اقتصادی

شیرجه‌هایی که بازگشت ندارد/ غرق‌شدگی ۸ گلستانی را به کام مرگ کشاند

نازک نارنجی/ گلستان هر ساله با فرا رسیدن فصل گرم سال حادثه هولناک غرق شدگی به زندگی بسیاری از مردم خاتمه می دهد و متاسفانه از ابتدای امسال تاکنون 17 نفر در استان گلستان غرق شده اند که 8 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

هر ساله با فرا رسیدن فصل بهار و تابستان و گرمای هوا، حضور مردم به ویژه مسافران در مناطق تفریحی و رودخانه ها و سدها دو چندان می شود و متاسفانه یکی از معضلات جدی در این زمان و تغییرات دمایی غرق شدگی است. افزایش می یابد.

با وجود اینکه در بیشتر مناطق تفریحی تابلوی “در این منطقه شنا ممنوع” وجود دارد، متاسفانه یک لحظه بی تفاوتی باعث می شود این تفریح ​​زودگذر باعث مرگ مردم شود.

آمارها نشان می دهد که آمار مرگ و میر ناشی از غرق شدگی در شمال ایران بیش از هر نقطه دیگری از جهان است و به همین دلیل برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی باید افراد بیشتری مراقب باشند و به آنها «آب نزن» می گویند. واکسیناسیون مساحت استخرها و سدها نیز باید در دستور کار مسئولان به ویژه صاحبان استخرها و سدها قرار گیرد.

گرچه گذاشتن مرگ شیرین هر انسان در آب تلخ دردناک است، اما تلخی کشتن کودکان بیشتر است. متأسفانه کودکان بیش از سایر گروه های سنی فعال تر، کنجکاوتر هستند و خطراتی که آنها را تهدید می کند را درک نمی کنند. و گاهی ممکن است این کودک دچار اختلال رفتاری شود و در این میان عدم مراقبت و نظارت صحیح والدین از فرزندان باعث می شود که روح کودکان در این بی تفاوتی گرفتار شود.

آشنایی با فنون اولیه شنا و آشنایی با ممنوعیت ها و رعایت آنها واقعاً یکی از اساسی ترین الزامات قبل از شنا است و علاوه بر این، مکان های امنی را برای کودکان یک تا چهار ساله برای بازی در روستاهای ساحلی یا کنار رودخانه ها فراهم می کند. و کانال های زنده، ارائه یک مرکز مراقبت روزانه ایمن برای کودکان چهار تا هفت ساله ساکن در روستاهای ساحلی یا در کنار رودخانه ها و کانال ها، آموزش شنا به کودکان مدرسه ای و مهارت های ایمنی در آب، آموزش مهارت های امداد و نجات، قایقرانی نیروی انتظامی یکی است. از مواردی که باید برای مهار روند افزایشی آمار غرق شدگی در نظر گرفت.

وجود سدها و رودخانه ها در گلستان دلیل مرگ این استان و یکی از آخرین حادثه غرق شدگی در استان گلستان همین دو روز پیش بود که مردی 32 ساله به همراه خانواده اش در گلستان سفر کرد. وی در سد کبودوال علی آبادکتول درگذشت.

متوفی که برای نجات جان فرزند یکی از بستگانش وارد سد شده بود نتوانست کودک را نجات دهد البته با کمک اطرافیان این کودک از مرگ نجات پیدا کرد اما تلاش برای نجات جوان 32 ساله . در امور خیریه

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گلستان به نازک نارنجی گفت: سال گذشته 30 نفر ما را غرق کردند و مأموریت به ما اعلام شد که متاسفانه 19 نفر فوت و 11 نفر به مراکز درمانی منتقل شدند. “

علیرضا مقاسمی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون 17 نفر در استان گلستان غرق شده اند که 8 نفر جان خود را از دست داده اند و 9 نفر نیز به اورژانس همکار ما در اورژانس 115 منتقل شده اند.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط حاکم در فصل تابستان و هوای گرم، پیش بینی می شود این آمار افزایش یافته و رکوردها را بشکند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی مدیریت فوریت ها و حوادث پزشکی گلستان، ایمن سازی و محدودسازی محدوده چاه ها، استخرهای کشاورزی و سدها و فنس کشی و نصب هشدار سریع برای جلوگیری از غرق شدن افراد را برشمرد و یادآور شد: برخی مسئول هستند و باید مراقب باشند که استخر یا آنلاین و موم خود را ایمن کنند.

برخی از مردم از آنها خواستند از شنا در رودخانه ها، سدها، سدها و آب های احتمالی خطرناک خودداری کنند، زیرا شدت رودخانه و بستر آن مشخص نیست و بستر ممکن است گل آلود باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا