت به شلوار جین دارد.
  • شلوار جین در طیف رنگی آبی است و نیازی نیست از نظر رنگی با مانتو و مقنعه ست شود.

کفش اسپرت دانشجویی

یک استایل دانشجویی دخترانه بدون کفش اسپرت کامل نمی‌شود. این روزها تفاوت چندانی میان کفش اسپرت دخترانه و پسرانه وجود ندارد و معمولا مدل کفش اسپرت پسرانه و دخترانه یکسان است و تنها تفاوت آن‌ها در سایز و اندازه می‌باشد.

کفش اسپرت دخترانه بسیار راحت و مناسب پیاده‌روی روزانه، دانشگاه و مدرسه است و معمولا این مدل کفش‌ را با استایل کژوال به تن می‌کنند. در این صورت می‌توانید با مانتو اسپرت، یک شلوار جین ساده و یک کفش اسپرت دخترانه سفید یا رنگی، استایل خود را جذاب کنید.

این روزها در مد و فشن دنیا کتانی‌های بزرگ و رنگارنگ که به Ugly shoes یا کتانی زشت معروف است، در میان دختران جوان طرفدار بسیاری دارد. به نظر می‌رسد ابتدا برند فیلا (FILA) کتانی‌های بزرگ و سفید را وارد بازار مد و فشن کرد، سپس کتانی‌های رنگارنگ و نگینی برند گوچی (Gucci)که نامتعارف به نظر می‌رسیدند، جایگاه ویژه‌ای در میان خانم‌های جوان علاقمند به مد و فشن به‌دست آورد.

یکی دیگر از کفش‌های مورد علاقه دانشجویان، کفش اسپرت اسنیکرز است که در ایران به کفش کتانی یا ورزشی معروف است. این مدل کفش اسپرت، تنها مناسب ورزش نیست و شما می‌توانید این کفش را به همراه مانتوی بلند دانشجویی در طرح و رنگ‌های متفاوتی سِت کنید.

اگر می‌خواهید یک استایل اسمارت کژوال دانشجویی داشته باشید، کانورس آل استار سفید و مشکی مناسب‌ترین انتخاب است و شما می‌توانید این مدل کفش را با مانتوی اسپرت دانشجویی مورد علاقه‌تان سِت کنید.

در واقع هیچ رنگی وجود ندارد که با سفید و مشکی سِت نشود. اگر به کانورس آل استار سفید علاقه دارید، ترکیب این مدل کفش اسپرت و مانتوی بلند رنگی، انتخاب هوشمندانه‌ای در استایل دانشجویی است.

اکسسوری زنانه

اکسسوری مناسب استایل دانشجویی دخترانه تنوع بسیاری دارد. یکی از محبوب‌ترین اکسسوری دخترانه، عینک آفتابی است. عینک آفتابی گربه‌ای و گرد ترند فشن امسال زنانه است. علاوه بر مدل فریم، قاب عینک آفتابی تاثیر بسزایی در استایل شما دارد.

برای مثال یکی از قاب‌های پرطرفدار سال ۲۰۱۹، طرح پلنگی است که استایل شما را زیبا می‌کند.

از دیگر اکسسوری‌های دانشجویی می‌توان به دستبند دخترانه اشاره کرد. دستبند چرم و سنگ، مناسب استایل دانشجویی و کژوال است که این روزها نه تنها دختران جوان، بلکه آقایان نیز از دسبند چرم و سنگی استقبال خوبی کرده‌اند.

شال گردن یکی از اکسسوری‌های مهم دنیا محسوب می‌شود. خانم‌ها می‌توانند بارانی یا پالتوی زنانه خود را با یک شال گردن پشمی یا کشمیر سِت کنند. اگر می‌خواهید یک انتخاب جسورانه در استایلتان داشته باشید، می‌توانید از یک شال گردن رنگ روشن یا متضاد رنگ غالب استایلتان انتخاب کنید تا چشمگیرتر از همیشه ظاهر شوید.

شلوار در استایل دانشجویی دخترانه

اگرچه شلوار کتان و پارچه‌ای در فصل‌های گرم بهار و تابستان طرفداران خود را دارد، اما شلوار جین هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نخواهد داد. شما می‌توانید هر مدل مانتو و کفش اسپرت یا راحتی را به همراه شلوار جین دخترانه سِت کنید.

از مدل شلوار جین دخترانه جدید می‌توان به شلوار جین مام استایل‌ اشاره کرد. شلوار جین مام استایل، به شکل عدد هفت یا مثلث است که از ساق تا مچ پا کمی آزاد می‌باشد.

در چند سال گذشته شلوار جین تنگ و پاچه گشاد در کمد هر خانمی جایگاه ویژه‌ای داشت، اما معمولا شلوار جین راسته و بدون شکل و قواره از محبوبیت چندانی برخوردار نبوده است.

فشن سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ علاوه بر ارائه شلوار مام استایل به بازار مد و فشن، بار دیگر پوشیدن شلوار جین راسته را در میان خانم‌ها مرسوم کرد. با این تفاوت که اندازه شلوار جین راسته جدید تا مچ پا است و مدل‌های متنوعی دارد.

استایل دانشجویی پسرانه

به نظر می‌رسد در این چند سال گذشته تحولات بزرگی در استایل کژوال آقایان در ایران ایجاد شده است و آقایان و پسران جوان دیگر با یک تیشرت و پیراهن مردانه معمولی از خانه خارج نمی‌شوند، چه برسد بخواهند به دانشگاه بروند!

اگر شما به زیبایی استایل خود توجه می‌کنید، به لباس‌های شیک علاقه دارید و می‌خواهید در دانشگاه یک استایل کژوال جذاب داشته باشید، به ادامه این مقاله توجه کنید.

پیراهن مردانه

در ظاهر به نظر می‌رسد که تنوع لباس و پیراهن آقایان محدود است و آقایان نمی‌توانند تنوعی در استایل خود ایجاد کنند. اما پیراهن مردانه علاوه بر مدل مجلسی، تنوع بسیاری در مدل‌های اسپرت و غیررسمی دارد.

پیراهن مردانه فلانل یکی از محبوب‌ترین مدل لباس مردانه در فصل بهار و پاییز است. معمولا مدل این پیراهن مردانه چهارخانه است و جنس پارچه از نخ‌های پشمی تهیه می‌شود.

شما می‌توانید زیر پیراهن فلانل مردانه یک تیشرت ساده به تن کنید و جذابیت استایل دانشجویی خود را بیشتر کنید.

بازگشایی دانشگاه‌ها از فصل خنک پاییز آغاز می‌شود و شما می‌توانید در این فصل بی‌آنکه نگران گرما و تعریق باشید، پیراهن جین را به همراه یک تیشرت طرح‌دار به تن کنید. با این حال اگر می‌خواهید پیراهن مردانه خنک‌تری به تن کنید، پیراهن شَمبرِی را پیشنهاد می‌کنیم.

پارچه این لباس شباهت بسیاری به جین دارد، با این تفاوت که جنس‌اش نازک و سبک‌تر است. معمولا آقایان این مدل پیراهن را بدون تیشرت و به صورت تک به تن می‌کنند.

پیراهن پنبه و نخی مردانه یکی از ترکیبات مهم استایل کژوال دانشجویی است که در میان آقایان، به‌خصوص پسران جوان طرفداران بسیاری دارد. شما می‌توانید پیراهن نخی را با یک شلوار کتان مردانه سِت کنید و به منظور جذاب‌تر شدن استایل‌تان از اکسسوری‌هایی مانند عینک آفتابی و دستبند مردانه بهره‌مند شوید.

اگر می‌خواهید در فصل پاییز به جای کت تک مردانه، یکی لباس اسپرت به تن کنید، اورکت یا بالاپوش مردانه یک انتخاب متفاوت است. رنگ معمول اُوِرشرت مردانه خاکی، طوسی، کِرم، سبز و سرمه‌ای است که شما می‌توانید این بالاپوش را به همراه یک تیشرت بدون دکمه و با یک رنگ مکمل ترکیب کنید.

کفش اسپرت دانشجویی پسرانه

اگر می‌‌خواهید در محیط دانشگاه یک استایل جذاب کژوال مردانه داشته باشید، خرید کفش اسپرت مردانه را در لیست خرید پاییزه خود قرار دهید. کفش اسپرت مردانه یا همان کفش ورزشی، هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد. با این حال شما می‌توانید با یک رنگ و مدل کفش اسپرت جذاب، استایل خود را متمایز کنید.

دوره کفش اسپرت مشکی یا تیره مردانه به پایان رسیده است. این روزها پسران جوان تمایل بسیاری به کفش ورزشی سفید یا رنگی دارند که این کفش‌ها را می‌توانید با یک شلوار جین ترکیب کنید و استایل دانشجویی خود را چشمگیرتر از همیشه کنید.

یکی دیگر از کفش‌های مردانه کژوال، کفش کالج مردانه است. کفش کالج در دنیا Boat shoes نام دارد که به راحتی و جذابیت مشهور است. با این حال شلوار کتان به همراه کفش کالج مردانه و یک پیراهن نخی مردانه استایل شما را گیرا می‌کند.

کیف دانشجویی پسرانه

در این روزها اکثر دانشجویان کوله پشتی و کلاسور را به کیف‌های دیگر ترجیح می‌دهند. کوله پشتی لپ‌تاپ یکی از محبوب‌ترین کیف دانشجویی مردانه است.

معمولا این مدل کیف دانشجویی ساختار استانداردی دارد که علاوه بر زیبایی و استحکام، کمترین آسیب را به گردن و کمر وارد می‌کند.

همچنین اگر می‌خواهید یک استایل دانشجویی متفاوت داشته باشید، کیف چرم مردانه یک انتخاب جذاب است و آقایان شیک‌پوش و سخت‌پسند می‌توانند با خرید یک کیف چرم مردانه، استایل دانشجویی خود را گیرا کنند.

اگر شما هم جزء طرفداران چرم هستید، کیف چرم دستی و کوله پشتی چرم مردانه، استایل دانشجویی را بی‌نظیر می‌کند.

گرچه به نظر می‌رسد کیف چرم مردانه مناسب یک استایل رسمی و کلاسیک است، اما مد و فشن این روزها خلاف این تفکر را ثابت می‌کند. چرا که مسیر فشن دنیا به سمت و سوی لباس‌های راحت و استایل کژوال پیش می‌رود.

اکسسوری مردانه ( عینک آفتابی، دستنبند چرم و مهره ای)

اکسسوری مردانه در استایل دانشجویی جایگاه ویژه‌ای دارد. اگرچه اکسسوری در ظاهر کوچک به نظر می‌رسد، اما تفاوت بزرگی در استایل شما ایجاد می‌کند. برای مثال شما می‌توانید آستین پیراهن مردانه را تا کنید و با یک دستبند مردانه جلوه جذابی پیدا کنید.

همچنین عینک آفتابی جزء جدا نشدنی استایل کژوال مردانه است. تاثیری که عینک آفتابی خلبانی، برولین، مربعی و گرد روی استایل دانشجویی مردانه می‌گذارد، انکار ناپذیر است. چرا که عینک آفتابی روی چهره شما نیز تاثیر بسزایی می‌گذارد و شما را جذاب‌تر می‌کند.

۱۱ نکته برای داشتن بهترین استایل دانشجویی دخترانه

 لباس اندازه خود را انتخاب کنید

به طور کلی همیشه باید لباسی را به تن کنید که اندازه اندام تان باشد. هیچ موقع لباسی که دوست دارید، اما اندازه شما نیست را خریداری نکنید. چراکه این یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که معمولا افراد مرتکب می شوند.

خصوصا در هنگام انتخاب لباس برای دانشگاه باید محتاطانه تر برخورد کنید. گزینه های بسیار زیادی برای انتخاب خواهید داشت، اما برای داشتن بهترین استایل دانشجویی دخترانه می بایست کاملا با دقت و احتیاط اقدام کرده و لباسی متناسب با اندام خود انتخاب کنید.

 به سلامت و تمیزی ناخن هایتان اهمیت دهید

ناخن ها نیز جزوی از استایل هستند که بسیاری از دخترها آن ها را نادیده می گیرند. به هر حال باید به درستی از آنها مراقبت کنید. ناخن هایتان را تمیز کرده و به آنها شکل دهید. البته لاک زدن ناخن ها جزو امور خیلی مهم و ضروری نیست؛ اما در صورتی که از لاک استفاده می کنید باز هم می بایست به تمیزی و فرم آنها توجه داشته باشید.

کفش مناسب را در استایل دانشجویی دخترانه انتخاب کنید

کفش، عضو مهمی از استایل دانشجویی دخترانه شما می باشد. این نکته را درنظر داشته باشید که قرار است مدت زمان زیادی از روز خود را در دانشگاه بگذارنید، پس انتخاب کفش مناسب می بایست اهمیت زیادی برایتان داشته باشد.

از آنجاکه قصد دارید از یک کلاس به کلاس دیگر بدوید، باید کفش های راحتی را انتخاب کنید. اما این موضوع به معنای این نیست که جذابیت استایل خود را کنار بگذارید. بلکه برای داشتن یک استایل دانشجویی دخترانه جذاب می بایست با روش های هوشمندانه کفش خود را با استایل تان ست کنید.

برای مثال، پوشیدن بوت با مانتوی مجلسی برای دانشگاه یک انتخاب خیلی بد خواهد بود! همچنین پوشیدن کفش پاشنه بلند با شلوار جین نیز انتخاب بدی می باشد. از این رو می بایست کفش خود را حساب شده و عاقلانه انتخاب کنید.

لباس های متنوع بپوشید

به پوشیدن شلوار جین و مانتوهای ساده بسنده نکنید. لباس ها و استایل های مختلف را امتحان کنید. شلوارهای خاص تر، مانتوهای متفاوت تر و هر چیزی که به نظرتان جذاب آمد را آزمایش کنید. در نهایت این نکته را به خاطر داشته باشید که هر لباسی که به تن می کنید باید مناسب مکانی که در آن هستید باشد.

از اکسسوری های رنگ روشن استفاده کنید

ممکن است از انتخاب اکسسوری هایی که رنگ های روشن دارند اجتناب کنید؛ اما این نکته را درنظر داشته باشید که استفاده از اکسسوری های روشن بسیار جذاب خواهد بود. برای مثال یک کیف رنگ روشن انتخاب کنید تا ظاهرتان را جذاب و روشن کند. این کار باعث می شود خیلی پرزرق و برق و توی چشم نباشید و در عین حال بدرخشید.

لباس های خال خال را در استایل دانشجویی دخترانه فراموش نکنید

ممکن است فکر کنید که پوشیدن لباس های خال خال جزو ترندهای قدیمی است. اما باید بدانید که این ترند بار دیگر با سر و صدای زیادی به دنیای مد بازگشته است.

پس اگر در کمد لباس خود هنوز هم لباس های خال خال قدیمی تان را دارید، آنها را بیرون آورید. اگر هم لباس خال خال ندارید، وقت آن رسیده که به یک خرید کوچک بروید.

مدل موهای مختلف را امتحان کنید

دانشگاه مکانی است که در آن حتی استایل های عجیب و غریب هم ممکن است تبدیل به ترند شود! پس ریسک کنید و در تغییر دادن مدل موهای خود تردیدی نداشته باشید.

ممکن است فکر کنید چون مقنعه سر می کنید نمی توانید مدل موهای مختلفی را امتحان کنید. اما این فکر اشتباه است. اگر هرروز مدل موهای خود را تغییر دهید استایل تان از یکنواختی خارج می شود. مثلا می توانید یک روز موهای خود را از بالا بسته و روز دیگر آن را ببافید.

وسایل ضروری خود را در کیف تان قرار دهید

یکی از نکاتی که همیشه باید مدنظر داشته باشید، گذاشتن وسایل ضروری در کیف است. این وسایل شامل دستمال مرطوب، چند داروی مهم، دئودورانت، چند گیره یا سنجاق سر و… می باشد. اگر همیشه این وسایل را همراه خود داشته باشید، احساس امنیت می کنید و حس می کنید که می توانید همه مشکلات را حل و فصل کنید.

کیف خود را تغییر دهید

داشتن یک کیف ثابت و همیشگی، استایل شما را خسته کننده خواهد کرد. بهتر است هر ۲ تا ۳ هفته یکبار کیف خود را تعویض کنید. اگر کیف های زیادی ندارید، نگران نباشید.

راه هایی وجود دارند که با کمک آنها می توانید از یک کیف به روش های مختلف استفاده کنید. برای مثال، با اضافه کردن یک پاپیون رنگی به کیف تان می توانید ظاهر آن را تا حد زیادی تغییر دهید. همچنین می توانید یک آویز کیف از کیف خود آویزان کنید تا ظاهر کیف تان کمی تغییر کند.

مناسب با آب و هوا لباس بپوشید

برای داشتن یک استایل جذاب، می بایست از همان روز اول دانشگاه لباس هایتان را سنجیده انتخاب کنید. از این رو باید لباسی به تن کنید که کاملا متناسب با آب و هوا باشد. اگر در ترم زمستانی هستید و هوا خیلی سرد است، طوری لباس بپوشید که بتوانید گرم بمانید. اگر هوا بارانی است، چتر به همراه خود داشته باشید. قبل از هرچیزی به سلامت خود توجه داشته باشید.

از اکسسوری های ارزان قیمت استفاده کنید

برای داشتن استایل دانشجویی دخترانه جذاب لازم نیست از اکسسوری های گران قیمت برندهای لوکس استفاده کنید. بلکه می توانید از مغازه های ارزان قیمت چند تکه اکسسوری خریداری کنید. تنها نکته ای که باید بدانید این است که چگونه به درستی از اکسسوری هایتان استفاده کنید تا گران قیمت به نظر برسند.

گزینه هایی را خریداری کنید که ضروری بوده و موردنیاز شما هستند. پول هایتان را بدون فکر خرج نکنید؛ بلکه با هوش و درایت از آن استفاده کنید. از تمام نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم استفاده کنید تا بتوانید یک استایل دانشجویی دخترانه جذاب داشته باشید.

چرا داشتن استایل دانشجویی مهم است؟

دانشگاه به عنوان یک مکان علمی و آکادمیک پوشش مخصوص به خود دارد و درست نیست پوشش یک قرار دوستانه را با پوشش دانشگاه یکی کنید. دانشگاه مثل مدرسه لباس فرم خاص ندارد اما هر استایلی هم مناسب آن نیست.

استایل دانشجو می‌تواند از دانشگاه به دانشگاه و با توجه به قوانین متفاوت باشد. همین استایل از دانشکده به دانشکده هم تفاوت دارد. استایل دانشجویان هنر با دانشجویان دانشکده فنی یا علوم انسانی فرق می‌کند

بخاطر داشته باشید، برای انتخاب این استایل دخترانه خود قوانین دانشگاه و راحتی خود را در نظر بگیرید. داشتن پوشش راحت مهم است؛ چون باید در محیط دانشگاه، کلاس یا آزمایشگاه احساس خوبی داشته باشید و کلافه نشوید.

بایدها و نبایدها در انتخاب استایل دانشجویی دخترانه

بایدها و نبایدهای استایل دانشجویی را معمولا قوانین دانشگاه تعیین می‌کند. مثلا پوشیدن مقنعه به جای روسری و شال یکی از اصولی است که اکثر دانشگاه‌ها به آن پایبند هستند.

در ادامه می‌توانید نکات مهم برای داشتن یک استایل دانشجویی مناسب را بخوانید:

  • توجه کنید همیشه لباس دانشگاهی شما تمیز، اتو شده و مرتب باشد.
  • بهترین مدل استایل دانشجویی دخترانه این است که در کنار راحتی، شیک و رسمی هم باشد.
  • سعی کنید لباسی بپوشید که در مدت طولانی کلافه کننده نباشد؛ مثلا تنگ نباشد.
  • لباس مناسب دانشگاه شال و شلوار کوتاه نیست.
  • جوراب را در استایل دانشجویی فراموش نکنید.
  • اگر چادری هستید از مقنعه و روسری رنگی می‌توانید در زیر چادر استفاده کنید و استایلی خاص بسازید.

استایل بهاره دانشجویی دخترانه

بعد از عيد كه همه برميگردن دانشگاه ميبينيم كه خيليا همون لباسايي كه براي عيد گرفتن رو پوشيدن و اومدن!

هيچ اشكالي نداره اين كار ولي سعي كنيد كه مانتوهاي خيلي روشن، گلدوزي شده و از جنس‌هاي حرير و گيپور و كفش هاي پاشنه دار و همينطور جلو باز رو توي دانشگاه استفاده نكنيد چون هم امكان داره زود كثيف بشن هم توشون راحت نباشيد و خسته تون كنن و اين كه اين استايل‌هاي خيلي رسمي زياد براي دانشگاه قشنگ نيستن!

از اونجايي كه فصل بهار هوا قابل پيشبيني نيست و امكان داره هر لحظه بارون بگيره يا آفتابي و گرم بشه شما ميتونيد هميشه با خودتون يك باروني سبك و يا يك سوييشرت يا كت به همراه داشته باشيد. كت هاي جين يا بلوزهاي مخمل، مخمل كبريتي، كتان و يا پارچه‌هاي پرزدار پشمي هم ميتونن انتخاب خوبي براي فصل بهار باشند.

براي شلوار هم چون هنوز اونقدرا هوا گرم نشده ميتونيد از جين‌هاي زخيم و مخمل كبريتي و كتان هاي نسبتا ضخيم استفاده كنيد. به خاطر بارون‌هايي هم كه تو اين فصل بدون پيشبيني ما امكان داره كه بباره ميتونيد هنوز از بوت‌هاي زمستونتون استفاده كنيد.

همچنين خيلي راحت ميتونيد با كتوني‌هاي ساق‌دار استايل‌هاي شيك براي خودتون بسازيد فقط يادتون نره كه با اين سبك از كفش و بوت‌هاي ساق‌دار هميشه از شلوار‌هاي جذب يا راسته ي قد ٩٠ استفاده كنيد تا ساق كفشتون با شلوار پوشانده نشه.

براي دادن جلوه‌ي بيشتر به تركيب لباس‌هاتون ميتونيد يه شال رو از روي مقنعه به دور گردنتون بپيچيد.فقط سعي كنيد مقنعه خيلي چروك و چين دار از زيرش بيرون نزنه و همچنين به رنگ شال هم دقت كنيد. و آخر و مهم تر از همه، اكسسوري‌هاي ريز مثل ساعت و پيكسل و دستبند يادتون نره.

استایل تابستانی دانشجویی دخترانه

تو اين فصل شما زياد توي دانشگاه نيستيد مگر اينكه ترم تابستوني برداشته باشيد يا تو همون فصل امتحانا هوا گرم شده باشه. پس همين اول بايد بگم كه با توجه به گرمي هوا و تابش مستقيم آفتاب، سعي كنيد از رنگ هاي روشن توي تركيب رنگي لباس هاتون استفاده كنيد و اصلا رنگاي تيره نپوشيد چون رنگ هاي تيره گرماي بيشتري رو به خودشون جذب ميكنن.

بعد از توجه به رنگ لباس‌ها، عينك دودي رو يادتون نره كه خيلي خيلي تو استايلتون موثره تازه ميتونيد از بند عينك‌هاي بافت دستي كه جديدا خيلي هم زياد شده استفاده كنيد و استايل تابستونيتون رو جذاب‌تر هم بكنيد.

تو اين فصل فقط تا جايي كه ميتونيد از لباس هاي الياف طبيعي و نخي استفاده كنيد تا هم عبور هوا از بافتشون راحت‌تر باشه هم به راحتي بوي بد عرقتون رو به خودش نگيره.

تو اين فصل بهداشت از هميشه مهم تره! با مانتو هاي نخي و گشادتون ميتونيد شلوار‌هاي پارچه‌اي نخي بپوشيد كه وقت راه رفتن و نشستن طولاني توي كلاس ازيتتون نكنه! سعي كنيد براي اين فصل مقنعه ي نخي جداگونه هم داشته باشيد.

استایل پاییزه

ميرسيم به فصل قشنگ سال كه همه بعد از كلاسا ميرن كه از هوا لذت ببرن توي اين فصل ميتونيد بوت‌هاي باروني‌تون رو با كت يا باروني‌هاي رنگارنگتون بپوشيد و لذت ببريد. براي اين فصل ميتونيد براي خودتون يك استايل چند لايه بسازيد تا وقتي كه ميريد سر كلاس بتونيد لايه‌ي رويي رو در بياريد و وقتي كه بارون ميگيره سريع لايه روييه رو بپوشيد.

شلوار هاي نخي ديگه تو اين فصل كاربردي ندارند و الان وقت جين و جير و مخمل و كتانه! دوباره ميتونيد دور گردنتون يه شال جذاب بندازيد و اين شال ميتونه حتي نقش موثر تو گرم كردنتون رو هم داشته باشه! هنوز ميتونيد از مانتوهاي نخيتون استفاده كنيد ولي هميشه با خودتون يك كت يا يه سوئيشرت داشته باشيد كه اگر باد و بارون شد بتونيد سريع اون رو بپوشيد.

استایل زمستانه دانشجویی دخترانه

اين فصل رو ميتونيد با پالتو هاي گشاد و بلندتون به واحتي بگذرونيد، كاپشن هاي پفي و اورسايز هم جزء اصلي ترند‌هاي اين اواخر به حساب ميان! علاوه بر همه‌ي اين‌ها شما ميتونيد به جاي استفاده از يك لايه ي زخيم، از چند لايه‌ي نازك‌تر استفاده كنيد تا اگر سر كلاس ها گرمتون شد بتونيد از لايه‌هاي رويي لباستون كم كنيد.

شالگردن يكي از جذاب ترين آيتم‌هاي زمستونه كه به راحتي ميتونيد با هر كدوم از لباس‌هاتون ستش كنيد! و سعي كنيد به هيچ عنوان فراموشش نكنيد! بوت‌هاي مختلف هم كه آيتم جدا نشدني از اين فصل هستن،و براي بيشتر آشنا شدن با انواع مختلفشون ميتونيد به مقاله‌ي معرفي انواع مختلف بوت‌ها يه سري بزنيد.

بعضي‌ها به خاطر سرد بودن هوا توي اين فصل عادت دارن كه يك شلوار نازك‌تر از زير شلوارشون ميپوشن، شما براي اين كه هم راحت تر باشيد و هم خودتون رو گرم تر نگه داريد ميتونيد از زير شلوارتون يك جوراب شلواريه زخيم بپوشيد و يا از جوراب‌هاي بلند تا زانو كه جزوي از ترند هاي امسال هم بودن استفاده كنيد، اين آيتم‌ها علاوه بر گرم كردن پاهاتون ميتونن با ديده شدن در بين بوت و شلوار مدل تينيجري جذابي هم به استايلتون بدن.

اگر آستين لباس زيريتون از زير آستين كاپشن و يا پالتوتون اومد بيرون اصلن نگران نباشيد چون همون آستين ساده هم جذابيت خاصي به استايلتون ميده فقط توجه بكنيد كه رنگ آستين زيري به رنگ بقيه ي لباس هاتون هم بياد!

زمستان‌ها اكسسوري‌هايي مثل دستبند و ساعت زياد به چشم نميان و زير آستبن هامون پنهان ميشن پس ميتونيد زياد روشون حساس نباشيد و بيشتر روي اكسسوري‌هايي مثل شال گردن، دستكش و بوت و پيكسل تمركز كنيد.

اصول شیک پوشی و لباس پوشیدن دختران در دانشگاه

نحوه لباس پوشیدن در دانشگاه اهمیت بسیاری دارد چرا که تیپ و ظاهر شما می تواند نشانگر رفتار و خصوصیات و ویژگی های فردی شما باشد.

قوانین مشخصی برای پوشش در دانشگاه وجود دارد و دانشگاه یک محیط رسمی است و شما نمیتوانید هر لباس و تیپ را در آن بپوشید، بنابراین باید به سبک استایل های دانشگاهی توجه کنید. در این بخش از دنیای مد نمناک نکاتی را آورده ایم تا بتوانید یک استایل دانشجویی مناسب داشته باشید.

نکات مهم برای داشتن یک استایل دانشجویی شیک

برای داشتن یک استایل دانشجویی بی نظیر به نکات زیر توجه کنید:

تمیز و مرتب باشید

اگر شما لباس های جذابی بپوشید اما لباس هایتان مرتب نباشد و چروک باشد، جذابیت لباس هایتان به چشم نخواهد آمد. پس به تمیز و اتو کشیده بودن لباس ها توجه کنید و اگر لکه ای بر لباستان است سریعا پاک کنید.

در استایل دانشجویی دخترانه رنگارنگ نپوشید

با توجه به رشته تحصیلی تان رنگ لباس را انتخاب کنید. اغلب دانشجویان رشته هنر لباس های رنگی می پوشند اما بیشتر دانشجویان رشته مهندسی تیپ رسمی تری دارند و از رنگ های ملایم استفاده می کنند.

شما در دانشگاه نباید خیلی رنگارنگ لباس بپوشید بلکه لباس هایی انتخاب کنید که رنگ جیغی نداشته و ملایم تر باشند. ممکن است پوشیدن لباس روشن برای دانشگاه شما را به دردسر اندازد و هر روز مجبور باشید، لباس خود را بشویید و اتو بکشید.

به جنس لباس توجه کنید

جنس لباس شما نیز تا حدودی روی تیپ شما تاثیر می گذارد. برای دانشگاه مانتوهای خیلی نخی (با الیاف طبیعی) چندان رسمی نیست و مانتوهایی را انتخاب کنید که پارچه اش ترکیبی از نخ و کمی پلاستیک باشد.

محتاطانه تر لباس بپوشید

بهتر است ماه اول دانشگاه محتاطانه تر لباس بپوشید و بعد از اینکه فرهنگ و محیط دانشگاه ها را بررسی کردید، لباس مناسب بپوشید.

آرایش ملایم داشته باشید

اگر می خواهید ظاهری آراسته و با کلاس داشته باشید، هرگز آرایش بیش از حد نکنید و از آرایش ملایم استفاده نمایید.

در استایل دانشجویی دخترانه خیلی رسمی نپوشید

دانشگاه یک محیط خیلی خودمانی نیست و البته که خیلی هم رسمی نیست. برای فضایی که نیمه رسمی است؛ استایل نیمه رسمی بسازید. برای مثال بهتر است از پوشیدن کفش‌های زنانه پاشنه‌دار خودداری کنید و اگر دوست دارید قد بلندتر به نظر برسید سراغ کتانی‌های لژ دار بروید که هم استایلتان را زیبا می‌کنند و هم بدون جلب توجه زیاد قدتان را بلندتر نشان خواهند داد.

مرتب سیاه نپوشید

درست است که استفاده از مقنعه مشکی رایج‌تر است؛ اما لزومی ندارد که همیشه دنباله‌روی موارد رایج باشید. مقنعه‌های مختلفی در انواع رنگ‌های شاد و زیبا وجود دارند که می‌توان آن‌ها را تهیه کرد و به وسیله‌شان استایل‌های زیبایی ساخت.

موقع انتخاب مقنعه به دو نکته مهم توجه داشته باشید؛ اول اینکه رنگ مقنعه باید به رنگ پوست شما بیاید، چون مقنعه هم درست مثل آرایش تاثیری مستقیم روی زیباتر به نظر رسیدن صورت شما خواهد داشت.

استایل چند لایه بسازید

کم کم هوا سرد می‌شود و نیاز به پوشیدن لباس‌های گرم بیشتر خواهد شد. برای اینکه در رفت و آمد بین کلاس و محوطه دانشگاه مرتب سرد و گرم نشوید، بهتر است استایل چند لایه‌ای برای خودتان درست کنید و به جای پوشیدن یک آیتم ضخیم و خیلی گرم، چند آیتم نازکتر را روی هم بپوشید.

مثلا مانتو را با کاردیگان و کاپشن بلند همراه کنید و با توجه به دمای محیطی که در آن قرار دارید، یک یا دو لایه را کم یا اضافه کنید.

راحت بپوشید

یادتان باشد دانشگاه بخشی از ساعت‌های روز شما را تشکیل می‌دهد و قرار نیست استایل شما راحتی‌تان در این ساعت‌ها را از بین ببرند. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد از لباس‌هایی با سایز مناسب و الیاف طبیعی استفاده کنید تا بدنتان احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

رنگ‌هایی بپوشید که تاثیر بهتری روی روحیه‌تان دارند و همیشه آراستگی و تمیزی را با هم همراه کنید.

دکمه بازگشت به بالا