بزرگترین دنباله‌دار تاریخ نجوم به طرف خورشید در حال حرکت است/ آیا باید نگران بود؟

اما نیازی به نگرانی نیست. این جسم به یک میلیارد و 600 میلیون کیلومتر از خورشید نزدیکتر نیست، آن هم 2031. فاصله زمین از خورشید 150 میلیون کیلومتر است، بنابراین به زمین نزدیک نمی شود.

این دنباله دار برای اولین بار در سال 2010 شناسایی شد، اما هابل تنها اندازه واقعی آن را تایید کرده است.

این بزرگترین دنباله دار است که تا به امروز توسط ستاره شناسان مشاهده شده است.

دیوید جوت، استاد علوم سیاره‌شناسی و ستاره‌شناسی در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس (UCLA) می‌گوید: «ما همیشه گمان می‌کردیم که این دنباله‌دار باید بزرگ باشد، زیرا از این فاصله بسیار درخشان است.

ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که این شی توسط پدرو برناردینلی و گری برنشتاین در تصاویر آرشیوی از “مطالعه انرژی تاریک” در رصدخانه بین آمریکایی سرو تولولو در شیلی پیدا شده است.

فضانورد ناسا در حال تعمیر هابل

دنباله دارها مواد یخی هستند که از روزهای اولیه شکل گیری سیاره باقی مانده اند.

ناسا در بیانیه ای نوشت: «این اجرام غیر تشریفاتی در ماه اوت در یک بازی قلاب بین سیارات فراخورشیدی غول پیکر از سیستم آزاد شدند.

دنباله دار برناردینلی-برنشتاین

دنباله دارهایی که به این روش رانده می شوند در مکانی به نام ابر اورت مستقر می شوند، منطقه ای وسیع که دنباله دارهای دوردست به دور منظومه شمسی می چرخند.

Man-Tu Hui، از دانشگاه علم و صنعت ماکائو، دنباله‌دار را یک چیز تکان‌دهنده توصیف کرد و گفت: «ما فکر می‌کردیم که بسیار بزرگ است، اما برای تایید آن به داده‌های درجه یک نیاز داریم.»

این دنباله دار به نام “برناردینلی-برنشتاین” به مدت سه میلیون سال به دور آن می چرخد ​​به طوری که در دورترین نقطه خود به حدود نیم سال نوری از خورشید می رسد.

این جرم اکنون در فاصله سه میلیارد و 200 میلیون کیلومتری خورشید قرار دارد و تقریباً عمود بر صفحه منظومه شمسی در حال حرکت است.

46

دکمه بازگشت به بالا