اقتصادی

چگونه وام ۲۰۰ میلیونی مسکن بگیریم؟

اعلام مسئولان بانک مرکزی حاکی از آغاز پرداخت 200 میلیون تومان وام مسکن برای فرزند سوم است.

به گزارش نازک نارنجی، تمامی خانواده هایی که دارای فرزند سوم متولد 1399 هستند و خانه ندارند می توانند برای دریافت وام 200 میلیون تومانی ودیعه مسکن اقدام کنند.

در همین زمینه، مسئولان بانک مرکزی درباره ابلاغ بخشنامه مربوطه بانک‌ها و اجرای آن، اعلام کردند که متقاضیان دریافت این وام باید به یکی از شعب بانک‌هایی که -در حوزه مسکن، تجارت و بازرگانی فعالیت می‌کنند، مراجعه کنند. صادرات، کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک با مدارک لازم.

همچنین برای دریافت وام 200 میلیون تومانی با مدت بازپرداخت حداکثر 20 سال و حداکثر پرداخت 4 درصد در سال باید سفته یا ضمانت نامه بانکی معتبر ارائه کنند.

البته درخواست وام باید توسط سرپرست خانوار یا نماینده قانونی آن به بانک اطلاع داده شود و احراز ولادت فرزند متقاضی باید با مراجعه به اصل شناسنامه زوج یعنی فرزند انجام شود. . متولد شد و از سامانه ثبت احوال بانک پرس و جو کرد.

این در حالی است که وام 200 میلیون تومانی مسکن به فرزند سوم خانواده بدون مسکن داده شد که در این زمینه معاون اعتبارات بانک مرکزی گفت: اگر متقاضی به شعبه مراجعه کند، بانک نمی تواند تشخیص دهد که آیا متقاضی بی خانمان است یا خیر، در حال حاضر در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم تا این امکان را در قالب پیوند به شعب فراهم کنیم.

سحابی با بیان اینکه منتظر این لینک نیستیم از بانک ها خواست تا وضعیت متقاضی را در سامانه سمت بانک مرکزی رصد کنند و در صورت نداشتن تسهیلات مسکن یا وام فعال، نسبت به رعایت قانون اقدام کنند. نه ماندن زمین و معتبر است و آنها را در این تسهیلات پرداخت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا