اجتماعیمطالب کسب و کار

علت اتومات نکردن انواع پکیج در چیست و راهنمای رفع خرابی آن

اگر بخواهیم علت اصلی خاموش نشدن پکیج ها را بیان کنیم باید به خراب بودن سنسور دما اشاره کنیم، چرا که Ntc سنسور دمای دستگاه است که به منظور اندازه گیری دمای دستگاه استفاده می شود. این حسگرها به دلیل اینکه از نوع مقاومتی هستند نسبت به دما عملکرد معکوسی دارند. به این سنسور دما، دیده  بان برد هم می گویند. وظیفه سنسور دمای Ntc این است که دمای آب را به دستگاه اعلام کند. اگر سنسور دمای Ntc با اختلاف این اطلاعات را به برد اعلام کند باعث می شود دستگاه شما اتومات نکند.

علت اتومات نکردن پکیج بوتان

یکی از اصلی  ترین مشکل های پکیج، خاموش نکردن است. دیر روشن شدن یا هوای سرد را می تواند از عوامل اصلی در ایجاد این مشکل دانست. عوامل مذکور تاثیر زیادی در خرابی پکیج هم دارند. ممکن است در هوای سرد پکیج بوتان را روشن کنید اما متوجه شوید پکیج به دمای مورد نظر نمی رسد. پیشنهاد می  شود در این شرایط ۴۰ دقیقه به دستگاه زمان دهید تا بتواند به دمای مورد نظر خود برسد. اگر بعد از گذشت ۴۰ دقیقه به دمای مورد نظر خود نرسید باید سنسور دمای دستگاه را بررسی کنید، چرا که ممکن است مشکل از سنسور دمای دستگاه یا Ntc باشد.

اگر پکیج بوتان شما دچار خرابی شد، می‌توانید از نمایندگی بوتان تهران سرویس کاران کمک بگیرید.

علت خاموش نشدن پکیج ایران رادیاتور

در ابتدا باید مشخص کنید که پکیج شما در چه فصلی خاموش نمی شود یا به اصطلاح اتومات نمی کند، چرا که این موضوع رابطه مستقیم با اتومات نکردن پکیج ایران رادیاتور دارد. پکیج های  ایران رادیاتور به گونه ای طراحی شده اند که بعد از راه اندازی حالت زمستانی یا فعال سازی حالت زمستانی پمپ دستگاه به صورت دائم کار می کند.

شعله پکیج ایران رادیاتور هر چند وقت یکبار روشن می شود و زمانی که به دمای تنظیم شده شعله برسد، شعله کوتاه و قطع می شود. بنابراین شما متوجه تاثیر فصل زمستان و تابستان را در خاموش نشدن پکیج شدید. توجه کنید عملکرد پکیج ایران رادیاتور در مدل دیجیتال و آنالوگ شبیه هم است. پمپ پکیج ایران رادیاتور در فصل زمستان به صورت دائم در حال فعالیت است یا به عبارت دیگر پکیج در حال گرم کردن رادیاتور است.

اگر پکیج ایران رادیاتور شما دچار خرابی شد، می‌توانید از نمایندگی ایران رادیاتور تهران سرویس کاران کمک بگیرید.

دلیل خاموش نشدن و اتومات نکردن پکیج و رفع آن ها

خاموش نشدن پکیج علت های مختلفی دارد. همانطور که گفته شد این نوع پکیج ها به نحوی طراحی شدن که بعد از رسیدن به دمای آب مطلوب شعله اصلی خاموش می شود تا از هدر رفتن انرژی جلوگیری شود. گاهی ممکن است به دلایل مختلفی عملکرد دستگاه با مشکل مواجه شود.

خرابی در ترموستات می  تواند از مهمترین دلایل خاموش نشدن یا اتومات نکردن پکیج باشد. اگر منبع تغذیه ترموستات با باتری است باید از سالم بودن آن مطمئن شوید اما اگر ترموستات با برق خانه به صورت مستقیم ارتباط دارد باید ترموستات را خاموش کنید و به آن زمان دهید.

اگر بعد از گذشت چند دقیقه پکیج شما در حال کار کردن است باید برق کل سیستم را قطع کنید. البته اگر در این زمینه تخصص کامل ندارید می توانید از خدمات تهران سرویس کاران استفاده کنید تا آن ها با بررسی پکیج شما مشکل را عیب یابی و رفع کنند.

چرا پکیج های آریستون خاموش نمی شوند؟

اگر پکیج آریستون در حالت زمستانه قرار داشته باشد، اتومات نشدن و روشن ماندن آن کاملاً طبیعی است، چرا که پکیج آریستون در فصل زمستان ضمن بر اینکه آب مصرفی را گرم می کند، وضیفه تامین آب گرم مدار گرمایشی را هم به عهده دارد. اگر پکیج آریستون شما در حالت تابستانه باشد اما  بدون استفاده از آب گرم و باز کردن آبگرم این مشکل برای آن پیش آید، باید احتمال دهید که مشکل در فلوسوئیچ یا فلومتر است.

چرا که وظیفه کنترل این روند به عهده آن ها است و اگر این قطعات خراب شوند در این روند اختلال ایجاد می شود. پیشنهاد می شود برای رفع این مشکل حتما از یک مرکز تخصصی کمک بگیرید و خودسرانه به تعمیر پکیج آریستون یا سایر برند های دیگر نپردازید، چرا که اگر در روند تعمیر اشتباه کنید متحمل خسارات مالی و جانی می شوید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم علت اتومات نکردن یا روشن نشدن پکیج ها را برای شما شرح دهیم تا دید کلی نسبت به این موضوع داشته باشید. تهران سرویس کاران قادر به تعمیر انواع برند پکیج ایرانی و خارجی هستند.

دکمه بازگشت به بالا