علمی و پزشکی

توصیه وزیر بهداشت به زائران اربعین برای همکاری با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به زائران اربعین توصیه کرد استفاده از ماسک، غذای سالم، سفرهای اجتماعی و نکات بهداشتی را در این ایام فراموش نکنند.

به گزارش نازک نارنجی، دکتر. بهرام عین اللهی در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی فرهنگی «با حکیمان» گروه خبرنگاران اظهار داشت: در رابطه با حماسه پیاده روی اربعین، گام های میدانی در مرز شلمچه و مهران که 90 درصد تردد از این مرزها انجام می شود. و دغدغه اصلی ما گرمای این روزهای عراق و مناطق مرزی است و در این راستا ضمن ارائه توصیه ها، امکانات و امکانات لازم را فراهم می کنیم.

وی تصریح کرد: امسال مرکز بهداشت و درمان شهید حاج قاسم سلیمانی را در شلمچه راه اندازی کردیم و تعدادی از نیروهای بهداشت به صورت داوطلبانه در آنجا حضور دارند.

وی افزود: برای مرز مهران از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی ایلام استفاده کردیم. ضمناً در عراق مدیریت با جمعیت هلال احمر است و هر پرسنل بهداشتی که بخواهد برای ارائه خدمات داوطلبانه به عراق برود، مجبور به خروج نیست و سفر آنها یک ماموریت محسوب می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: پس از این ایام برنامه ریزی می شود تا زائران امام رضا(ع) از ظرفیت تمامی دانشگاه ها و توانمندی های علوم پزشکی کشور زیر نظر مشهد استفاده کنند. دانشگاه علوم پزشکی به عنوان دانشگاه میزبان.

عین اللهی به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به تزریق 154 میلیون دوز واکسن و ثبت ارقام 91، 86 و 72 درصدی از نوبت اول تا سوم، حاشیه ایمنی خوبی داریم.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: این روزها تزریق دوزهای یادآوری، پوشیدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، غذای سالم و رعایت نکات بهداشتی را ترویج می کنیم و زائران اربعین با نیروهای بهداشتی مستقر در مرزها همکاری کنند. وقتی به ایران برمی گردند..

به گزارش وبدا، وی تاکید کرد: به مردم توصیه می کنیم بدون توجه به تعداد دوزهای دریافتی واکسن کرونا، در اسرع وقت دوز تقویتی دریافت کنند و بدانند که ویروس کرونا تمام نشده است و بهترین کار است. برای دفع این ویروس مخوف دریافت دوز تقویت کننده یک بار در سال است. زمان پایان دادن به این بیماری همه گیر فرا رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا