بین الملل

همه ظرفیت‌ها در امدادرسانی به زلزله‌زدگان خوی به کارگیری شود

استاندار آذربایجان غربی نیز درباره این زلزله گفت: 12 روستای این شهرستان به طور جدی درگیر بحران زلزله هستند و به گفته ارزیابان بیش از 500 واحد مسکونی آسیب دیده است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه از این تعداد حدود 450 واحد بین 20 تا 50 درصد خسارت دیده اند، گفت: به زیرساخت های برق و آب این شهرستان نیز خسارت وارد شده است اما مورد خاصی که مشکل ساز باشد نداریم. آب و برق در تمام مناطق شهر موجود است.یک روستا متصل است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مراجعه 528 نفر به بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان خوی و شهرستان های همجوار، ادامه داد: 135 نفر بستری و بقیه خدمات سرپایی دریافت کردند.

معتمدیان افزود: از این (بیمارستان ها) چهار نفر تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و بقیه حال عمومی خوب و تحت درمان هستند.

وی با اشاره به آمادگی تمامی نهادها در قالب مدیریت بحران در این شهرستان افزود: اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، بنیاد مسکن و دهیاران در حال فعالیت هستند و تیم های هلال احمر و بنیاد مسکن در حال ارزیابی خوی و در شهرها و روستاهای اطراف هستند. .

دستور وزیر بهداشت برای برخورد با زلزله زدگان خوی

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تماس های تلفنی مختلف با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه و رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی، ضمن تاکید بر رسیدگی فوری به زلزله زدگان این منطقه، آنچه در مورد وضعیت آسیب دیدگان زلزله اعلام شد.

دکتر. بهرام عین اللهی با دکتر محمدامین ولی زاده حسنلویی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ارومیه خواستار رسیدگی و آمادگی فوری بیمارستان های این استان و بسیج تمامی امکانات برای پذیرایی از آسیب دیدگان زلزله در استان آذربایجان غربی شد.

وی تاکید کرد: ارائه سریع بهترین خدمات درمانی به آسیب دیدگان حادثه زلزله ضروری است.

وزیر بهداشت همچنین در تماس تلفنی با دکتر. حسین حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی خوی از وی خواست با حضور در بیمارستان های این شهرستان روند برخورد با زلزله زدگان را مستقیماً رصد کرده و نتایج درمان را به وی گزارش دهد.

به گزارش آنا به نقل از مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه ای به بزرگی 5.4 ریشتر ساعت 3:51 بامداد امروز چهارشنبه (22 آنلاین) در عمق 10 کیلومتری خوی رخ داد.

کانون این زمین لرزه در ۷ کیلومتری خوی، ۲۹ کیلومتری ایواغلی و ۳۷ کیلومتری تسوج آذربایجان شرقی است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا