اقتصادی

عرضه سهام نخستین شرکت شهرداری تهران در بازار اول فرابورس ایران

سهام شرکت سرمایه گذاری اقتصاد طوبی شهر با نماد «وطوبی» به عنوان اولین زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، ابتدا در اولین بازار فرابورس ایران عرضه شد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، لطف الله فروزنده معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در جریان معاملات فرابورسی، سفارشات فروش سهام شرکت سرمایه گذاری اقتصاد طوبی از ساعت 9:30 صبح و پس از آن آغاز می شود. . دو ساعت رقابت بین 72 صندوق در نهایت 43 صندوق توانستند صاحب شرکت سرمایه گذاری طوبی شوند.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی که زیرمجموعه سازمان بازنشستگی شهرداری تهران است در سال 1393 با سرمایه 10 میلیارد تومان به صورت سهامی خاص تاسیس شد. سهامدار عمده در سال های 1397 و 1398 برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه و گسترش پرتفوی شرکت سرمایه گذاری اقتصاد شهر طوبی در مجموع 74 میلیارد تومان منابع نقدی به این شرکت تزریق کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: در فروردین ماه سال 1400 ماهیت حقوقی شرکت از سهامی خاص به سهامی عام تغییر کرد و در خرداد ماه همان سال «وتوبی» که نماد آن دویست و چهل و هشتمین نماد معاملاتی شد. رتبه 74 در بازار اول) در لیست نرخ های فرابورس ایران قرار دارد.

وی افزود: در گام بعدی با هدف کسب شرایط مطلوب هیات پذیرش بورس ایران (شرط افزایش سرمایه حداکثر تا 300 میلیارد تومان حداکثر شش ماه پس از عرضه اولیه) و تغییر ساختار مالی بورس شرکت با توجه به توزیع بالای سود در مجمع سالیانه سال مالی 1400 و عدم خروج نقدی از شرکت، افزایش سرمایه از 110 به 300 میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران و سود انباشته صورت می گیرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا