اقتصادی

استفاده از ظرفیت‌های ایران و عمان با حل مشکلات صدور ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران

نازک نارنجی/ کرمان نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به مشکلات صدور روادید برای تجار و سرمایه گذاران ایرانی و عمانی گفت: این موضوع باید با رایزنی بین مسئولان دو کشور حل شود تا از ظرفیت های موجود اقتصادی و تجاری حداکثر استفاده را ببریم. ” استفاده شده.

به گزارش نازک نارنجی، شهباز حسن پور نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه 30 خردادماه با ابراهیم بن احمد المعینی سفیر عمان در تهران دیدار و گفت و گو کرد.

حسن پور در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه روابط تاریخی دو کشور، سیاست های عمان در عرصه منطقه ای و بین المللی را مثبت و مفید خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران به ویژه دولت جدید در حال گسترش است. همکاری در عرصه سیاسی». حامی اقتصاد است و امیدواریم با شناسایی ظرفیت ها شاهد تقویت هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی همواره از ارتقای همکاری ها و روابط ایران و کشورهای منطقه به ویژه عمان استقبال می کند و موجب تقویت روابط دوستانه بین ایران و کشورهای منطقه می شود. دو کشور

وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی استان کرمان، خواستار سرمایه گذاری مشترک اقتصادی تجار ایرانی و عمانی شد و بر رفع موانع احتمالی در این مسیر از جمله موانع بانکی و تسهیل تردد کارآفرینان تاکید کرد.

حسن پور بیگلری همچنین راه اندازی خط پرواز مستقیم کرمان – مسقط را مورد تاکید قرار داد و افزود: در زمینه صدور روادید برای تجار و سرمایه گذاران دو کشور مشکلاتی وجود دارد که باید با رایزنی مسئولان دو کشور حل شود تا مشخص شود. ظرفیت ها قابل حل است.» حضور در این حوزه بین دو کشور به خوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان توسعه بخش گردشگری را مهم دانست و فرصتی برای آشنایی بیشتر مردم دو کشور با توانمندی های یکدیگر دانست.

ابراهیم بن احمد المعینی نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور رو به افزایش است و امیدواریم با دولت جدید جمهوری اسلامی ایران این روند سریعتر پیش برود. وی با اعلام آمادگی برای ایجاد پرواز مستقیم کرمان به مسقط گفت: رفع موانع سرمایه گذاری مستلزم ارتباط مستمر بخش خصوصی در عمان و ایران است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا