علمی و پزشکی

توزیع قرص آهن و ویتامین ۳D در مدارس

به گزارش شفاف، محمدرضا ساینی، مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت در برنامه روزنه رادیو گفتگو گفت: در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در کشور گزارش شده است. سطح آن تقریبا پایین است، اما موارد دیگری از ویروس ها مانند آنفولانزا و بیماری های تنفسی وجود دارد.

وی با تاکید بر رعایت موارد حفاظت فردی مانند استفاده از ماسک و تهویه مناسب در کلاس افزود: دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، سرفه و عطسه دارند باید در منزل استراحت کنند تا از سرایت بیماری به سایر دانش آموزان جلوگیری شود.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت از اجرای طرح «اهن یااری» در مدارس خبر داد و گفت: توزیع مکمل ها از ابتدای سال تحصیلی برای دانش آموزان دختر در دوره اول و دوم آغاز شد. دبیرستان دوم، به نحوی که به مدت 16 هفته و یک هفته در سال.” قرص ها به آنها داده می شود و البته تعداد قرص های داده شده به مقدار اولیه است و نقشی در درمان ندارد و باعث نمی شود. هر مشکل دانش آموزان

ساینی همچنین با اشاره به توزیع ویتامین 3D در مدارس گفت: کمبود این ویتامین بیشتر به دلیل فعالیت در فضای باز، عدم تماس مستقیم پوست بدن با نور خورشید و مصرف مواد غذایی کم ارزش است. ، بنابراین قرص ویتامین 3 D برای کلاس اول و دوم. مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه به مدت 9 ماه توزیع می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا