اجتماعیمطالب کسب و کار

هدیه خاص برای روز مادر

راهنمای خرید هدیه روز مادر | فهرست 101 هدیه جذاب برای خانم ها

روز مادر در کشور ما، روز تولد حضرت زهراست. هر سال، چند روزی جابجا می شود؛ گاهی اوقات با تعطیلات مصادف می شود و بعضی وقت های دیگر، در میان گرفتاری ها و شلوغی هاست؛  اما خوبی این روز این است که نمی شود نادیده اش گرفت. بهترین بهانه است برای قدردانی از زن هایی به ما زندگی بخشیده اند یا زندگی را برایمان زیباتر کرده اند.

به مناسبت نزدیک شدن روز زن این پست را آماده کرده ایم تا بتواند به شما در خرید یک هدیه مناسب برای مادر، همسر، مادرشوهر و… کمک کند. از این ایده ها برای خرید کادو تولد مادر نیز می توانید استفاده کنید.هرچند در تهیه آن از منابع مختلف کمک گرفته ایم اما آنچه در ادامه می خوانید عاری از نظرات شخصی نیست، به همین خاطر باید به این موضوع توجه داشته باشید که انتخاب هدیه، در نهایت به سلیقه و شرایط شما و کسی که برایش هدیه می خرید بستگی دارد.

چند نکته که می تواند در یک انتخاب بهترین هدیه روز زن، راهنمای شما باشد

موقع کادو خریدن برای مامان ها و خانم ها که می رسد، همه ما دوست داریم بهترین هدیه را به این فرشته های زمینی تقدیم کنیم. اما در عین حال همه می دانیم که هیچ کادوی جادویی ای وجود ندارد که بتواند همه را خوشحال کند. در ادامه چند نکته را با هم مرور می کنیم که می تواند در یک انتخاب بهترین هدیه روز زن، راهنمای ما باشد:

خانم ها خیلی راحت می توانند تفاوت هدیه ای که با عشق و وسواس انتخاب شده را با چیزی  که از سر رفع تکلیف خریداری کرده اید  تشخیص دهند. مسئله اینجاست که برخلاف تصور عموم، فقط ارزش مادی هدیه ها نیست که می تواند خانم ها را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه بیشتر از آن این است که بتوانید به یک زن ثابت کنید که آنچه خریده اید مخصوص او انتخاب شده و  نشانه قدرشناسی و شیفتگی شما نسبت به اوست. به همین دلیل است که گاهی  می توانند به اندازه طلا و جواهرات یک زن را سر شوق بیاورند.

اگر شما یک آقا هستید و قصد دارید برای همسر خود خرید کنید، توصیه می کنیم حتما به موضوع به اندازه کافی توجه داشته باشید. یکی از مهم ترین علت هایی که همه مامان ها و خانم ها، روی هدیه روز زن حساس هستند این است که آن ها از طرف جامعه زنان فامیل و دوست و آشنا تحت فشار هستند.

با چک کردن عکس های اینستاگرام یا تغییر عکس پروفایل خانم ها در روز زن، یا سوال هایی که در جمع های فامیلی و دوستانه از همدیگر می پرسند می توانید به سادگی متوجه شوید که چقدر دوست دارند به دیگران نشان بدهند که چه چیزهایی کادو گرفته اند.

در فرهنگ ما که فخرفروشی موضوعی نسبتا شایع است، خوب یا بد باید به این موضوع توجه کنیم که بهتر است هدیه ای انتخاب کنیم که مادر و همسرمان رویش بشود آن را به دیگران نشان بدهد یا برایشان تعریف کند که چه چیزی از همسر یا قرزندش کادو گرفته.

البته منظور ما این نیست که سراغ تجملات بروید یا خودتان را به دردسر بیندازید. بلکه فقط حواستان باشد که هدیه  دوست داشتنی ای بگیرید که قادر باشد یک خانم را به وجد بیاورد همانگونه که یک مادر برای کادو تولد پسر وقت می گذارد. بحث کارت هدیه یا اسکناس های تا نخورده نیست. حق انتخاب را هدیه بدهیم یا ندهیم؟ خب این مسئله به یک عالمه مسئله دیگر بستگی دارد.

راستش یک مشاهده شخصی محدودِ خود من به عنوان نویسنده این سطور نشان می دهد که بعضی خانم ها واقعا عاشق پول نقد هستند. در محله ما خانم بزرگی زندگی می کرد که اگر بچه هایش به جای پول، چیز دیگری می خریدند و هدیه می کردند خوشش نمی آمد و چه بسا قهر می کرد.

اما همه خانم ها اینطور نیستند. گاهی اوقات دادن پول یا کارت هدیه می تواند اینطور برداشت شود که شما حاضر نیستید وقت و حوصله کافی برای انتخاب یک هدیه خوب را برای طرف مقابل خرج کنید. ضمن این که مقدار پولی هم که هدیه می کنید می تواند خیلی چالش برانگیز شود.

البته بعضی اوقات شرایط ما را به این نتیجه می رساند که هدیه کردن پول نقد را انتخابی درست در نظر بگیریم. مثلا ممکن است مادر شما دچار گرفتاری مالی باشد و شما بخواهید  به بهانه روز مادر با هدیه کردن پول، کمی از بار مشکلاتش کم کنید.

یا پیش از این برای همسر خود هدیه هایی مانند انگشتر طلا خریده اید که باب سلیقه اش نبوده و ترجیح می دهید به او حق انتخاب بدهید.

به هر صورت حواستان باشد که حتی در این مورد هم بهتر است مراقب بار احساسی هدیه خود باشید، مثلا اگر به همسر خود پول هدیه می کنید حتما تاکید کنید که این پول را برای خودش خرج کند و اگر دوست داشته باشد موقع خرید، حتما همراهیش می کنید.

معروف است که می گویند برای آقایان هدیه هایی بخرید که برایشان کاربرد داشته باشد و به دردشان بخورد. در این تفکر خریدن یک جعبه ابزار می تواند مردان را خوشنود کند.

اما آیا خرید قابلمه و ماهیتابه و پارچ و لیوان و چرخ گوشت برای  یک بانو، انتخاب خوبی است؟

خب. باز هم نمی شود قاطعانه رای منفی صادر کرد.

اما می شود متوجه شد که خیلی از مادرها و همسرها، دوست ندارند که هدیه ای دریافت کنند که در درجه اول مربوط به خانه و آشپزخانه است، حتی اگر موقع دریافت آن به روی خودشان نیاورند. زنها معمولا بییشتر مایلند هدیه ای شخصی تر و عاشقانه تر دریافت کنند.

معمولا خرید های گروهی در خانواده وقتی مطرح می شود که قصد داشته باشیم یک کالای گران قیمت بخریم که فکر می کنیم مادرمان به آن نیاز دارد. نتیجه این کار وقتی عالی می شود که از دو چیز مطمئت باشیم یکی این که مطمئن باشیم همه از مقدار پولی که قرار است صرف کنند کاملا رضایت دارند و دوم این که مطمئن باشیم کسی که هدیه را دریافت می کند، از داشتن آن کاملا خوشحال می شود.

لیست  کادوهای شیک و جذاب برای روز زن و روز مادر

  1. عطر و ادکلن
  2. طراحی چهره
  3. پارچه
  4. کیف دستی
  5. لوازم پزشکی و سلامت برای مادرهایی که کمی ناخوشند: مثل فشارسنج، گلوکومتر، دستگاه تصفیه هوا
  6. لوازم ورزشی مثل تردمیل، دوچرخه، کش ورزشی و…
  7. دسته گل
  8. دست سازه ای کارِ خودتان
  9. بلوز
  10. کفش
  11. گوشواره
  12. ظروف تزیینی بلوری
  13. دستبند
  14. لباس مجلسی
  15. دمپایی روفرشی
  16. انگشتر
  17. گوشی موبایل
  18. گل نقره
  19. ماهیتابه رژیمی
  20. وسایل برقی شخصی مثل اتومو، دستگاه ویو و…
  21. تابلوفرش
  22. گردنبند
  23. لوازم برقی مثل غذاساز، اسنک میکر و…
  24. سایه چشم
  25. پاوربانک
  26. گلدان گل طبیعی
  27. کت و دامن
  28. گلدان های دکوراتیو
  29. بلیط یک سفر معرکه
  30. شال و روسری
  31. کتاب های نفیس مثل حافظ، نهج البلاغه و…
  32. کارت هدیه
  33. ماساژور
  34. رمیزی های خوش آب و رنگ
  35. آباژور
  36. لوازم تزیینی مو مثل شانه، گیره، تاج و کلاه گیس
  37. کرسی برقی
  38. ست و نیم ست بدلیجات
  39. بیلرسوت و لباس های جینگولی
  40. کفش پاشنه بلند
  41. کاور گوشی موبایل
  42. روتختی
  43. عینک آفتابی
  44. لوازم التحریر و هر چیزی که می تواند خلاقیت و کودکی را در او زنده کند
  45. قلم نوری قرآن
  46. کفش طبی
  47. چکمه
  48. پک دمنوش های گیاهی
  49. پالتو، ژاکت و لباس های گرم و کرکی
  50. کشو های پلاستیکی،رخت آویز یا هر چیز دیگر که برای مرتب کردن وسایلش به آن احتیاج دارد
  51. دستبند
  52. صندلی راکینجر
  53. کتاب های رنگ آمیزی بزرگسالان
  54. مجسمه های دکوراتیو
  55. ساعت مچی
  56. تاب خانگی
  57. ظروف مسی
  58. بند عینک فانتزی
  59. پکیج های آموزشی (هنری، مهارتی، علمی یا هر چیزی که به آن علاقه دارد)
  60. آینه دیواری
  61. یک حعبه پر از شکلات و شیرینی
  62. استند و جاشمعی های تزیینی
  63. لوازم لازم برای یادگرفتن هنر و مهارتی که به آن علاقمند است
  64. جوراب های رنگی رنگی
  65. لوازم مراقبت از مو
  66. بازی های نوستالژیک مثل راز جنگل، پاژل و…
  67. یک کتاب صوتی ارزشمند
  68. دستکش چرمی
  69. بلیط تئاتر، کنسرت و…
  70. دعوت به یک رستوران خوب
  71. کاکتوس و تراریوم
  72. لوازم مانیکور
  73. میز خاطرات
  74. کرسی برقی
  75. ساز (ویولون، کمانچه، سنتور، دف و…)
  76. کیف پول
  77. لاک های رنگارنگ
  78. آلبوم موسیقی خواننده محبوبش
  79. لوازم جوان سازی
  80. عروسک
  81. آکواریوم
  82. لپ تاپ
  83. جعبه جواهرات
  84. ظروف پذیرایی
  85. جعبه موزیکال
  86. دستگاه بافت مو
  87. آینه کیفی
  88. تابلو تقویم مناسبت های به یادماندنی
  89. گجت های الکترونیکی (مثلا مچ بندهای هوشمند)
  90. دوربین عکاسی
  91. آویز ساعت
  92. پابند
  93. سکه طلا/الیزابت
  94. النگو
  95. لباس ورزشی
  96. ساعت دیواری
  97. قالیچه
  98. دستگاه های از بین برنده موهای زائد
  99. استند گل

بهترین هدیه برای خانم های مشکل پسند چیست؟

سلیقه و  خلق و خو یک زن، نوع رابطه ای که با او دارید و همینطور شرایط مختلفی که زندگی شما و او را تحت تاثیر قرار می دهد می تواند در نوع هدیه ای که برای خانم ها انتخاب می کنیم تاثیرگذار باشد. با این حال شاید دسته بندی هایی که ما برای انواع زن ها و کادوهایی که احتمالا آن ها را خوشحال می کند برای شما مفید باشد:

کم نیستند خانم هایی که بسیار مشکل پسندند. این تیپ خانم ها معمولا توقع زیادی دارند و قادرند به راحتی از هر چیزی ایراد بگیرند. اگر مشکل مالی ندارید بهتری هدیه ای که می توانید با دادنش آن ها را خوشحال کنید طلاست! بله این عنصر ارزشمند به راحتی قادر است هر زنی را اغوا کند.

اما اگر دغدغه مالی دارید، کار شما کمی سخت می شود.  بهتر است به گذشته رجوع کنید تا بفهمید چه چیزهایی می تواند آن ها را خوشحال و راضی کند. به هر صورت گاهی بهانه گیری ها در اصل، ریشه در گذشته دارند یا این که ممکن است شما هدیه مناسبی خریده باشید اما نتوانسته باشید حس و حال مثبتی را که توقع داشته اند به آن ها منتقل  کنید. زبان بدن و صحبت هایی که می کنید می تواند احساس یک زن را در زمان دریافت هدیه کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

کادو خریدن برای زن های قرتی خیلی سحت نیست، چون آن ها دامنه گسترده ای از علاقه مندی ها دارند. لوازم آرایش، وسایل مانیکور، لباس های مختلف و… انتخاب هایی هستند که قادرند آن ها را خوشحال کنند. فقط در هنگام خرید کردن برای آن ها مراقب باشید چیزی انتخاب نکنید که قبلا داشته اند یا این که به دست آوردنش برایشان آسان بوده است.

این خانم ها شدیدا مراقب سلامتی خود و خانوادشان هستند. دمنوش های گیاهی، ظروف مسی، گل و گیاه و… هدایایی که به سلامت و طبیعت مرتبط هستند می تواند بی نهایت آن ها را خوشحال کند.

این خانم ها، ساده و بی تکلفند. هرچیزی می تواند اشک شوق را به چشمان آن ها بیاورد، از یک شاخه گل گرفته تا وسایل خانه و آشپزخانه. اما چه بهتر که برای این خانم های مهربان هدیه ای شخصی تر بخرید چرا که آن ها کمتر به فکر خودشان هستند.

زن های شاغل در بیرون از خانه، معمولا پرمشغله ترین آدم های روزگار هستند. خیلی از آن ها با این که استقلال مالی دارند اما کمتر برای خودشان خرید می کنند بنابراین اگر چیزی می شناسید که مدت هاست در آرزوی داشتن آن هستند، آن هدیه بهترین انتخاب برای آن هاست. با این حال وسایلی که می تواند کمی از بار مسئولیت های آن ها کم کند (مثل وسایل برقی ای که آشپری را برایشان ساده تر می کند، ماشین ظرفشویی و…) یا بلیط برای یک سفر کوتاه می تواند آن را بسیار خوشحال کند.

جواب اخلاقی به این سوال می تواند این باشد: یک هدیه عالی، همتای هدیه ای که برای مادر خودتان می خرید، یا مشابه چیزی که دوست دارید فرزندانتان برای شما بخرند. با این حال گاهی دلخوری های پیش آمده یا برخوردهای سال های گذشته می تواند روی هدیه ای که برای مادرشوهر انتخاب می کنیم تاثیرگذار باشد.

به هر صورت بهتر است باور کنیم که از هر دستی که بدهیم، از همان دست دریافت می کنیم و تولد حضرت زهرا بهترین فرصت برای شاد کردن خودمان و دیگران است. ضمن این که بزرگواری ای که با انتخاب یک هدیه خوب برای مادرشوهر یا مادرزنتان به خرج می دهید، می تواند قدردانی همسر شما را برانگیزد و بالعکس، خساست و بی توجهی به  آنها می تواند روابط شما با همسرتان را هم خدشه دار کند.

به هر صورت حتی اگر از نظر احساسی نمی توانید برای خرید کردن برای مادرهمسرتان از جان و دل مایه بگذارید، باز هم می توانید انتخاب های عاقلانه و محافظه کارانه ای داشته باشید که از بروز ناراحتی های آتی جلوگیری کند.

دکمه بازگشت به بالا