علمی و پزشکی

دهمین اهدای عضو ماندگار سال ۱۴۰۱ در قم

نازک نارنجی/قم کارشناس مسئول واحد پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای یک نوجوان 12 ساله قمی به نام علیرضا جهانگیری به نیازمندان اهدا شد.

ولی الله صمدی، کارشناس مسئول واحد پیوند دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز ۱۸ شهریورماه گفت: این نوجوان بر اثر سانحه رانندگی دچار ضربه مغزی شد و در آی سی یو بیمارستان فرقانی بستری شد.

وی با بیان اینکه این پیوند دهمین اهدای دائم عضو در قم در سال 1401 است، افزود: با وجود تلاش پزشکان و کادر درمانی، متاسفانه به دلیل شدت حادثه و خونریزی شدید مغزی دچار مرگ مغزی شد.

صمدی ادامه داد: اعضای حیاتی این نوجوان با موافقت خانواده نوع دوستش به بسیاری از بیماران بدحال زندگی و امید بخشید.

وی تصریح کرد: از زمان اعلام مرگ مغزی بیماری تا 14 روز می توان بیمار را با پیشرفته ترین تجهیزات پزشکی نگهداری کرد اما در این مدت اندام های حیاتی بهبودی و توانایی عمل و توانایی خود را از دست می دهند. . اندام ها ضعیف هستند.

به گفته وی، بیمار مرگ مغزی قبل از مرگ ممکن است اعضای حیاتی خود مانند قلب، کلیه، لوزالمعده، ریه و روده را از دست بدهد و تا 48 ساعت پس از مرگ نیز ممکن است بافت و بافتی مانند پوست، قرنیه، استخوان، لوزالمعده و عضلات را از دست بدهد. دریچه های قلب

وی گفت: هر اهداکننده با اهدای اعضایی از جمله قلب، ریه، کبد، پانکراس، روده و کلیه می تواند یک تا هشت بیمار را از مرگ نجات دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا