عمومیمطالب کسب و کار

چگونه پکیج خود را برای زمستان آماده کنیم؟

همانطور که گفتیم امروزه متداول ترین وسیله برای ایجاد گرمایش پکیج دیواری می باشد. زمانی که از سیستم های پکیج دیواری استفاده می کنید برای نگهداری پکیج و جلوگیری از خرابی آن بهترین کار سرویس سالیانه پکیج ها می باشد. سرویس سالیانه پکیج از خراب شدن آن و نیاز به تعمیر پکیج جلوگیری می کند که نتیجه آن کاهش هزینه های شما می باشد.

بیشتر مصرف کنندگان وسایل الکترونیکی اینچنینی اهمیتی محاسبه هزینه های تعمیر و یا تعویض قطعات پکیجشان نمی دهند.اما همواره ایین موضوع ثابت شده است که هزینه سرویس پکیج در یک بازه زمانی مشخص همواره کمتر از هزینه تعمیرات پی در پی و تعویض قطعات آن است.همچنین با بالا رفتن قیمت قطعات وسایل الکترونیکی، به صرفه ترین امر ان است که از این وسایل کاملا و اصولی نگهداری کنید. تهران سرویس آنلاین ارایه دهنده خدمات نصب پکیج تعمیر پکیج و سرویس پکیج در تهران به شما عزیزان میباشد.

سرویس  را به متخصص تهران سرویس آنلاین بسپارید

سرویس پکیج زمانی ضروری می‌شود که با مواردی مانند روشن نشدن پکیج، گرم نشدن آب خروجی، خاموش شدن پکیج، کدهای خطا پکیج (error) و … روبه‌رو شوید. برای سرویس پکیج انتخاب یک سرویسکار پکیج حرفه‌ای که به خطاها و عیب‌یابی انواع برندهای پکیج تسلط داشته باشد امری مهم و ضروری است.

علاوه بر تعمیر، در بسیاری از اوقات، آنچه نیاز داریم فقط، خدمات سرویس پکیج است و ایراد جدی و خرابی در قطعات پکیج بوجود نیامده است؛ در چنین مواقعی هم، کمک گرفتن از یک سرویسکار کاربلد، به افزایش راندمان پکیج کمک می کند. برای مشتریان در کنار دانش و تخصص، هزینه سرویس پکیج مناسب و منصفانه برای سرویس پکیج هم در انتخاب متخصص مدنظر است. تهران سرویس انلاین دریافت این خدمات را به صورت همزمان برای شما میسر کرده است.

سرویس پکیج :https://www.tehranservic.com/water-heater/wh-service/

فرق تعمیر پکیج و سرویس آن در چیست؟

از جمله تفاوت‌های اصلی میان تعمیر و سرویس پکیج، در زمان استفاده از این دو خدمات است، در واقع:

  • زمانی نیاز به تعمیرات پکیج دارید که، دستگاه در حین کار، عملکرد مناسبی ندارد و دچار عیب و ایراد شده است؛ و یا شما شاهد علائم و نشانه‌هایی غیر معمول هنگام کار کردن پکیج هستید. مثلا در صورتی که پکیج شما روشن نشود، احتمالا جرقه زن خراب شده و نیاز به تعمیر است.
  • اما سرویس پکیج، برای حفظ سلامت دستگاه و افزایش راندمان و عملکرد آن انجام می‌شود نه برای رفع مشکل؛ که لازم است به صورت سالانه یا هر 6 ماه یک مرتبه، توسط سرویسکار بررسی شود.

هزینه و قیمت سرویس پکیج

درست مانند هزینه تعمیر پکیج، قیمت خدمات مربوط به سرویس پکیج نیز به چند مورد وابسته است. از جمله:

  • اینکه نیاز به رسوب زدایی پکیج است یا خیر.
  • هزینه هواگیری پکیج و رادیاتورها
  • نیاز به تعمیر قطعات هنگام بررسی
  • نیاز به تعویض قطعات حین سرویس  پکیج
  • رفع کد خطاهای پکیج

چه زمانی نیاز به سرویس پکیج داریم؟

در این قسمت مشکلات رایج پکیج دیواری و علت بروز مشکل به همراه، راه حل و سرویس پکیج را به زبان ساده دنبال خواهیم کرد.

پکیج روشن نمی‌شود

همانطور که می دانید برای گرم کردن آب توسط پکیج، لازمست تا پکیج به گاز، اکسیژن، آب و برق متصل باشد. اگر پکیج روشن نمی‌شود، هریک از موارد ذکر شده و اتصالات آن ها را چک کنید. گاهی اوقات فشار کم آب به حدی است که پکیج را روشن نمی‌کند. علاوه بر اینها، جرقه زن هم باید به درستی کار کند تا شعله مشعل روشن شود.
اگر اتصال به برق، باز بودن شیر گاز و فشار آب را بررسی کرده و مشکلی مشاهده نکردید، با یک سرویسکار پکیج مشورت کنید، البته شاید بد نباشد، که سری هم به مقاله “علت روشن نشدن پکیج” بزنید.

آب پکیج گرم نمی‌شود

گاهی اوقات فشار آب (و سرعت عبور آب از لوله های پکیج) به حدی زیاد است که آب گرم نمی‌شود. کم باز کردن شیر آب گرم را امتحان کنید و اگر دمای آب به حد مطلوب رسید، مطمئن باشید که پکیج عملکرد صحیحی دارد.
مورد بعدی که باید برای عیب یابی دمای کم آب پکیج، بررسی کرد، نبودن رسوب در پکیج است که با سرویس دوره ای پکیج و استفاده از فیلتر رسوب گیر میتوان از بروز آن جلوگیری کرد.
پس از موارد بالا، خرابی در سوئیچ فلو و مشکل در سنسور حرارتی باعث می‌شود تا دمای آب گرم به درستی تنظیم نشود.

گرم نشدن رادیاتورها

برای حل این مشکل ابتدا بایستی عدم رسوب در ورودی رادیاتور و شوفاژ را بررسی کرد. ممکن است شیر سه طرفه (که وظیفه باز و بسته کردن جریان آب گرم مصرفی و شوفاژ را بر عهده دارد) یا ترموستات هم دچار خرابی شده باشند و آب گرم لازم برای گرم کردن فضای خانه به درون رادیاتورها جریان پیدا نکند.

روشن شدن انفجاری پکیج

بروز این مشکل نشان می‌دهد که مقدار گاز ورودی به دستگاه قبل از رسیدن جرقه به آن زیاد است. دو دلیل برای این مسئله وجود دارد:

  1. اول اینکه جریان گاز فشار ثابتی ندارد (که با تنظیم ورودی گاز تا حدودی رفع می‌شود)
  2. دوم اینکه قطعه جرق زن به درستی کار نمی‌کند. اگر الکترود جرقه‌زن خراب باشد باید تعویض شود اما اگر سالم است، احتمالاً فاصله استاندارد 3 تا 5 میلیمتری با مشعل باید تنظیم شود.

کم بودن فشار آب پکیج

اگر مطمئن هستید که فشار آب خانه کم نیست، کم بودن فشار آب خروجی پکیج به دلیل وجود نشتی در لوله های پکیج یا رادیاتورهاست. هر گونه چکه کردن و وجود نم روی شوفاژ و لوله ها را به دقت بررسی کنید.

صدای پکیج زیاد است

اولین موردی که برای رفع سر و صدای زیاد پکیج باید چک شود، هواگیری پکیج است. اگر پکیج را به تازگی هواگیری کرده‌اید، باید سالم بودن پمپ سیرکولاسیون (یا روتور) توسط یک سرویسکار پکیج بررسی شود.

دمای بسیار زیاد پکیج

در صورتیکه متوجه شدید دمای پکیج و آب گرم خروجی بسیار زیاد و بیشتر از دمایی است که خودتان تنظیم کرده‌اید، بدون درنگ فکری برای تعمیر پکیج بکنید؛ چرا که علاوه بر خطرناک بودن برای دستگاه بسیار مضر است.

معمولاً این مشکل وقتی بروز می کند که دمای مطلوب و تنظیم شده به درستی به دستگاه اعلام نمی‌شود و یا دستگاه دمای آب را به درستی تشخیص نمی‌دهد.
در این حالت لازم است تا یک تعمیر کار ماهر پکیج، برد پکیج و قطعاتی مثل ترموستات را بطور دقیق بازبینی کند.

کد خطا روی پکیج دیده می‌شود

پکیج های دیجیتال با حرف E و یک عدد (به عنوان مثال E2 یا E51)، وجود یک مشکل در قطعات و بخش های خود را به شما گزارش می‌دهند. لیست این ارورها و توضیحات آن ها در دفترچه راهنمای استفاده از پکیج به همراه دستگاه وجود دارد.

انواع روش‌های سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج دو روش مختلف دارد که سرویس دوره ای و سرویس کامل می‌باشد.

  • سرویس کامل

سرویس کامل پکیج به روشی گفته می‌شود که تمامی‌قطعات دستگاه را به صورت کامل و یکی یکی بررسی کرده و در صورت وجود هرگونه مشکل درون آن، مشکل را قبل از اینکه به تعمیر نیاز داشته باشد برطرف می‌کنیم.

  • سرویس دوره ای

سرویس دوره ای پکیج به نوعی از سرویس پکیج گفته می‌شود که دو بار در سال انجام می‌شود.
یک بار قبل از شروع فصل سرما و یک بار هم پس از به اتمام رسیدن آن، در این نوع سرویس قطعات به صورت جزئی بررسی شده و عیب‌های آن‌ها را برطرف می‌کنید.

مراحل سرویس پکیج دیواری

سرویس پکیج دیواری یکی از امور مهم برای حفظ سلامتی پکیج شما می‌باشد و هیچ فرقی نمی‌کند که پکیج شما چه برندی و از چه کشوری باشد.
به صورت خلاصه بگویم که همه پکیج‌ها هر چند وقت یک بار نیاز به سرویس دارند.
پس از رعایت نکات قبل از سرویس ، که قطع گاز و برق و آب می‌باشند حال می‌توانید به سرویس پکیج دیواری بپردازید.

  1. در مرحله اول باید پوسته پکیج را باز کنید و به مخزن آب و لوله‌هایی که آب از آن‌ها عبور می‌کند توجه کنید و ببینید که نیاز به رسوب زدایی دارد یا خیر؟

در بیشتر مواقع نیاز به رسوب زدایی است که در این حالت باید آن قسمتی که آب برای گرم شدن از آنجا عبور می‌کند را از پکیج خارج کنید و آب اسید را از ورودی آب ریخته و اجازه دهید چند دقیقه داخل آن بماند و از خروجی آن را خارج کنید در این جا شاهد خارج شدن رسوب‌ها خواهید بود و پس از انجام این کار آن را با آب و مواد شوینده حسابی شستشو دهید.

  1. در این مرحله از سرویس انواع پکیج می‌توانید برد پکیج را بررسی کنید که خاک روی قطعات را نگرفته باشد که باعث بروز اختلال در عملکرد پکیج شود.
    برای برطرف کردن گرد و خاک روی قطعات می‌توانید از سشوار استفاده کنید و اما مراقب باشید که به قطعات آن آسیب وارد نشود چرا که برد از حساس ترین قطعات می‌باشد.
  2. در مرحله بعدی سرویس پکیج دیواری دودکش را بررسی کنید و توجه کنید که شئ یا چیزی راه آن را مسدود نکرده باشد چرا که باعث بازگشت دی اکسید کربن به محیط شده و باعث مرگ می‌شود.
    برای بررسی دود کش می‌توانید به پشت بام رفته و یک سنگ کوچک به داخل آن بیندازید اگر صدای برخورد سنگ به پکیج را شنیدید متوجه می‌شوید که سالم است و اگر صدایی نیامد باید بدانید که پرنده یا چیزی درون آن گیر کرده است.

4.تمیز کردن مشعل هم یکی از مراحل سرویس پکیج دیواری است.

آموزش صفر تا صد سرویس پکیج دیواری

برای تمیز کردن مشعل معمولا می‌توانید از یک دمنده استفاده کنید تا اگر خاک یا آشغال سوراخ‌های آن را مسدود کرده است را جمع کند با استفاده از یک جارو برقی هم می‌توانید این کار را انجام دهید.

  1. پمپ پکیج هم یکی دیگر از قطعاتی است که در هنگام سرویس باید بررسی شود.

برای سرویس پمپ، پمپ را به کمک آچار آلن باز کرده و پره‌های روتور آن را تمیز کنید.
پس از تمیز کردن برای روان کار کردن آن می‌توانید مقدار کمی‌مایع ظرفشویی درون آن بریزید سپس آن را ببندید و در جای خود قرار دهید.

  1. در مرحله بعدی سرویس پکیج دیواری می‌توانید جرقه زن را تمیز کنید.
    برای تمیز کردن جرقه زن نیاز به یک سمباده دارید، سمباده را چند بار روی الکترود و جرقه زن بکشید و سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب آن را پاک کنید.
  2. پس از اینکه سایر قطعات را بررسی کردید می‌توانید پکیج را راه اندازی کنید.
  3. در مرحله بعدی باید آب، گاز و برق پکیج را وصل کنید و مطمئن شوید که لوله‌های آب و گاز نشتی ندارند.
  4. در این مرحله باید فشار آب و گاز را تنظیم کنید.
  5. پس از بررسی همه قطعات باید هواگیری پکیج دیواری را که یکی از مهم ترین بخش‌های سرویس پکیج دیواری می‌باشد انجام دهید.
    هواگیری پکیج دیواری اینگونه انجام می‌شود که آب ورودی را باز کرده و اجازه می‌دهیم به شوفاژها راه پیدا کند پس از اینکه از همه آن‌ها عبور کرد دریچه خروجی آخرین شوفاژ را باز می‌کنیم و اجازه می‌دهیم مقداری از آب خارج شود و یک تشت زیر آن قرار می‌دهیم که محیط  اطراف را خیس نکند و پس از مدتی که هوای پکیج خارج شد دریچه خروجی را می‌بندیم.

پس از اینکه سرویس را انجام دادید پکیج را مانند همان ابتدا که نصب کردید راه اندازی کنید و فشار آب و گاز و … را تنظیم کنید.
و اما اگر با مطالعه این توضیحات نتوانستید سرویس پکیج دیواری خود را انجام دهید می‌توانید از سرویسکاران حرفه ای و مطمئن کمک بگیرید.

چه موقع بهترین زمان برای سرویس پکیج دیواری می باشد؟

در صورتی که علائم مختلفی را در عملکرد پکیج خود مشاهده نمودید نیاز است تا هر چه سریع تر برای سرویس آن توسط تعمیرکار اقدام نمایید. در صورتی که مشاهده کردید که رادیاتورها گرم نمی شوند، آب مصرفی بهداشتی ساختمان گرم نمی شود، شعله پکیج کم و کوتاه می باشد، سیستم گرمایشی با مشکل مواجه باشد، روشن شدن پکیج به صورت انفجاری و فشار آب مصرفی کم شده است، زمان آن رسیده که پکیج را سرویس نمایید.

بهترین زمان برای سرویس پکیج دیواری هر 6 ماه یک بار می باشد. این مدت زمان معمولا برای پکیج هایی که تازه خریداری و نصب شده اند می باشد و پکیج هایی که مدت زمانی از کار کردنشان گذشته است حدود یک سال می باشد. اما بهتر است که در هنگام تغییر فصل و زمانی که می خواهید عملکرد پکیج را از حالت تابستانی به زمستانی و بالعکس تغییر دهید برای سرویس پکیج دیواری اقدام نمایید.

سرویس دوره ای پکیج دیواری شامل بررسی موارد مختلفی شامل بازدید نمودن از قطعات مختلف پکیج می باشد و در صورتی که از این قطعات داخلی نشتی مشاهده شود نیاز است تا نسبت به تعمیر یا تعویض آنها اقدام نمود. در این سرویس های دوره ای تمامی اتصالات و مغزی ها به صورت کامل بررسی شده و عیوب آنها بررسی و رفع می گردد. سرویس های دوره ای هر 6 ماه یک مرتبه انجام می گیرد.

در کنار سرویس های دوره ای سرویس سالیانه پکیج دیواری نیز وجود دارد که در این سرویس ها نیاز است تا منبع انبساط دستگاه و پمپ شست و شو و مبدل های اولیه و ثانویه مورد بررسی قرار گیرند. این قطعات ممکن است به علت وجود سختی آب، دچار رسوب شده و نیاز به برطرف نمودن این رسوب ها باشد.

وجود رسوب در این قطعات ممکن است سبب نوسان دمای آب و سرد و گرم شدن آن می گردد که برای رفع این مشکل نیاز به شست و شوی مبدل و دیسکلره کردن آن می باشد؛ علاوه بر آن شلنگ های مختلف و پمپ پکیج نیز مورد بررسی قرار گرفته و کاملا تمیز و رسوب زدایی می گردند. علاوه بر شست و شوی پکیج، رادیاتورها نیز باید شست و شو و رسوب گیری گردند که این عمل نیز در هنگام سرویس سالیانه پکیج دیواری صورت می گیرد. علاوه بر رسوب زدایی، کنترل عملکرد پکیج و کنترل فشار آب و آزادسازی محور پمپ نیز از جمله مواردی است که در هنگام سرویس پکیج انجام می شود.

بهترین زمان برای سرویس پکیج را می توان اوایل پاییز به حساب آورد چرا که پکیج عملکرد تابستانی خود را انجام داده و نیاز به تغییر وضعیت آن می باشد و با سرویس پکیج در فصل پاییز امکان استفاده راحت از آن در فصل زمستان بدون وجود هیچ گونه مشکلی فراهم می گردد.

ضمانت قطعات پکیج:

تمامی قطعات مصرفی در تعمیر سرویس و نصب پکیج دارای ضمانت 180 روزه میباشد .سرویس پکیج خود رابا اطمینان خاطر به تهران سرویس آنلاین بسپارید.

چرا سرویسکار پکیج خود را باید از تهران سرویس آنلاین سفارش دهید:

۱ – دارای تکنسین های با سابقه کاری حداقل ۷ سال و مختص سرویس پکیج
۲ – تکنسین های دوره دیده و آشنا به زبان
۳ – سعی در تعمیر قطعات و اجتناب از تعویض آن
۴ – حداقل زمان برای حاضر شدن در منزل و شرکت شما منطبق بر وقت تعیین شده شما ۵ – تعمیر با نرخ مصوب اتحادیه و نهادهای نظارتی
۶ – ضمانت نامه و گارانتی قطعات از شش تا ۳۶ ماه
۷ – استفاده از قطعات درجه یک و قطعات فابریکی و اورجینال
۸ – سرویس دهی به طور شبانه روزی، حتی در تعطیلات رسمی و جمعه ها
9-دارای نماد اطمینان از وزارت صنعت معدن و تجارت
10-بالاترین رضایت مردمی

دکمه بازگشت به بالا