اجتماعیمطالب کسب و کار

پرچم ایستاده یا پرچم تشریفاتی چیست؟

پرچم تشریفات چیست؟ آشنایی با انواع پرچم تشریفات

پرچم تشریفات یا پرچم ایستاده چیست؟ قبل از آنکه پاسخ پرسش پرچم تشریفات چیست را بدهیم بد نیست با معنی لغوی آن آشنا شده تا درک بهتری را بدست آوریم. کلمه تشریفات از ریشه شرف که در زبان عربی به معنی وجد و بزرگی است می آید. در لغتنامه دهخدا نیز تشریفات به معنی آرایش و زینت ذکر شده است . در واقع می توان به صورت لغوی گفت ، معنی پرچم تشریفات را پرچم زینتی که زینت دهنده بوده و می تواند بزرگی را به نمایش گذارد تعریف نمود. همانطور که کلمه تشریفات نیز در عامه به معنی تجملات و ظاهر آرایی می تواند تعبیر گردد.

پرچم تشریفات | پرچم ایستاده

اما پرچم تشریفات ( پرچ ایستاده نیز می نامند ) از نظر کاربردی نیز تعریف خود را دارد . اصولا سازمان ها و کسب و کارهای مختلف و یا نهادها و شرکت ها با طراحی لوگو مرتبط با خود ، نمادی را برای نهاد ، سازمان و یا کسب و کار خود در نظر می گیرند . همانطور که می دانیم لوگو و یا نشان مهمترین عنصر ایجاد یک هویت بصری می باشد که سایر ابزارهای تبلیغاتی از لحاظ ساختار ظاهری ، فاکتور های مهم خود را از آن الهام می گیرند ، مانند رنگ و شکل هندسی.

برای نمایش آرم به عنوان اصلی ترین بخش هویت بصیری ، از اقلام مختلفی تبلیغاتی استفاده می شود که یکی از مهترین آنها چاپ پرچم می باشد. پرچم یکی از ابزار های مهم ایجاد هویت بصری برند بوده که در اکثر سازمانها ، شرکت ها ، نهاد و یا انجمن ها می توان آن را کنار دفتر اداری ، راهرو ورودی و یا داخلی ، روی سکوهای نمایش آن را یافت . از اصلی ترین نمونه های پرکاربرد چاپ نماد روی پرچم نیز ، پرچم تشریفات است که همراه آرم چاپ شده روی آن هویت سازی می کند.

مشخصات پرچم تشریفات | ویژگی های پرچم ایستاده

پرچم تشریفات از لحاظ خصوصیات ظاهری دارای ابعاد بزرگی است و همین امر باعث می شود نشان شما به خوبی در معرض دید مخاطب قرار گیرد. ابعاد پارچه در نظر گرفته شده برای آن ۹۰ در ۱۵۰ سانتی متر بوده که به حالت عریض و از قسمت با عرض کمتر توسط یک بند به پایه پرچم متصل می گردد.

چاپ روی پرچم تشریفات نیز می تواند به صورت لوگو وسط با پس زمینه سفید و یا اگر تصویری با ترکیب رنگی کامل باشد به طوری که نتوان پس زمینه را سفید گذاشت به صورت تمپلات ( چاپ تمام صفحه ) به صورت یکرو و یا دو رو انجام داد. در صورت تمایل مشتریان نیز می توان اطراف پارچه را با ریشه دوزی به رنگ دلخواه آماده نمود . البته معمولا رنگ ریشه پرچم متناسب با رنگ الگوی چاپ شده روی آن انتخاب شده که این کار هارمونی رنگی خوبی را ایجاد می نماید.

انواع پرچم تشریفات

پرچم تشریفات ایران و ملل، پرچم تشریفات لمینت ، پرچم تشریفات ساتن از انواع مختلفی است که بر حسب نیاز شما می توانید یکی از آنها را برای خود سفارش دهید، هر کدام از این پرچم ها دارای ویژگی ها و خصوصیاتی هستند که آنها را متفاوت از یکدیگر ساخته و حق انتخاب های مختلفی را نیز برای مشتری ایجاد می نماید.

البته در اکثر ویژگی های ساختاری آنها با یکدیگر مشابه هستند ولی برخی ویژگی های وجود دارد که بین انها تمایز ایجاد می کند. برای مثال اگر شما قصد برگزاری یک رویداد بین االمللی را داشته باشید باید از نوع پرچم ایران و بین الملل استفاده نمایید. اگر قصد دارید تا یک کمپین رسانه ای داشته و محیط پس زمینه دارای نظم و جلوه مناسبی باید از نوع لمینت استفاده کنید اگر هم قصد استفاده از ان در محیط داخلی و اداری دارید نوع ساتن به شما پیشنهاد می شود.

البته این پیشنهادات قطعی نبوده و شما می توانید با توجه به سلیقه و نظر خود از هر کدام در محیط های دیگر نیز استفاده نمایید.

شما نیز اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا مدیریت یک سازمان و ارگان را در ختیار دارید می توانید با یکی از بهترین ابزار های هویت ساز محیط کاری خود را زینت بخشید. مخاطبین شما همه خصوصیات کاری شما را در نظر خواند داشت پس چه بهتر که شما بتوانید در ذهن آنها بازخورد خوبی را از خود به جای گذارید.

توضیح پرچم تشریفات، انواع و کاربرد آن

یکی از چیز‌هایی که در سراسر دنیا به عنوان نماد از آن یاد می‌شود، پرچم است. پرچم به عنوان یک نماد نشان دهنده قدرت و هویت یک کشور، ارگان‌، اداره و گروه‌های مختلف است. در بسیاری از شرکت‌ها برای رونمایی برند محصول خود از پرچم تشریفاتی استفاده می‌کنند. پرچم‌ها در انواع مختلف رومیزی، تشریفاتی، اهتزاز و… برای مناسبت‌های مختلف تولید می‌شوند. در این مقاله به توضیح پرچم تشریفات، انواع و کاربرد آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

پرچم های تشریفات که از نامش پیداست پرچم بزرگ ایستاده ای است، از آن بصورت نمادین و تشریفاتی برای نمادهای ملی و تجاری استفاده می شود. تولید و فروش این نوع پرچم بصورت پرچم ایران تشریفات ، پرچم تشریفات تبلیغاتی و پرچم کشورهای مختلف مانند پرچم فرانسه و پرچم ایتالیا و …. تولید می گردد.

یکی از متداول ترین پرچم های تبلیغاتی با قابلیت استفاده در همایش ها، سمینارها، اتاق مدیران و… ، پرچم های تشریفات می باشند. در واقع پرچم تشریفات یکی از مهمترین اِلمان های اتاق مدیران، همایش ها و… می است. شرکت  طهران پرچم مفتخر است اعلام نماید که یکی از سردمداران در عرصه تولید این مدل پرچم، با برترین کیفیت و در سریعترین زمان ممکن می باشد. استفاده از بهترین پارچه های ساتن، ریشه دوزی دوبل، چاپ دیجیتال و دوختی مطمئن، از مشخصه های بارز پرچم های تشریفات در شرکت  طهران پرچم می باشد.

پرچم تشریفات چیست؟

به پرچم‌هایی که نشان‌دهنده نماد یک کشور، شرکت یا مناسبت خاص هستند پرچم تشریفات گفته می‌شود. پرچم‌های تشریفاتی در مراسمات مختلف و انواع ادارات قابل استفاده هستند‌. این پرچم‌ها در سایز و جنس‌‌های متنوعی متناسب با نوع مراسمات تولید می‌شوند و روی میله‌ای ایستاده قابل نصب هستند. میله‌ای که پرچم تشریفات روی آن نصب می‌شود از جنس چدن است و قابلیت تنظیم ارتفاع تا دو متر و سی سانتی‌متر را دارد. این میله‌ها در رنگ‌های طلایی خورشیدی و نقره‌ای تولید می‌شوند. برای زیبایی و جذابیت بیشتر از ریشه‌هایی در اطراف پارچه استفاده می‌کنند که در رنگ‌های مختلف قابل سفارش هستند.

انواع پرچم های تشریفات با توجه به جنس پارچه

پرچم‌ تشریفاتی با پارچه‌هایی از جنس مخمل و ساتن ساخته می‌شوند. برای چاپ روی پرچم تشریفات با توجه به نوع پارچه از روش سیلک، گلدوزی و چاپ دیجیتال استفاده می‌شود. پرچم تشریفات با توجه به جنس پارچه در انواع مختلفی تولید می‌شود که عبارت است از:

پرچم تشریفات مخروطی: پرچم تشریفات مخروطی به دو صورت تولید می شود و بین این دو لایه در پایین و بالا از یک لایه مواد مخصوص استفاده می شود تا با حرارت ۱۰۰ درجه این دو لایه به نرمی و بدون حرکت به هم بچسبند. این امر باعث می شود که ایستایی این محصول در ایده آل ترین حالت استاتیکی خود بدون کوچکترین تنظیم و دخالت دستی باشد.

پرچم تشریفات ساتن: مدرن‌ترین و پرفروش‌ترین پرچم‌های تشریفاتی، از جنس ساتن هستند که در انواع مراسمات، شرکت‌ها و چاپ برند‌های مختلف، ورودی هتل‌ها و اتاق کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پرچم‌ها از جنس ساتن دو رو هستند و لوگو یا طرح مورد نظر در هر دو طرف پارچه قابل چاپ است. برای دوخت پرچم‌های تشریفاتی از ساتن‌های ۹ و ۱۲ کیلویی مات استفاده می‌شود که علاوه بر زیبایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

پرچم تشریفات لیزری: یکی از پرچم‌هایی که امروزه بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است، پرچم لیزری است که در طرح و رنگ مختلف دوخته می‌شود. برای دوخت این پرچم‌ها از پارچه‌های ساتنی که ایستادگی بالایی دارند استفاده می‌شود. طرح‌ مورد نظر روی پرچم‌های لیزری به صورت یک‌رو چاپ می‌شود و امکان چاپ طرح در دو طرف پرچم‌های لیزری وجود ندارد‌. به دلیل ایستادگی بالای پارچه ساتنی، پرچم‌ لیزری به خوبی حالت مخروطی را حفظ می‌کند.

پرچم تشریفات مخمل: معمولا پرچم‌های تشریفاتی مخمل، از ایستادگی بسیار بالایی برخوردار هستند. برای چاپ طرح روی این پارچه، از روش گلدوزی یا پفکی استفاده می‌شود. امکان چاپ طرح به روش دیجیتال روی پرچم‌های مخمل وجود ندارد زیرا پارچه جیر در اثر حرارت ممکن است تغییر رنگ داشته باشد. پرچم تشریفاتی مخمل روی پایه‌هایی با رنگ طلایی و نقره‌ای به صورت ریشه‌دار یا بدون ریشه در ابعاد استاندارد قابل نصب است.

پرچم تشریفات لمینت: پرچم تشریفات لمینت نمونه جدیدی از پرچم‌های تشریفاتی است که در رنگ زمینه سفید برای تبلیغات برند‌های مختلف و نماد شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دوخت پرچم تشریفات از پارچه‌های ساتن مات استفاده می‌کنند. پشت این پرچم‌ها از جنس ورق لمینت است که موجب خوش فرم شدن پرچم تشریفاتی می‌شود.

    پرچم بزرگ تبلیغاتی

    پرچم بزرگ ایران

    پرچم بزرگ ملل

    پرچم بزرگ مدل مخروطی

کاربرد پرچم تشریفات

پرچم‌ها با توجه به ویژگی‌هایی دارند در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. معمولا از پرچم تشریفاتی برای مناسبت‌های خاص، ورودی هتل و شرکت‌ها، اتاق کنفرانس، همایش سخنرانی، اتاق کارکنان، سالن اجتماعات، لابی هتل و رونمایی از برند یک شرکت استفاده می‌شود.

مشخصات ظاهری پرچم تشریفات

·         سایز پرچم های بزرگ

معمولا پرچم‌های تشریفاتی در ابعاد ۹۰×۱۵۰ تولید می‌شوند؛ اما در مواردی امکان تغییر سایز در ابعاد ۱۰۰×۱۷۰ بنا به درخواست مشتری وجود دارد. با این حال مشتریان می‌توانند در هر سایزی پرچم تشریفات را متناسب با ابعاد مکان خود سفارش دهند.

·         جنس پارچه پرچم های بزرگ

جنس پارچه پرچم بزرگ: ساتن درجه یک ،ساتن درجه دو ،ساتن براق و جیر می باشد.

·         نوع چاپ

چاپ پرچم بزرگ: چاپ پرچم تشریفات انواع مختلفی دارد از جمله: چاپ دیجیتال ، چاپ سیلک ، گلدوزی ، پفکی

نکات مهم در مورد چاپ پرچم تشریفات

پرچم های تشریفات که با ریشه دوبل دوخته می شود و بر روی پایه هایی از قبیل پایه پرچم تشریفات مدل خورشیدی و پنجه شیری با میله هایی که حدودا تا ۳ متر بصورت تلسکوبی افزایش قد دارد نصب می گردد. این پرچم ها قابل شست و شو می باشند .

پرچم هاي تشريفاتی در سالن هاي كنفرانس، غرفه هاي نمايشگاهي، اتاق هاي مديريت، لابي ها و غيره مورد استفاده قرار مي گيرد. چاپ ديجيتال بهترين گزينه براي توليد پرچم تشريفات است. پرچم هاي تشريفاتی پس از چاپ بر روي پايه پرچم  نصب مي شود. پايه هاي درجه یک از جنس آلومينيوم توليد ميشوند كه داراي مقاومت و طول عمر بسيار بالايي هستند.

لیست قیمت چاپ پرچم تشریفات

قیمت پرچم تشریفات همانند محصولات دیگر به عوامل متعددی ازجمله جنس پارچه، طرح پارچه، نوع چاپ و سایز آن بستگی دارد. همچنین نوع پایه‌ و میله‌ای که برای پرچم در نظر گرفته‌ می‌شود، در قیمت نهایی پارچه تاثیر گذار است‌. معمولا قیمت پرچم‌هایی که از جنس ساتن براق هستند نسبت به پرچم‌های معمولی بیشتر است.

خرید پرچم تشریفات

یکی از سوالات رایج اغلب افرادی که قصد خرید پرچم تشریفات را دارند این است که برای خرید پرچم تشریفات باید به کجا مراجعه کنند؟ مجموعه  طهران پرچم سال‌های طولانی است که در حوزه تولید و چاپ انواع پرچم مشغول به فعالیت است. این مجموعه با بهره گیری از شیوه‌های مدرن و نیروهای خلاق اقدام به ارائه خدمات تخصصی در حوزه چاپ پرچم می‌کند. البته شایان ذکر است که  طهران پرچم در تولید بند آویز نمایشگاهی، تولید بج سینه فانتزی یا همان نشان سینه، راهبند تشریفات و سایر اقلام تبلیغاتی نیز پیشرو است. هدف با رنگ ارائه محصولات با کیفیت با قیمت بسیار پایین است.

دکمه بازگشت به بالا