اقتصادی

واریز یارانه ۱۵۰ هزار تومانی برای جاماندگان سهام عدالت

به مناسبت ماه مبارک رمضان به ازای هر نفر در روز جمعه (26 فروردین) یارانه معادل 150 هزار تومان پرداخت می شود.

به گزارش نازک نارنجی، یارانه جدید 150 هزار تومانی با دستور رئیس جمهور و برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به ازای هر خانواده 150 هزار تومان در دستور کار قرار گرفت که جمعیت تحت پوشش این یارانه 11 میلیون و 38 هزار و 520 نفر است. سرپرست خانوار

مشمولان این طرح توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دهک اول تا چهارم شناسایی می شوند که شامل افراد تحت پوشش و مستمری بگیر از نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی می باشد. کشور .چپ.

این یارانه برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و کم درآمد و همچنین اجرای برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت برای کاهش فقر کلی در جامعه به ویژه حمایت از خانوارهای کم درآمد یا کم درآمد پرداخت می شود.

پیش از این دولت دو نوبت دیگر یارانه نقدی مازاد بر یارانه معمول ماهانه پرداخت کرده بود که نوبت اول 100 هزار تومان در بهمن ماه به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب و نوبت دوم در آستانه نوروز 150 هزار تومان بود. تومان.

در دوره قبل پرداخت یارانه 150 هزار تومانی مشروط به عدالت بوده است. برای 67 میلیون نفری که ماهانه یارانه معیشتی دریافت می کنند، بسته عیدی 150 هزار تومانی دولت فقط به کسانی تعلق می گیرد که سهم عدالت را دریافت نمی کنند، یعنی مشترکان به دو دسته تقسیم می شوند. کسانی که بخش هایی از عدالت را دریافت کردند و کسانی که این بخش ها را دریافت نکردند. در حال حاضر گروه هدف افرادی هستند که بخشی از عدالت دریافت نمی کنند اما قطعا در لیست یارانه معیشت هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا