عمومیمطالب کسب و کار

کاربردهای گسترده و نحوه خرید سنگ ساختمانی با ارزان‌ترین قیمت

محتوای این مطلب پنهان

سنگ ساختمان به عنوان یکی از تاثیرگذارترین قسمت‌ها در طراحی ساختمان می‌باشد. اگر به دنبال تغیر دکوراسیون و نمای خانه یا ویلای خود هستید، حتما گام به گام با ما همراه باشید. کاربردهای گسترده و نحوه خرید این سنگ ها با ارزان‌ترین قیمت و بهترین کیفیت را در این مقاله توضیح خواهیم داد.

#1 انواع سنگ ساختمانی

در لیست زیر بهترین مدل های سنگ ساختمانی جهت خرید شما عزیزان قرار داده شده است. برای خرید و مشاوره بر روی هر سنگ کلیک کنید و در صفحه محصول سنگ، اطلاعات لازم را کسب کنید. این سنگ ها میتوانند در ابعاد و اشکال مختلف به صورت مورد نیاز به کار برده شوند که توصیه ما این است که همواره باتوجه به رنگ های محیطی و ظاهر اطراف محلی که میخواهید از سنگ استفاده کنید، اقدام به خرید سنگ همخوان با محیط نمایید.

قیمت انواع سنگ ساختمانی با عکس

در صفحه محصول هر یک از این سنگ ها به طور کامل در مورد ظاهر و قیمت توضیح داده شده است و همکاران ما در تمام طول هفته پاسخگوی شما عزیزان می باشند. بهتر است به این مورد نیز اشاره کنیم که دو نوع از خوش نام ترین سنگ‌ها عبارتند از:

  • سنگ دودی تکاب
  • سنگ آذرشهر

سنگ ها از مواد سخت و با تنوع رنگی بالا هستند که داشتن ویژگی‌هایی نظیر جلاپذیری مطلوب، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شست‌وشو و غیر قابل نفوذ بودن باعث میشود تا کاربرد بسیار زیادی در طراحی خانه داشته باشند. بدون شک آشنایی با کاربردهای مختلف انواع سنگ و عکس‌های آنها به شما کمک میکند تا انتخاب بهتری برای طراحی ساختمان خود داشته باشید. در ادامه با انواع سنگ خانه در کاربری های داخل ساختمان و نمای ساختمان آشنا میشویم.

#2 سنگ داخل ساختمان

باتوجه به فراوانی معادن سنگ در کشورمان، سنگ ها نقش بسیار زیادی در طراحی داخلی دارند. انواع سنگ ها با خصوصیات و کاربردهای مختلف اعم از سنگ‌های تراورتن، دودی، تکاب و آذرشهر در صنعت ساخت و ساز به کار میروند. در ادامه به کاربری انواع این سنگها خواهیم پرداخت:

‎سنگ‎ کف خانه

کاربرد مناسب سنگ باتوجه به کاربری آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد. اگر قصد دارید که سنگ مناسبی برای کف ساختمان و خانه خود خریداری کنید، حتما توصیه میکنیم که به نمونه سنگ های کف و راهرو که در ساختمان ها به کار برده شده است، نگاهی بیاندازید.

سنگ آشپزخانه

بخش مورد علاقه خانم ها در ساختمان که آقایان باید حسابی حواسشان جمع باشه! بله آشپزخانه … شاید به جرات به توان گفت یکی از پرهزینه ترین بخش ها در دکوراسیون ساختمان، مربوط به آشپزخانه می‌باشد؛پس انتخاب سنگ مناسب و با قیمت مناسب بایستی حتما در نظر گرفته شود. برای آشپزخانه عموما از سرامیک یا سنگ استفاده میشود و در ایران مرسوم هست که اپن آشپزخانه از سنگ های با ظاهری زیبا و قیمت مناسب باشد.

سنگ پله ساختمان

در برخی خانه ها و ساختمان ها با توجه به سطح هزینه ها و توقع نسبت به هزینه ها، از سنگ های خاص برای پله خانه نیز استفاده میگردد اما عموما سنگ های مورد استفاده در پله و راه پله بایستی از استحکام خوبی برخوردار باشند و ما در مقاله سنگ پله به طور کامل در مورد خصوصیات و ویژگی های سنگ مناسب پله و همچنین مدل های مختلف آن توضیح دادیم.

سنگ حمام و روشویی

حمام و روشویی در ساختمان های مدرن و جدید با استفاده از سنگ طراحی میشوند. در مونه کارهای سنگ حمام و روشویی میتوانید کاربردهای متنوع و گسترده ای در سنگ‌های خانه را مشاهده کنید که در نمونه کارهای سنگ تراورتن برای حمام و روشویی به نمایش چندین نمونه کار استفاده شده در خانه های مشتریان عزیزمان اشاره میکنیم.

#3 سنگ نمای ساختمان

برای خرید بهترین سنگ نمای ساختمان برای شما انواع سنگ نما را گردآوری کردیم. معمولا در آپارتمان ها و ویلاها از سنگ های گران قیمت برای نما استفاده میشود و حتی در هنگام فروش، بدون شک نمای زیبای سنگ مورد استفاده تاثیر چشمگیری در قیمت نهایی فروش و مورد پسند شدن ملک برای خریدار دارد. شما میتوانید انواع سنگ نمای ویلا و آپارتمان را در نمونه کارهای زیر مشاهده نمایید.

#4 خرید سنگ ساختمانی

هنگام خرید همواره قیمت و شرایط خرید از اهمیت بسیار ویژه ای دارا میباشند که باوجود گرانی ها و تورم موجود در کشور، ما در آساسنگ همواره با بهترین و نازل ترین قیمت ها به خدمت گزاری شما سروران عزیز مشغول هستیم.

مطلب مفید: معایب کلی سنگ عباس آباد

قیمت سنگ ساختمانی

برای خرید ارزانترین و گرانترین سنگ ها و به اصطلاح برای اطلاع از متری چند بودن سنگ ها با ما در ارتباط باشید ما کلکسیونی از سنگ ها را در صنایع سنگ آساسنگ در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم وبرای خرید انواع سنگ ساختمانی در تهران، اصفهان و سراسر کشور در خدمت شما هستیم.

خرید سنگ ساختمانی

جهت خرید سنگ با قیمت مناسب اینترنتی به صورت 24 ساعته ما در خدمت شما هستیم. سنگ مورد نظر را از طریق سایت انتخاب کنید و جهت سفارش و راهنمایی با ما تماس بگیرید.

سنگ ساختمانی

سنگ ساختمانی چیست؟ گرانترین سنگ ساختمانی کدام است؟ امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی، کار استخراج سنگ راحت‌تر شده است و استفاده از آن در صنعت ساختمان سازی زیاد به چشم می‌خورد. از مهم‌ترین دلایلی که منجر به منحصر به فرد شدن سنگ‌های ساختمانی در مقایسه با سایر مصالح شده است می‌توان به دوام و مقاومت زیاد در برابر ضربه، تغییرات آب و هوایی و مواد اسیدی و قلیایی، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، غیرقابل نفوذ بودن، جلا پذیری، قابلیت برش و صیقل خوردن و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

کاربرد این نوع سنگ‌ها نیز برای پوشش دیوار داخلی ساختمان، نماکاری، زیرسازی جاده‌ها، کف خیابان و پیاده‌رو و تزئینات مختلف است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با انواع مختلف سنگ‌های ساختمانی و گران‌ترین و بهترین برند آن آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

سنگ یکی از قدیمی‌ترین مصالحی است که بشر از بدو زندگی روی زمین شناخته است و از آن برای تهیه وسایل مختلف زندگی و همین‌طور بنای آشکار خود بهره برده است.

مراحل آمدن سنگ از معدن تا نمای ساختمان

    سنگ که از معدن توسط دستگاه‌های مکانیکی و یا مواد منفجره از دل کوه جدا می‌شود به کارخانه‌های سنگ‌بری انتقال داده می‌شود.

    در کارخانه توسط ریل به زیر دستگاه چهل تیغ هدایت می‌شود.

    و سنگ به قطعات مختلف تقسیم می‌گردد.

    کله‌بر برای این‌که سرسنگ‌ها صاف بریده شود.

    درنهایت ساب زده می‌شود.

    تحویل به سنگ فروشی‌ها داده می‌شود.

مشخصات کلی انتخاب سنگ نما

1 .بافت سنگ

سنگ ساختمان باید سالم باشد و فاقد شیار و ترک باشد.

۲. جذب آب

سنگ ساختمانی نباید آب زیادی جذب کند.

3 .پاکیزگی

سنگ ساختمانی نباید آلوده به مواد طبیعی یا مصنوعی باشد.

۴. پایداری در برابر عوامل محیطی

سنگ ساختمانی باید در برابر باد، یخبندان، تغییرات دمایی مقاوم باشد.

۵. پایداری مکانیکی

تاب فشاری برای قطعات نباید کمتر از ۱۵ کیلوگرم بر سانتی‌متر مربع باشد.

پرکاربردترین سنگ‌ها در صنعت ساختمان‌سازی

1. سنگ گرانیت

این سنگ به دلیل داشتن دوام بسیار زیاد و چگالی بالا در برابر عوامل جوی و هرگونه ضربه احتمالی مقاوم بوده و جذب آب این سنگ بسیار کم می‌باشد. کاربرد این سنگ در نمای ساختمان و کف سازی و راه‌سازی می‌باشد. این سنگ گران‌ترین سنگ موجود در بازار عرضه می‌گردد.

2. سنگ مرمر

این سنگ به دلیل شفافیت آن، نور را از خود عبور داده و در برابر فرسایش و باران اسیدی مقاوم بوده و کاربرد این سنگ در نمای داخلی (جداره راه‌پله و دیوارهای داخلی ) می‌باشد. قیمت این سنگ در بازار نسبتاً گران است.

۳. ماسه‌سنگ‌ها

این سنگ‌ها به دلیل مقاومت بسیار بالا، در یخبندان مقاوم بوده و رویه‌ی آنان با چکش صیقل داده می‌شود و اتصالات آن از  نوع غیر آهنی می‌باشد. قیمت این نوع سنگ‌ها به نسبت سایر سنگ‌ها نسبتاً ارزان می‌باشد.

۴. سنگ تراورتن

این سنگ در مناطق گرمسیر به‌عنوان نماسازی (به دلیل عدم مقاومت در برابر یخ‌زدگی) پیشنهاد می‌شود و  در سایر مناطق به‌عنوان استفاده در جداره‌های داخلی استفاده می‌گردد. قیمت این سنگ در بازار به نسبت سایر سنگ‌ها ارزان می‌باشد.

۵. سنگ لاشه

به دلیل مقاومت بسیار بالا این سنگ و قیمت مناسب، برای اجرای زیرسازی و کف سازی‌های خشن و همچنین نمای مدرن و کف‌سازی پیاده‌روها استفاده می‌شود.

6.سنگ گابرو

به دلیل طول عمر بالا و مقاوم در برابر فرسایش و استحکام و مقاومت بالا در تونل سازی و پل‌سازی و نماسازی به دلیل قیمت مناسب استفاده می‌شود.

7. سنگ پلاک

این سنگ به دلیل مقاومت بالا  و گران بودن برای تزیینات خارج و داخل ساختمان، کف و راه‌پله و قرنیز دیوار گچی استفاده می‌شود.

8. سنگ بادبر

این سنگ به دلیل مقاومت بالا و داشتن  قیمت مناسب برای تونل سازی و دیوارهای باربر و غیر باربر و جداول و سنگ‌فرش و پله  استفاده می‌شود.

۹. سنگ دیوریت

به دلیل مقاومت بسیار بالا و قیمت مناسب این سنگ کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی ازجمله: استفاده به‌عنوان سنگ نما و راه‌پله و کف‌سازی و جاده‌سازی می‌باشد.

نصب و اجرای سنگ در ساختمان باعث زیبایی و لوکس بودن و عایق گرما و سرما خواهد بود. سنگ یکی از پرمصرف‌ترین مصالح استفاده‌شده در صنعت ساختمان‌سازی است، همچنین انسان‌های اولیه نیز از سنگ به‌عنوان سرپناه برای خود استفاده می‌کردند.

روش‌های اجرای سنگ نما

در حالت کلی اجرای سنگ نما به دو حالت کلی، تر و خشکه‌چینی انجام می‌گردد.

۱. روش اجرای‌ تر یا دوغاب

روش سنتی و متداول که در ایران به کار می‌رود روش‌تر یا دوغاب است. در این روش سنگ در سطح نما چیده شده و دوغاب پشت سنگ ریخته می‌شود. پس از خشک شدن ملات یا همان دوغاب، سنگ به‌نما می‌چسبد. در این روش احتمال جدا شدن سنگ از نما وجود دارد و امکان تغییر و بازسازی و جابجایی سنگ پس از نصب وجود ندارد.

۲. روش اجرای نمای خشک

از این روش برای اولین بار جهت نصب سنگ در برج‌های بلند در آمریکا استفاده گردید. این روش از دهه هفتاد در ایران اجرا شد و طی این سال‌ها گسترش یافت. در این روش، ابتدا سطح نما شاسی کشی شده و با نصب گیره پین دار در پشت سنگ، سنگ به‌صورت کشویی وارد شاسی می‌شود.

اسکوپ یا شیارزنی سنگ

اسکوپ یا شیارزنی سنگ نقش مهمی در ماندگاری سنگ دارد. برخی سنگ‌ها که فاقد خلل و فرج و سوراخ بر روی خود هستند باید حتماً اسکوپ شوند تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشند سنگ‌هایی مانند گرانیت و تراورتن اگر اسکوپ نشود نمی‌تواند ماندگار باشد و پس از مدتی جدا می‌شوند. درروش اسکوپ سنگ، شیارهایی در پشت سنگ توسط فرز ایجاد می‌شود و سپس با سیم آرماتوربندی گالوانیزه، این شیارها بسته می‌شود تا سطح تماس دوغاب با سنگ بیشتر شود و مانع از ریزش سنگ گردد.

مزایای اسکوپ کردن سنگ نما

    افزایش مقاومت نما و کاهش هزینه‌های بازسازی و ترمیم

    عایق حرارتی و عایق صوتی سنگ نمای ساختمان

    سرعت‌بالای اجرا نسبت به روش دوغابی

    صرفه‌جویی در هزینه اجرای نما

    طول عمر بالای نمای ساختمان

تنها نقص وارد بر این روش نسبت به روش سنتی دوغابی این است که درروش خشک نمی‌توان به‌راحتی نماهای شکسته و کلاسیک را اجرا نمود.

نکات مهم در نصب سنگ نما

     سنگ نما مناسب برای شرایط جوی و محیطی منطقه باشد.

    جهت نصب سنگ به روش‌تر یا دوغابی حتماً از گیره اسکوپ سنگ استفاده شود.

    در لبه‌های پنجره، تراس و جان‌پناه که دارای لبه در نما هستند از آب‌چکان استفاده شود.

    قبل از نصب سنگ به روش دوغابی، مخصوصاً سنگ‌های سفید یا تیشه‌ای سطح سنگ به‌وسیله مل پوشانده شود تا در حین نصب سنگ در نما، سنگ لک پذیر نشود.

انواع روش نصب صحیح سنگ

    با استفاده از لقمه سنگ‌ها

    با استفاده از مفتول و سیم

    اسکوپ سنگ نما با قلاب اسکوپ

۱. با استفاده از لقمه سنگ‌ها

این روش برای سنگ‌هایی باضخامت کم که امکان شیارزنی یا سوراخ نمودن ضخامت وجود نداشته مناسب است. مراحل انجام کار به شرح ذیل می‌باشد:

در این روش تکه سنگی را به‌صورت هرم ناقص، برش می‌دهند سطح قاعده را با چسب مخصوص به پشت سنگ پلاک می‌چسبانند پس از خشک شدن و اتصال کامل دو سنگ به همدیگر، سنگ پلاک را بر روی دیوار نصب می‌کنند. سنگ و دیوار باید با آب خیس شوند سپس پشت آن دوغاب سیمانی می‌ریزند.

۲. با استفاده از مفتول یا سیم

این روش برای سنگ‌هایی که دارای امکان به وجود آوردن شیار در قطر سنگ هستند، مناسب است. مراحل انجام کار به شرح ذیل می‌باشد:

در دو سر سنگ پلاک شیاری به وجود می‌آورند و مفتولی ترجیحاً گالوانیزه به قطر حداقل ۲ میلی‌متر را از دو شیار عبور می‌دهند. برای برخی سنگ‌ها مانند تراورتن به علت ضخامت کم (۱۰ الی ۱۲ میلی‌متر) و مشکل بودن ایجاد شیار و احتمال شکستگی، از دستگاه فرز مینی سنگ استفاده می‌نمایند سپس دو سر آزاد را به هم گره می‌زنند، پس از نصب سنگ بر روی دیوار، دوغاب ماسه سیمان دورتادور مفتول را می‌گیرد.

۳. قلاب اسکوپ

این روش برای سنگ‌هایی با قطرهای ۳ سانتی‌متر به بالا مناسب است. مراحل انجام کار به شرح ذیل می‌باشد:

دو سوراخ در ضخامت سنگ به وجود می‌آورند، یک سر اسکوپ را بر روی دیوار و سر دیگر آن را روی شیار سنگ قرار می‌دهند. به‌طوری‌که سوراخ اسکوپ در امتداد سوراخ سنگ باشد به‌وسیله قلاب، اسکوپ به سنگ ثابت می‌ماند هر سنگ را به‌وسیله دو اسکوپ به دیوار متصل می‌کنند. فاصله سنگ از دیوار ۳ سانتی‌متر و ملات مصرفی ماسه سیمان می‌باشد.

اسکوپ سنگ در حالت کلی به دو دسته اسکوپ پروانه‌ای ورق فولادیدر و زد ورق فولادیدر تقسیم می‌گردد.

پودر سنگ چیست؟

پودر سنگ ازجمله متریالی می‌باشد که به‌طورمعمول و عامیانه به آن خاک‌سنگ نیز گفته می‌شود و یکی از محصولات جانبی در سنگ‌بری‌ها به شمار می‌رود. امروزه پودر سنگ یا همان خاک‌سنگ در بسیاری از حوزه‌ها مانند فعالیت‌های عمرانی و ساختمان‌سازی مورداستفاده قرار می‌گیرد و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ اما در این میان مجریان این حوزه‌ها شاید نحوه استفاده از پودر سنگ را به‌خوبی بدانند، اما به‌ندرت مشاهده می‌شود که آن‌ها شناخت جامعی از خصوصیات این متریال و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن داشته باشند.

با توجه به همین موضوع نیز در این بخش از سازه افزار به سراغ شناخت دقیق‌تر پودر سنگ رفته و شمارا با انواع این نوع از مصالح ساختمانی آشنا می‌کنیم. پس همراه ما باشید. پودر سنگ ازجمله متریالی می‌باشد که به‌طورمعمول و عامیانه به آن خاک‌سنگ نیز گفته می‌شود و یکی از محصولات جانبی در سنگ‌بری‌ها به شمار می‌رود و کاربردهای مهمی را دارا می‌باشد که در ادامه این مقاله در سازه افزار به آن بیشتر خواهیم پرداخت. به‌طورکلی می‌توان مطرح کرد که تولید این ماده به دو روش طبیعی و صنعتی صورت می‌گیرد.

درواقع طبیعت خود بخشی از تولید پودر سنگ را بر عهده می‌گیرد و در اثر سایش لایه‌های مختلف پوسته زمین سنگ‌ها باهم درگیری پیداکرده و باعث سایش یکدیگر می‌شوند که این عمل باعث پودری شدن سنگ‌ها و تولید خاک‌سنگ موردنیاز برای صنعت می‌شود. همچنین حرکت یخچال‌های بزرگ و عظیم طبیعی با وزن هزاران تن نیز منجر به پودر شدن لایه‌های زیرین می‌شود به خاک‌سنگی که از این روش به دست می‌آید راک فلور گفته می‌شود.

از طرفی باید بدانید که با توجه به استفاده‌های فراوان از این نوع مصالح همواره نیازهای بشر به‌وسیله طبیعت برطرف نشده و نیاز است تا خود بشر نیز دست‌به‌کار شود در همین راستا نیز بخشی از خاک‌سنگ به روش صنعتی تولید می‌شود. در این روش سنگ‌ها به‌وسیله دستگاه‌ها و ماشین‌آلات خاصی کوبیده می‌شوند که مجهز به فک‌های قدرتمندی برای خرد کردن و کوبیدن سنگ می‌باشند. پس از پایان فرایند کوبش نیز خاک‌سنگ در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

مشخصه‌های اصلی پودر سنگ

در یک نگاه جامع می‌توان مشخصه‌ها یا ویژگی‌های بارز پودر سنگ را به شرح زیر لیست نمود که به‌صورت:

    پودر سنگ ازجمله مصالحی می‌باشد که دارای مقدار رطوبت مطلوب 9٪ و حداکثر چگالی خشک 2 گرم در سی‌سی است.

    این ماده دارای ضریب یکنواختی 13/8 و زاویه اصطکاک داخلی 410 است. به همین دلیل، از این پودر سنگ به‌عنوان ماده پُرکننده برای سازه‌های خاکیِ تقویت‌شده با توجه به نوع طراحی آن‌ها متریالی مناسب است.

    پودر سنگ ازنظر نفوذپذیری، این ماده دارای زهکشی خوبی با ضریب نفوذپذیری 0.0024 سانتی‌متر در ثانیه است.

    به یاد داشته باشید که پودر سنگ دارای ویژگی اصطکاکی بهتری نسبت به ماسه است، به همین دلیل برای ساخت بتن با خصوصیات مقاومتی بالاتر گزینه مناسب‌تری است.

    این پودر تراکم‌پذیری بالایی داشته و به‌خوبی آب را نگه می‌دارد که یک ویژگی عالی برای ساخت و افزایش مقاومت نهایی بتن است.

    این ماده دارای چسبندگی مناسب و ایجاد حالت خمیری و پلاستیک است، به همین دلیل باعث افزایش انعطاف‌پذیری در بتن‌ریزی می‌شود.

روش تولید پودر سنگ

همان‌طور که از نام پو‌در سنگ یا خاک‌سنگ مشخص می‌باشد، این محصول از کوبش انواع مختلف کانی‌های معدنی موجود در طبیعت نظیر گرانیت، سنگ‌آهک، کربنات کلسیم، مرمریت، سنگ‌آهن تولید می‌شود. در تولید صنعتی پو‌در سنگ، ابتدا سنگ‌های معدنی ویژه را از معادن استخراج کرده و پس از مقداری خردایش در دستگاه‌های سنگ‌شکن وارد کوره‌های چاهی نموده تا سنگ در حرارت بالا پخته‌شده و مقداری از آب مولکولی خود را از دست بدهد. چراکه پخت سنگ باعث می‌شود تا توانایی جذب آب محصول نهایی بالاتر رفته و کالا برای تهیه ملات مناسب باشد.

در همین راستا نیز به‌منظور پخت سنگ‌های معدنی می‌توان از کوره‌های دوار مورداستفاده در صنعت گچ نیز استفاده کرد؛ اما به دلیل قیمت پایین پو‌‎در سنگ و عدم صرفه اقتصادی برای استفاده از کوره‌های صنعتی دوار، معمولاً در تولید این محصول از کوره‌های سنتی چاهی بهره می‌برند.

پس‌ازاین مرحله سنگ پخته‌شده از کوره خارج گردیده و وارد آسیاب می‌شود تا بر اساس دانه‌بندی مطلوب و موردنظر پودر شود. پس از آسیاب شدن، پودر حاصل به درون سیلوهای بارگیری هدایت‌شده و پس‌ازآن به‌صورت بسته‌بندی که معمولاً بین ۱۵ الی ۲۵ کیلوگرم است، در کیسه‌های پلی‌پروپیلن و یا به‌صورت فله به بازار مصرف عرضه می‌گردد. لازم به ذکر است که کاربرد این محصول به‌صورت بسته‌بندی از رونق بیشتری برخوردار است و بخش عمده محصول به‌صورت بسته‌بندی‌شده به بازار عرضه می‌گردد.

انواع پودر سنگ موجود در بازار

به‌طورکلی باید اذعان نمود که استفاده از مصالح و مواد جدید در صنایع مختلف، باعث افزایش کارکردهای بهینه و کاهش هزینه‌های اجرای پروژه‌ می‌شود. در همین راستا نیز پودر سنگ یا خاک‌سنگ به‌عنوان یک متریال نسبتاً جدید می‌تواند به بهبود بسیاری از نقص‌های مرتبط با صنعت کمک کند. با توجه به همین کلیدی بودن این ماده نیز شما می‌توانید به انواع مختلفی از پودر سنگ در بازار کشور دسترسی داشته باشید که در این بخش به ارائه اطلاعاتی در این باب می‌پردازیم:

1. پودر سنگ بنتونیت

در ابتدا باید بدانید که بنتونیت چیست؟ درواقع بنتونیت سنگی است که بخش اعظم آن را کانی‌های رسی که ذرات بسیار ریز با ابعاد کمتر از ۲ میکرومتر می‌باشند، تشکیل می‌دهند. ازنظر ویژگی‌های زمین‌شناسی، بنتونیت، لایه‌های رسی غنی از مونتموریونیت ـ بدلیت، بوده که همراهان دیگری نیز دارد.

باید توجه داشت که بنتونیت کانی نبوده بلکه مجموعه‌ای از کانی‌ها در کنار یکدیگر سنگ بنتونیت را تشکیل می‌دهند. جالب است بدانید که بنتونیت به دلیل خواص نرم بودن، تورم پذیری، کلوئیدی و خوب مخلوط شدن با آب، خمیری شدن، پلاستیک بودن، چسبندگی و چسبانندگی، جاذب بودن و غیره دارای مصارف پرشماری است ازجمله گل حفاری، عامل چسباننده در ماسه‌های ریخته‌گری، جلوگیری از نفوذ آب از سدها و کانال‌ها و استخرهای آب، عامل شفاف کننده مایعات بخصوص آبمیوه‌ها، زلال‌کردن آب و صاف کردن مایعات ازجمله پارافین، گندله کردن مواد معدنی ازجمله سنگ‌آهن، گلوله کردن غذای دام و حیوانات اهلی، ناقل در رنگ‌ها و سایر موارد می‌باشد.

2. پودر سنگ شن و ماسه

پودر شن و ماسه بسیار خردشده را می‌توان در دسته انواع پودر سنگ‌ها در نظر گرفت چراکه از این نوع مصالح سنگي که داراي مشخصات و عملكرد خاص می‌باشند، می‌توان در تهیه آسفالت، نگهداری از ریل‌ها و توزيع بار چرخ‌ها، زهكشي زیرسازی راه‌آهن و همچنین به‌منظور فيلتر و زهكش در سازه‌هاي مختلف ازجمله در سدهاي خاكي و … به مصرف رساند. علاوه بر تمام این کاربردهای پودر شن و ماسه به دلیل رنج قیمتی که دارند بسیار پرمصرف بوده و تقریباً عضو جداناپذیری از صنعت ساخت‌وساز می‌باشد.

3. پودر سنگ‌آهک

به‌طورکلی پودر سنگ‌آهک به دو روش کوبش سنگ‌آهک و پودر ضایعات کارخانه‌های آهک یا برش سنگ به دست می‌آید. پودر سنگ‌آهک یا لایم استون ازنظر شیمیایی از فرمول مولکولی کربنات کلسیم برخوردار است. پودر سنگ‌آهکی اصولاً از دو نوع سنگ‌آهک دولومیتی و یا پر کلسیم تولید می‌شود. پودر سنگ دولومیتی حاوی مقادیری منیزیم در ترکیب خود است. پودر سنگ‌آهک به دلیل فراوانی کربنات کلسیم و سنگ‌آهک در طبیعت و همچنین قیمت ارزان و موارد مصرف گسترده آن، به‌عنوان پرکاربردترین نوع پودر سنگ در صنایع گوناگون مصرف می‌شود؛

بنابراین با توجه به آنچه گفته شد، پودر سنگ‌آهک تولیدشده از سنگ‌آهک غیر دولومیتی و پر کلسیم که در کارخانه سنگ‌کوبی تولید می‌شود که به‌عنوان پودر مل نیز معروف است که ماده اولیه بتونه بوده و در نقاشی، تولید لاک‌های شیمیایی، لاستیک‌سازی، مجسمه‌سازی و پتینه کاری مصرف می‌شود. بیشترین کاربرد پودر سنگ در ساخت‌وساز به‌عنوان مصالح ساختمانی می‌باشد و از آن برای تولید ملات و یا تقویت بتن و سیمان استفاده می‌شود.

همچنین مصرف پودر سنگ‌آهک در تولید بلوک‌های سیمانی، آجر و بتن علاوه بر اینکه سبب کاهش هزینه‌های تولید می‌گردد، همچنین مقاوم آن را نیز افزایش داده و از ایجاد ترک و شکاف جلوگیری می‌کند. لازم به ذکر است که از پودر سنگ‌آهک در تولید بتن به‌منظور کاهش نفوذ آب نیز بهره گرفته می‌شود.

4. پودر سنگ دولومیت

ماده معدني دولوميت يكى از کانی‌های رايج سازنده سنگ‌های رسوبي با ساختار شيميايي متشکل از کربنات کلسيم و منيزيم می‌باشد که اكثر آن‌ها به رنگ‌های خاكستري مايل به كرم و سفيد مايل به خاكستري يافت مي‌شوند ولي برخي در رنگ‌های ديگري نيز مثل سفيد، زرد، سبز و سياه هم دیده‌شده‌اند.

دولومیت به‌عنوان یک مخزن مهم نفتی است که در جای که سنگ‌آهک کلسیت بسیار نادر و یا پرهزینه است مورداستفاده است. در همین راستا جالب است بدانید که گاهی اوقات از پودر سنگ دولومیت در جای خود برای ذوب‌آهن و فولاد استفاده می‌شود و همچنین مقادیر زیادی دولومیت فرآوری شده در تولید شیشه شناور، در باغبانی، به‌عنوان بستر موجود در آکواریوم‌های دریایی و. مورداستفاده قرار می‌گیرد.

5. پودر سنگ مرمریت

پودر سنگ مرمر یا پودر سنگ مرمریت سفیدرنگ است و بیشتر برای مصارف ساختمانی نظیر تهیه بتن به کار می‌رود. به‌طورکلی سنگ مرمر نوعی سنگ دگرگونی شده از سنگ‌آهک است و به‌نوعی کربنات کلسیم بنام کلسیت است که سنگی سخت و مستحکم می‌باشد. سنگ مرمر بسیار زیبا و سفیدرنگ است و از آن برای نماسازی ساختمان‌ها، مجسمه‌سازی و در بناهای مذهبی نظیر بارگاه‌ها استفاده می‌شود.

در سنگ‌تراشی‌ها، به میزان زیادی پودر سنگ مرمریت که حاصل برش سنگ است به دست می‌آید. پودر سنگ مرمر دارای خواصی نظیر پودر سنگ‌آهک است بنابراین می‌توان از آن در امور ساختمانی و راه‌سازی استفاده نمود. پودر سنگ مرمر یکی از افزودنی‌های توصیه‌شده در تولید بتن است. لازم به ذکر است پودر سنگ مرمریت علاوه بر اینکه از ضایعات سنگ‌بری‌ها به دست می‌آید، به‌صورت رگه‌هایی در معادن سنگ‌آهک و کربنات کلسیم نیز وجود دارد که در اثر کوبش این سنگ‌ها، نیز تولید می‌شود.

6. پودر سنگ گرانیت

به‌طورمعمول پودر سنگ گرانیت را به‌وسیله کوبیدن سنگ‌ها و همچنین پودر کردن آن‌ها به وجود می‌آورند. می‌توان گفت این سنگ‌ها هم به‌صورت طبیعی و هم به‌صورت صنعتی ساخته خواهند شد. این پودر سنگ‌ها دارای رنگ سفید می‌باشند و می‌توان گفت در برابر تغییرات ناشی از انبساط و انقباض هوا کاملاً مقاوم هستند. همچنین در برابر رطوبت و شرجی نیز مقاومت بسیار قابل‌توجهی از خود نشان می‌دهند و این ویژگی باعث می‌شود تا بتوان از آن در شهرهای مختلفی که دارای آب‌وهوای گوناگون می‌باشند به‌راحتی استفاده نمود. پودر سنگ گرانیتی دارای استحکام بالا نیز می‌باشد و همچنین می‌تواند به‌خوبی با مواد دیگری مانند سیمان و غیره ترکیب‌شده و ترکیبات مطلوبی را بسازد.

نکته مهم دیگر نیز قیمت خرید بسیار پایین این پودر سنگ‌ها است که باعث می‌شود در مصارف گوناگونی از مصارف تزییناتی گرفته تا ساختمان‌سازی از آن استفاده شود. ویژگی مقاومت و استحکام بالا که در این پودر سنگ‌ها قرار دارد به دلیل ترکیبات به‌اندازه و مناسب آهک و همچنین کلسیم کربنات در این پودرها می‌باشد که باعث شده است ترکیب مطلوبی را بسازند.

سنگ نمره جوشقان و ویژگی‌های آن

پو‌در سنگ جوشقان دارای رنگ بسیار سفید و عیار بالایی بوده به‌طوری‌که در برخی مناطق کشور به‌عنوان رنگ مورداستفاده قرار می‌گیرد. سنگ نمره جوشقان ازنظر شیمیایی به سنگ مرمر بسیار شبیه است. ازنظر جذب دوغاب سیمان هم در سطح بالایی قرار دارد به همین دلیل نمای اجراشده توسط آن کاملاً یکپارچه می‌باشد.

همچنین در برابر شرایط محیطی مقاومت بالایی دارد. به‌طورکلی از پودر سنگ جوشقان در سیمان‌کاری نیز استفاده می‌شود. همچنین از موارد دیگر مصرف سنگ جوشقان می‌توان به استفاده در سنگ‌فرش‌ها، آکواریوم، مجسمه‌سازی و غیره اشاره کرد. با توجه به ویژگی‌هایی که گفتیم استفاده از این پودر سنگ در مجسمه‌سازی نیز بسیار مناسب است و کسب کارهای خانگی که به مجسمه‌سازی ارتباط دارند می‌توانند از آن استفاده نمایند؛ بنابراین اولین قدم برای راه‌اندازی این کسب‌وکار تهیه پودر سنگ جوشقان است که پیشنهاد ما خرید یک پودر سنگ باکیفیت از عرضه‌کنندگان سایت نیازمندی‌های صنعت ساخت‌وساز یعنی سازه افزار است.

کاربردهای پودر سنگ

همان‌طور که در ابتدای این نوشتار نیز اشاره شد، کاربردهای پودر سنگ در سنگ‌بری به مقدار فراوانی می‌باشد؛ اما به‌طور دقیق‌تر می‌توان دیگر کاربردهای پودر سنگ و استفاده از این مصالح را به شرح زیر نیز در نظر گرفت که شامل:

    استفاده از پودر سنگ به‌منظور تثبیت و مقاوم نمودن نهایی خاک

    در ساخت دوغاب برای کاشی‌کاری و سرامیک و همچنین جهت پاشش روی قیرگونی

    برخی از متخصصان کشاورزی بر این باورند که پودر سنگ می‌تواند مواد معدنی را به خاک‌ بازگرداند و به همین دلیل است که خاک رودخانه‌ها بسیار حاصلخیز است.

    از پودر سنگ به‌منظور اصلاح خواص بتن ازجمله افزایش مقاومت، کارایی، جلوگیری از ترک خوردن سطحی، نگهداری آب و … است.

    از پودر سنگ جهت پاشش روی قیر گونی کاری و دوغاب دهی سنگ و کاشی و سرامیک استفاده می‌شود.

    برای نمای ساختمان نیز از مخلوط پودر سنگ و سیمان‌سفید و سنگ نمره استفاده می‌گردد.

    استفاده از پودر سنگ در فرایند سندبلاست

    استفاده از این نوع مصالح ساختمانی باسیمان به‌منظور نماسازی بیرونی ساختمان

    پو‌در سنگ دارای رنگ‌های گوناگونی است و می‌توان اذعان داشت که رنگ آن برای ترکیب باسیمان‌سفید و بنا سازی ساختمان‌ها مناسب می‌باشد.

    حجم دهی و اتصال ذرات برای آسفالت جاده‌ها یعنی روسازی و همچنین زهکشی کانال‌ها و تونل‌های زیرزمینی

    عضوی کاربردی در کشاورزی برای حاصل خیز کردن زمین جهت رشد گیاهان

    استفاده در مجسمه‌سازی و هنر پیکرتراشی

    استفاده به‌منظور بَندکشی کاشی‌های سرویس بهداشتی و حمام

    جهت تولید سرباره مذاب به‌عنوان ماده‌ای گدازآور (تولید فولاد و ذوب‌آهن)

    پودر سنگ ماده‌ای کاربردی به‌منظور تولید چسب و رزین و همچنین کاغذ و مقوا است.

    استفاده در صنایع غذایی و دارویی و پرورش دام و طیور

    استفاده از پودر سنگ به‌منظور تصفیه آب و فاضلاب خانگی و شهری

قیمت انواع پودر سنگ

همان‌طور که قبلاً نیز اشاره شد، پودر خاک‌سنگ یکی از ارزان‌ترین مواد مورد مصرف در تهیه ملات جهت ساخت‌وساز است. عموماً از پودر سنگ برای کاهش هزینه تهیه ملات و افزایش حجم آن استفاده می‌شود. از طرفی لازم است بدانید که قیمت این محصول بر اساس نوع آن مشخص می‌گردد زیرا از کیفیت‌های متفاوتی برخوردار است.

همچنین رنگ، بسته‌بندی، سایز و دانه‌بندی پودر خاک‌سنگ هم در قیمت نهایی آن مؤثر می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است که قیمت پودر سنگ ساختمانی که در امور ساختمان‌سازی و راه‌سازی و در حجم زیاد استفاده می‌شود که ارزان‌تر از پودر مصرفی در کاربردهای ذکرشده است. با توجه به آنچه گفته شد، شما می‌توانید قیمت دقیق انواع پودر سنگ را از معتبرترین عرضه‌کنندگان در سایت سازه افزار دریافت کرده و اقدام به یک خرید رضایت‌بخش نمایید.

جمع‌بندی

با توجه به آنچه در این محتوا از سازه افزار ارائه نمودیم، پودر سنگ پودر حاصل از ذرات ریز سنگ است که با خرد شدن آن‌ها به‌صورت طبیعی و از طریق فرسایش و یخبندان و یا به‌صورت مصنوعی با آسیاب کردن سنگ به دست می‌آید. در باب جنس این مصالح نیز می‌توان اذعان داشت که طبعاً خاک‌سنگ جنس مشابه سنگی دارد که از آن تهیه‌شده است و می‌تواند از انواع کانی‌ها مانند سنگ‌آهن، گرانیت، مرمر، سنگ‌آهک و کلسیم کربنات و … باشد. همچنین لازم به تأکید است که انواع پودر سنگ ازجمله مصالح ساختمانی کاربردی و رایجی می‌باشد که قیمت ارزان آن نیز بر کاربردهای گسترده آن افزوده است. در پایان نیز امیدواریم که این نوشتار از وبلاگ کالا ساخت برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

دکمه بازگشت به بالا