اجتماعیمطالب کسب و کار

تبدیل کاغذ باطله و کتاب دست دوم به درآمد مازاد

کاغذ باطله و کتاب دست دوم می توانید به منبع درآمدی برای شما عزیزان باشد. زباله‌های جامد شهری  تقریباً از 40 درصد ضایعات کاغذ تشکیل می‌شود که آن را به بهترین موادی تبدیل می‌کند که دور می‌ریزیم. اگرچه زباله های کاغذی زیست تخریب پذیر هستند، بازیافت آن مزیت بیشتری به سیستم مدیریت زباله جامد شهری می دهد. بازیافت کاغذ یک فرآیند ساده است که منجر به بازیابی کاغذهای باطله و تبدیل آن به محصولات کاغذی جدید می شود. شرکت های بسیاری در ایران در زمینه خریداری کاغذ باطله در تهران و کرج فعالیت دارند که کار خرید کاغذ باطله را انجام می دهند.

ضایعات قبل از مصرف و ضایعات پس از مصرف درباره کاغذ باطله

زباله های قبل از مصرف موادی هستند که در کارخانه کاغذ تولید نمی شوند. این یک نوع زباله دور ریخته شده قبل از آماده شدن برای مصرف مصرف کننده است. ضایعات پس از مصرف مواد زائدی است که پس از استفاده مصرف کننده دور ریخته می شود، مانند ظروف راه راه قدیمی (OCC)، مجلات قدیمی، روزنامه های قدیمی (ONP) و غیره.

کاغذ باطله و کتاب دست دوم قابل بازیافت

محصولات کاغذی قابل بازیافت عبارتند از: روزنامه، کاغذ خرد شده، دفتر تلفن، مقوا، مجلات، کاغذ کامپیوتر، پاکت نامه، نامه های ناخواسته، کاغذ ساختمانی و غیره. از طریق بازیافت مقوا و سایر محصولات کاغذی، میلیون ها محصول کاغذی جدید مانند کارتن تخم مرغ، دستمال کاغذی، دستمال توالت، روزنامه تولید می شود. ، کیسه های کاغذی، نوت بوک، تمبر، کارت ویزیت، تقویم.

چند محدودیت برای بازیافت کاغذ نیز وجود دارد. همراه با الیاف، کاغذ می‌تواند حاوی انواع ترکیبات معدنی و آلی از جمله 10000 ماده شیمیایی مختلف باشد که می‌تواند محصولات کاغذی تازه تولید شده را آلوده کند. به عنوان مثال، بیسفنول A (یک ماده شیمیایی که معمولاً در کاغذ حرارتی یافت می شود) به عنوان یک آلاینده در انواع محصولات کاغذی ناشی از بازیافت کاغذ تأیید شده است. اگرچه اقدامات متعددی ممکن است بار شیمیایی را در بازیافت کاغذ کاهش دهد (به عنوان مثال، بهبود آلودگی زدایی، مجموعه ای بهینه از کاغذ برای بازیافت)، حتی پایان کامل استفاده از یک ماده شیمیایی خاص (تدریج) ممکن است همچنان به گردش آن در چرخه کاغذ منجر شود.

منابع مواد زائد جامد

هر روز تن ها زباله در محل های مختلف دفن زباله دفع می شود. این زباله ها از خانه ها، ادارات، صنایع و سایر فعالیت های کشاورزی می آیند.

زباله های مسکونی

خانه‌ها و خانه‌هایی که مردم در آن زندگی می‌کنند، برخی از منابع اصلی زباله‌های جامد هستند. زباله های این مکان ها شامل زباله های مواد غذایی، پلاستیک، کاغذ، شیشه، چرم، مقوا، فلزات، زباله های حیاط، خاکستر و ضایعات خاص مانند وسایل خانه بزرگ مانند لوازم الکترونیکی، لاستیک ها، باتری ها، تشک های قدیمی و روغن مصرف شده است.

زباله صنعتی

صنایع به عنوان یکی از بزرگترین مشارکت کنندگان در تولید زباله های جامد شناخته شده اند. آنها شامل صنایع تولیدی سبک و سنگین، سایت های ساختمانی، کارخانه های ساخت، کارخانه های کنسروسازی، نیروگاه ها و کارخانه های شیمیایی می باشند. این صنایع پسماندهای جامد را به صورت پسماندهای خانه داری، ضایعات مواد غذایی، ضایعات بسته بندی، خاکستر، مصالح ساختمانی و تخریب، پسماندهای ویژه، پسماندهای پزشکی و سایر پسماندهای خطرناک تولید می کنند.

درباره بازیافت و بهره وری بیشتر بدانید: Basic Information Details | Paper Recycling | US EPA

ضایعات تجاری

امروزه تأسیسات و ساختمان‌های تجاری منبع دیگری از زباله‌های جامد هستند. ساختمان‌ها و تأسیسات تجاری در این مورد به هتل‌ها، بازارها، رستوران‌ها، باغ‌ها، فروشگاه‌ها و ساختمان‌های اداری اطلاق می‌شود. زباله های جامد تولید شده از این مکان ها شامل پلاستیک، ضایعات مواد غذایی، فلزات، کاغذ، شیشه، چوب، مواد مقوا، زباله های خاص و سایر زباله های خطرناک است.

زباله های سازمانی

مراکز سازمانی مانند مدارس، کالج ها، زندان ها، پادگان های نظامی و سایر مراکز دولتی نیز زباله های جامد تولید می کنند. برخی از ضایعات جامد معمولی که از این مکان ها به دست می آیند عبارتند از شیشه، ضایعات لاستیک، پلاستیک، ضایعات مواد غذایی، چوب، کاغذ، فلزات، مواد مقوا، لوازم الکترونیکی.

کشاورزی و پسماندهای زیست پزشکی

مزارع زراعی، باغ‌ها، لبنیات، تاکستان‌ها و مزارع پرورشی نیز از منابع ضایعات جامد هستند. از جمله ضایعاتی که تولید می کنند عبارتند از ضایعات کشاورزی، مواد غذایی فاسد، ظروف آفت کش، سرنگ، بانداژ، دستکش های مستعمل، داروها، کاغذ، پلاستیک و مواد شیمیایی.

ترموکوپل ها

نقل قول: ” بسیاری از شرکت ها خریدار کتاب های دست دوم خطی و چاپ سنگی نیستند و به علت تحرکات سودجویان و دلالان متعدد در این گونه بازارها به هیچ عنوان اقدام به خرید و فروش کتب خطی و چاپ سنگی نمی کنند و تمرکز مجموعه و کارشناسان بر روی خرید کتب چاپی می باشد.

اثرات مدیریت ضعیف پسماند جامد

هنگامی که زباله های خطرناکی مانند آفت کش ها، باتری های حاوی سرب، جیوه یا روی، حلال های پاک کننده، مواد رادیواکتیو، زباله های الکترونیکی و پلاستیک با کاغذ مخلوط می شوند و سایر ضایعات سوزانده می شوند، دیوکسین و گاز تولید می کنند. این گازهای سمی پتانسیل ایجاد بیماری های مختلف از جمله سرطان را دارند.

مراحل و روش های مدیریت پسماند جامد

محل دفن بهداشتی

محل های دفن زباله مدرن به گونه ای طراحی شده اند که کف محل دفن زباله با یک آستر غیرقابل نفوذ که معمولاً از چندین لایه پلاستیک ضخیم و ماسه ساخته شده است، پوشانده می شود. این لاینر از آب های زیرزمینی در برابر آلودگی به دلیل شستشو یا نفوذ محافظت می کند. هنگامی که محل دفن زباله پر می شود، برای جلوگیری از نشت آب، آن را با لایه هایی از ماسه، خاک رس، خاک بالا و شن پوشانده می شود.

سوزاندن

زباله سوزها تا 20 یا 30 درصد حجم زباله ها را کاهش می دهند و به گونه ای ساخته می شوند که هنگام سوزاندن زباله های جامد، گرمای شدیدی از خود خارج نکنند. این روش مدیریت پسماند جامد توسط افراد، شهرداری ها و حتی نهادها قابل انجام است.

بازیابی و بازیافت

بازیافت یا بازیابی منابع در فرآیند برداشت اقلام مفید اما دور ریخته شده برای استفاده بعدی. به طور سنتی، این اقلام قبل از بازیافت پردازش و تمیز می شوند. هدف این فرآیند کاهش اتلاف انرژی، مصرف مواد جدید و کاهش محل دفن زباله است.

بازیافت ضایعات کاغذ

نمرات کاغذ – پنج دسته اصلی درجه کاغذ وجود دارد. ظروف راه راه قدیمی (جعبه و بسته بندی)، کاغذ مخلوط (دفترچه تلفن، مجلات)، روزنامه های قدیمی، کاغذ بدون جوهر (پاکت، سربرگ) و جایگزین های خمیر کاغذ (ضایعات دور ریخته شده از کارخانه ها).

نتیجه گیری

شرکت های زیادی در زمینه خریدار کاغذ باطله و کتاب دست دوم وجود دارند که در قبال خرید آن ها به شما پول می دهند و شما می توانید از این طریق درآمد مازاد داشته باشید. چنانچه در زمینه خریدار کاغذ و کتاب دست دوم و مجله و روزنامه باطله دنبال مطالب بیشتری بودید به سایت ابراهیمی مراجعه نمایید.

دکمه بازگشت به بالا