فرهنگ و هنرعمومیمطالب کسب و کار

رنگ پوست گردو چگونه پاک میشود؟

سریع ترین روش پاک کردن لکه های سیاه گردو

پوست گردوی تازه هنگام تماس با دست ، سبب سیاه شدن دست ها می شود به طوری که این لکه های سیاه با شستن دستها با مایع دستشویی از بین نمی رود . اگر دستان شما هم در اثر کندن پوست گردو سیاه شده است ، راهکارهایی که در این بخش  آورده ایم می تواند کمک کننده باشد تا سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید.

علت سیاه شدن دست بر اثر تماس با گردوی تازه

پوست گردوی تازه به دلیل ترکیبات اسیدی موجود در آن خاصیت رنگدهی فوق العاده ای دارد . اگر پوست گردو با سطح پوست بدن و اکسیژن تماس پیدا کند، لکه های قهوه ای را ایجاد می کند که عمیق هستند و به راحتی از بین نمی روند . این خاصیت رنگدهی زیاد پوست گردو سبب شده از قدیم الایام از آن به عنوان یک ماده رنگی برای رنگ کردن مو با پوست گردو و رنگ کردن نخ و الیاف استفاده شود. این رنگ طبیعی، با دوام و ماندگار بوده و از ثبات بالایی برخوردار است.

اگر به فکر کاشت درخت و احداث باغ هستید، نهالستان ارغوان با سابقه چندین ساله در فروش نهال می تواند به شما کمک کند.

چگونه لکه های سیاه گردو را از روی دست پاک کنیم ؟

پاک کردن لکه های سیاه گردو با برگ درخت گردو

اگر دست شما با تماس با پوست گردو سیاه شده ، برای پاک کردن این لکه ، برگ خود درخت گردو روی لکه‎ها مالش دهید و سپس دستتان را بشویید تا رنگ دستتان پاک شود.این کار را چند بار انجام دهید تا نتیجه لازم را ببینید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با سرکه

برای کمرنگ شدن سیاهی گردونصف فنجان سرکه را با نصف فنجان آب ترکیب کرده و دست های خود را با مخلوط آب و سرکه بشویید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با خمیر دندان

یکی از روش های عالی برای از بین بردن رنگ سیاه گردو از پوست دست این است که روی یک مسواک کهنه مقداری خمیر دندان جرم گیر و سفید کننده دندان بمالید و محکم روی پوست دستتان بکشید تا سیاهی ها کمرنگ شده و از بین بروند.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با نمک و آبلیمو

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوست ، نصف فنجان آبلیمو را با یک قاشق نمک مخلوط کنید و دست ها را با این ترکیب بشویید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با کرم لایه بردار

برای پاک کردن لکه سیاه گردو از روی پوستتان می توانید از کرم‎های لایه بردار استفاده کنید و رنگ برجای مانده بر دستتان را پاک کنید.

یکی از بهترین انتخاب ها برای کاشت درخت، نهال گردو می باشد.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با شیر و آبغوره

مقداری مساوی از شیر و آبغوره را با یکدیگر مخلوط کنید و دستانتان رابا این ترکیب بشویید تا سیاهی های دست شما محو و کمرنگ شود.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با جوش شیرین

شما می توانید برای از بین بردن لکه های سیاه گردو از روی پوست مقداری جوش شیرین را با مایع ظرفشویی مخلوط کرده و دست ها را با این ترکیب بشویید و یا با کمک یک مسواک کهنه آغشته به جوش شیرین و کشیدن آن بر روی دست این لکه ها را پاک کنید.

برای اطلاع از بهترین نهال بادام برای مناطق سردسیر به این مقاله از سایت نهالستان ارغوان مراجعه نمایید.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با وایتکس

اگر سیاهی دستتان بیش از حد است و با ترکیب های طبیعی از بین نرفت می توانید با دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید. اما اگر پوست حساسی دارید این روش پیشنهاد نمی شود.

پاک کردن لکه های سیاه گردو با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو

برای پاک کردن سیاهی گردو از دست می توانید دستهایتان را با حلال لاک ناخن یا اکسیدان رنگ مو بشویید اما اگر پوست حساسی دارید، این روش ها پیشنهاد نمی شود زیرا عوارض جانبی زیادی دارد.

طریقه پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

روش اول :

اگر می خواهید پوست گردوی تازه را بکنید به طوری که دستانتان سیاه نشود حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنید تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کند.

روش دوم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، گردو ها را چند روز در محیطی سایه آفتاب پهن کنید تا پوست سبزشان کمی خشک و چروکیده شود. سپس با پا گردو را روی آسفالت با فشار عقب و جلو کنید تا پوست گردو راحت جدا شود.

روش سوم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، چنانچه در نمناک عنوان کرده ایم گردوها را روی یک سطح صاف بریزیدو روی آن را با خاک یا ماسه بپوشانید و پوست گردو ها به راحتی بعد از 5 تا 6 ماه بعد جدا می شود.

روش چهارم :

شما می توانید گردوها را در یک گودال کوچک بریزید و روی آن را بپوشانید ، سپس یک الی دوهفته صبر کنید و بعد از این مدت با دستکش و یک کارد به راحتی پوست گردوها را جدا کنید.

روش پنجم :

برای جدا کردن پوست تازه گردو، ابتدا یک دستکش نخی بپوشید و سپس روی آن دستکش نایلونی بپوشید زیرا به تنهایی پوشیدن دستکش های نایلونی، سبب می شود که بخار کنند و سیاهی دستان شما بیشتر شود.

منبع مطلب :

silvercreeknursery.ca

پاک کردن لکه های سیاهی گردو از دست

روش های پاک کردن سیاهی گردو از دست

خوردن گردوی تازه لذت بخش است ولی لکه سیاهی که روی دست باقی می ماند آزار دهنده می باشد. برای از برطرف کردن این سیاهی با ما همراه باشید.

پوست گردو تازه به دلیل اسیدهایی که دارد هنگامی که با سطح بدن و اکسیژن تماس پیدا می کند لکه های سیاه عمیقی را روی پوست ایجاد می کند که به سادگی این لکه ها قابل برطرف شدن نیستند از این رو افراد باید در نظر داشته باشند هنگامی که با گردو تازه سرو کار دارند حتما پوست آن را در داخل تشتی آب از خود گردو جدا کنند تا سیاهی آن کمتر به عمق پوست نفوذ کنند.

پوست گردوی تازه هنگام تماس با پوست بدن باعث به وجود آمدن لک سیاه می‎شود که با شستشوی معمولی و با مواد شوینده هم پاک نمی‎شود و حتی پوشیدن دستکش پلاستیکی هم کمکی به شما نمی‎کند چون رنگ پوست گردو از دستکش هم رد می‎شود.

این را بدانید با روش های زیر لکه ها کاملا از بین نمی روند بلکه کم رنگ تر می شوند.

تمیز کردن لکه سیاه گردو با برگ گردو:

برای پاک کردن این لکه روی دست از برگ خود درخت گردو کمک بگیرید بدین صورت که با مالش روی لکه‎ها و شستشوی مرتب آن می‎توانید تا حد زیادی رنگ را پاک کنید.

استفاده از خمیردندان:

یک مسواک کهنه بردارید و خمیردندان روی آن بزنید سپس با حرکات چرخشی روی دست خود بکشید این کار تا حدی زیادی به از بین رفتن رنگ سیاه گردو از پوست دست کمک می کند.

پاک کردن لکه سیاهی گردو با وایتکس:

اگر دستتان به قدری سیاه شده است که نمی توانید در مهمانی شرکت کنید توصیه می شود دست خود را با میزان کمی وایتکس شستشو دهید و با لیف و وایتکس سیاهی را از روی دستتان از بین ببرید.

از بین بردن سیاهی گردو با مایع ظرفشویی و جوش شیرین

رنگ سیاهی گردو را با مایع ظرفشویی و جوش شیرین از بین ببرید. به این صورت که 2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با 1/4 لیوان مایع ظرفشویی مخلوط کنید سپس با یک مسواک کهنه آن را با حرکات چرخشی روی دستتان بمالید.

رنگ سیاهی گردو را با مایع ظرفشویی و جوش شیرین از بین ببرید

علت سیاه شدن پوست دست بعد از تماس با پوست گردو

 

پوست گردو حاوی ترکیباتی اسیدی است که سبب رنگی شدن پوست می‌شود. زمانی که پوست گردو با پوست بدن ما برخورد می‌کند، در معرض اکسیژن لکه‌های قهوه‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی تمیز نمی‌شود. جالب است بدانید که در قدیم از خاصیت رنگدهی پوست گردو برای رنگ کردن موها و حتی رنگ کردن الیاف و نخ استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید:

روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست

 

یکی از بدترین مشکلاتی که بعد از خوردن گردوی تازه با آن مواجه می‌شوید، لک شدن انگشت‌ها و دستانتان است که اتفاقاً از بین بردن آن نیز بسیار سخت است. به طور کلی برای پاک کردن لکه گردو از دست روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه می‌توانید با مؤثرترین روش‌های پاک کردن لکه گردو تازه از دست آشنا شوید.

 

اطلاع از آخرین مطالب جذاب و پرطرفدار

۱دستانتان را در محلول تمیزکننده بخیسانید

روش اول برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست خیساندن دست‌ها در یک محلول تمیز‌کننده است. برای این کار باید در یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید. سپس دست‌ها را برای ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید. حالا یک برس نرم بردارید و روی نواحی که لکه ایجاد شده بکشید. این کار تا حد زیادی لکه‌های پوست گردو را از دستان شما پاک می‌کند.

۲از سرکه استفاده کنید

این روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست بسیار ساده است. برای این کار باید مقداری سرکه روی لکه‌های دستان بریزید و اجازه دهید سرکه برای چند دقیقه روی پوست بماند. سپس دستانتان را با آب بشویید. سرکه تا حد زیادی لکه پوست گردو را کم رنگ می‌کند.

۳از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

روش بعدی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از است. برای این کار باید جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا این خمیر را روی نواحی لکه بمالید و اجازه دهید خمیر چند دقیقه روی پوست بماند. در نهایت می‌توانید دستانتان را آبکشی کنید.

پاشیدن جوش شیرین خشک روی دست و کشیدن یک پارچه مرطوب روی دست نیز می‌تواند ایده خوبی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست باشد.

۴دستانتان را با صابون بشویید

 

اگر به سرکه یا جوش شیرین دسترسی ندارید، بهتر است برای پاک کردن لکه گردو از دست از صابون استفاده کنید. در این روش باید مقداری صابون روی دستان و نوک انگشتان بریزید و سپس برای مدت زمان بیشتری دستان را روی هم بکشید تا لکه‌ها در صابون حل شوند. سپس دستانتان را آبکشی کنید و دوباره این کار را تکرار کنید تا لکه‌های از بین بروند.

 

۵از الکل استفاده کنید

 

استفاده از الکل یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای پاک کردن لکههای سیاهی گردو از دست است. برای این کار باید مقداری الکل را روی یک پارچه تمیز بریزید و سپس آن را روی لکه‌های روی دستتان بکشید. اجازه دهید الکل برای چند دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب و صابون بشویید.

۶روی پوست دستتان سنگ پا یا سوهان بکشید

روش بعدی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از سنگ پا یا یک سوهان ملایم است. برای این کار باید از سنگ پا یا سوهانی استفاده کنید که حالت سایندگی آن بسیار کم باشد تا پوست دستتان آسیب نبیند. برای شروع باید سنگ پا را خیس کنید. سپس آن را به صورت دورانی روی لکه بمالید تا از بین برود. پس از اتمام کار می‌توانید دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید.

۷از آبلیمو کمک بگیرید

 

آبلیمو نیز همانند سرکه می‌تواند لکه حاصل از پوست گردو را کمرنگ کند. برای این کار باید مقداری آبلیمو روی دست‌ها بریزید و سپس با یک برس نرم روی لکه‌ها بکشید تا کم رنگ شوند. اسید سیتریک موجود در آبلیمو موجب محو شدن لکه پوست گردو از روی پوست می‌شود و پوست شما را نرم می‌کند. توجه داشته باشید که اگر روی دستانتان زخم یا بریدگی دارید، این روش موجب ایجاد سوزش خواهد شد.

۸از روغن استفاده کنید

استفاده از روغن یک روش مؤثر برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست است. برای این کار می‌توانید از هر نوع روغنی که مد نظرتان است استفاده کنید. دستانتان را به روغن آغشته کنید و سپس خوب به هم بمالید. این کار را تا ۳ بار تکرار کنید تا لکه‌های پوست گردو کاملاً از روی پوست دستتان محو شود.

۹از ترکیب نمک و آبلیمو استفاده کنید

اگر هنوز فکر می‌کنید که چگونه لکه پوست گردو سبز را از روی دست پاک کنید، بهتر است ترکیب نمک و لیمو ترش را امتحان کنید. برای این کار باید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری نمک روی دستانتان بریزید. حالا آب ۲ عدد لیمو ترش را روی پوستتان بریزید و شروع به اسکراب و لایه‌برداری کردن پوست کنید. با این روش خیلی راحت از شر لکه سیاه گردو خلاص می‌شوید.

۱۰روی لکه دستتان خمیر دندان بمالید

راهکار بعدی برای از بین بردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از «خمیر دندان» است. برای این کار باید مقداری خمیر دندان روی یک مسواک بزنید. حالا مسواک را به صورت دورانی روی لکه بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

 برای پاك كردن لكه پوست گردو از وسایلی که در خانه دارید استفاده کنید

یک راه تضمینی برای پاك كردن رنگ پوست گردو از روي دست، داشتن کمی صبر و تحمل است. بعد از گذشت مدتی شما شاهد خواهید بود که رنگ گردو به‌مرور از روی پوست محو می‌شود؛ اما اگر عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع آثار جرم را از روی دستانتان پاک کنید، کارهای زیر می‌توانند در پاک كردن لكه گردو به شما کمک کنند و آن‌ها را کمرنگ‌تر جلوه دهند.

پاک كردن لكه گردو با جوش شیرین و آب

برای پاك كردن لكه پوست گردو از دست، کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. یک مسواک تمیز را به این خمیر آغشته کنید و سپس آن را با حرکات دایره‌ای روی پوست خود بمالید.

پاک كردن لكه گردو با جوش شیرین و مایع ظرفشویی

شما می‌توانید برای پاک كردن لكه گردو با جوش شیرین، به‌جای آب، مایع ظرفشویی بریزید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک‌چهارم فنجان مایع ظرفشویی ملایم، مخلوط و از این ترکیب برای پاک كردن لك گردو استفاده کنید.

پاک كردن لكه گردو با لیمو

قبل از آن که بخواهید از لیمو به‌عنوان یک  راه حل برای پاک كردن لكه گردو بهره ببرید، باید بدانید که برخورد لیمو روی بریدگی‌های پوست یا ناخن‌های جویده‌شده، باعث می‌شود احساس سوزش داشته باشید. همچنین اگر پوست دست‌هایتان خشک است، از این روش چشم‌پوشی کنید. ما چندین راه دیگر هم در چنته داریم تا به شما در پاک كردن لك گردو کمک کنیم.

برای استفاده از این روش، ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا باقی‌مانده پوست گردو از روی دست‌های شما از بین برود؛ سپس آب یک لیمو را در یک کاسه بریزید و دست‌های خود را با آن بمالید.

پاک كردن لكه گردو با لیمو و نمک

 

آب دو عدد لیمو را بگیرید. یک قاشق غذاخوری نمک را در کف دستانتان قرار دهید؛ سپس آبلیمو را روی آن‌ها بریزید. دستان خود را به هم بمالید تا با استفاده از این اسکراب به پاك كردن لكه پوست گردو از دست خود کمک کنید.

حتما بخوانید: پاک کردن چسب قطره ای

پاک كردن لكه گردو با خمیر دندان

اگر از لیمو برای پاک كردن لكه گردو استفاده کردید و به نتیجه دلخواه نرسیدید، می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندانی که حاوی جوش شیرین باشد، احتمالا نتیجه بهتری می‌تواند داشته باشد.

اگر می‌خواهید از این روش برای پاك كردن لكه پوست گردو استفاده کنید، باید مقداری خمیر دندان را روی دست‌های خود بریزید و سپس با استفاده از یک مسواک، خمیر را با حرکات دایره‌ای روی دست پخش کنید.

پاک كردن لكه گردو با روغن

شما می‌توانید از هر روغنی برای پاک كردن لكه گردو استفاده کنید. مقدار مناسبی از روغن را در دست‌های خود بریزید و آن‌ها را به هم بمالید. این کار را سه بار انجام دهید تا نتایج بهتری حاصل شود. اگر پوست حساسی ندارید می‌توانید ابتدا از لیمو استفاده کنید. در غیر این صورت، برای پاک كردن لكه گردو به دفعات بیشتری از روغن پخت‌وپز احتیاج خواهید داشت.

پاک كردن لكه گردو با سرکه

برای پاک كردن لكه گردو با این روش باید ابتدا یک کاسه را با سرکه سفید پر کنید و دستان خود را به مدت سی دقیقه در آن نگه دارید. بعد از آن حتما دست‌های خود را به طور کامل بشویید. ممکن است این روش کمی کسل‌آور به نظر برسد؛ بنابراین اگر طرفدار جنب‌وجوش بیشتری هستید، از روش دیگری برای پاك كردن لكه پوست گردو استفاده کنید. به این صورت که سرکه سفید را روی پنبه بریزید و دست‌های خود را به آن بمالید

دکمه بازگشت به بالا