علمی و پزشکی

میوه‌ها و سبزیجات مفید برای قلب در فصل پاییز

هیچ زمانی بهتر از پاییز برای خرید غذاهای رنگارنگ و مفید برای قلب وجود ندارد.

به گزارش نازک نارنجی، گیاهان نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، بلکه حاوی مواد مغذی مانند فیتوکمیکال هایی هستند که خاصیت ضد التهابی و کاهش کلسترول دارند.

در این مقاله به نقل از «دویچه وله» از سایت «Everyday Health» به فواید مصرف برخی میوه ها و سبزیجات برای بهبود سلامت قلب در فصل پاییز پرداخته شده است:

کلم بروکسل

کلم بروکسل یک سبزی چلیپایی غنی از آنتی اکسیدان ها از جمله گلوکوزینولات است که بدن در طی هضم آن را به ایزوتیوسیانات (ترکیبات مفید برای قلب) تبدیل می کند. آنتی اکسیدان ها به کاهش التهاب در بدن کمک می کنند. برای مثال، طبق مطالعه‌ای که در ماه می 2022 در Food Chemistry منتشر شد، مصرف سبزیجات چلیپایی غنی از ایزوتیوسیانات‌ها – مانند کلم بروکسل – با 10 درصد کاهش خطر مرگ و میر ناشی از همه علل مرتبط است. کلم بروکسل منبع خوبی از فیبر است. طبق گفته کلینیک مایو، غذاهای غنی از فیبر به کنترل قند خون و وزن کمک می کنند، که هر دوی آنها خطر بیماری قلبی را کاهش می دهند.

اسکواش

آنتی اکسیدان هایی به نام کاروتنوئیدها به کدو تنبل رنگ قرمز، نارنجی و زرد می دهند. بتاکاروتن، آلفاکاروتن، لوتئین و زآگزانتین همه در این گروه از ترکیبات هستند. یک متاآنالیز که در آوریل 2022 در مجله Frontiers in Nutrition منتشر شد نشان داد که این ترکیبات ممکن است به مبارزه با استرس اکسیداتیو که با التهاب و بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع 2، بیماری‌های عصبی و برخی سرطان‌ها مرتبط است، کمک کند. . ، کمک. نصف فنجان کدو تنبل 220 درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تامین می کند. ویتامین A دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از بیماری قلبی محافظت می کند.

سیب زمینی شیرین

مانند کدو حلوایی، سیب زمینی شیرین سرشار از بتاکاروتن است که برای سلامت قلب مفید است. بر اساس مطالعه ای که در آگوست 2022 در مجله Antioxidants منتشر شد، سیب زمینی شیرین حاوی اسپورامین ها، آنتی اکسیدان های فوق العاده قوی است که برای اثرات مثبت آنها بر سرطان روده بزرگ مورد مطالعه قرار گرفته است. این سیب زمینی ها نیز سرشار از فیبر هستند. حتی اگر دیابت نوع 2 دارید، می توانید سیب زمینی شیرین بخورید زیرا شاخص گلیسمی پایینی دارد، به این معنی که قند خون را حتی در افراد دیابتی افزایش نمی دهد.

چغندر

چغندر به عنوان منبع طبیعی نیترات شناخته شده است که بدن شما آن را به نیتریت تبدیل می کند تا شریان های شما را سالم نگه دارد. آب چغندر به کنترل فشار خون کمک می کند. با این حال، اگر بعد از خوردن چغندر ادرارتان صورتی شد یا مدفوع قرمز شد، نگران نباشید.

انار

اسید الاژیک موجود در این میوه ممکن است به جلوگیری از تجمع کلسترول در رگ ها کمک کند. انار منبع خوبی از پتاسیم است و برای کنترل فشار خون مفید است. سعی کنید از دانه های انار در بلغور جو دوسر، ماست، غلات و سالاد استفاده کنید.

لوبیا سبز

لوبیا و حبوبات از جمله مواد غذایی اصلی هستند که برای سلامت قلب توصیه می شوند. آنها سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی بدون چربی اشباع هستند. لوبیا سبز همچنین منبع خوبی از فیبر و ویتامین B6 است که به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا