علمی و پزشکی

استفاده از فناوری تلفن هوشمند برای تشخیص تب دنگی

تست‌های خانگی مناسب را می‌توان برای تعداد بیشتری از بیماری‌ها استفاده کرد و تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تست‌های مبتنی بر تلفن‌های هوشمند می‌توانند تب دنگی را تشخیص دهند.

به گزارش نازک نارنجی و به نقل از ساینتولوژی، در مقاله ای که در مجله PLOS Neglected Tropical Diseases منتشر شد، محققان بیوتکنولوژی در دانشگاه ریدینگ از کیت تشخیصی به نام Cygnus برای تشخیص تب دنگی استفاده کردند که بهتر از کیت های آزمایش سریع است.

این تیم با همکاری دانشگاهیان و پزشکان در تایلند، این آزمایش را در کنار آزمایش‌های قدیمی‌تر آزمایش کردند و دریافتند که آزمایش‌های جدید که دارای 82 درصد حساسیت بالینی بودند، به سرعت شکست خوردند. موارد تشخیص آزمایشگاهی بیمارستانی علاوه بر این، این ابزارها 10 اندازه گیری را انجام می دهند که به ما امکان می دهد تشخیص دهیم که یک فرد دارای کدام یک از چهار نوع مختلف ویروس دنگی است.

دکتر. سارا نیدز، دانشیار تحقیقات پسا دکتری، نویسنده اصلی این مقاله است. او گفت: «این مقاله پتانسیل زیادی را برای استفاده از آزمایشگاه در تست‌های میکروسیال نواری نشان می‌دهد، که می‌توانند همراه با گوشی‌های هوشمند استفاده شوند و از تست‌های سریع قوی‌تر هستند.» این تست‌ها علاوه بر ارزان بودن، به کاربران اجازه می‌دهند تا اهداف مختلف را با استفاده از یک نمونه آزمایش کنند، بنابراین در تشخیص بیماری‌های متعدد، نه فقط یک مورد، مفید هستند.

“آزمایشگاه روی نوار”

این آزمایش تشخیصی جدید که برای تحقیقات طراحی شده است، از فناوری “آزمایشگاه روی نوار” برای انجام 10 آزمایش یا بیشتر با یک نمونه بسیار کوچک، که می تواند خون، ادرار یا بزاق باشد، استفاده می کند.

آزمایش های انجام شده برای این مطالعه به طور خاص برای تشخیص تب دنگی طراحی شده است که هر ساله حدود 400 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. اگرچه بیشتر موارد این بیماری خفیف هستند، عفونت ویروس دنگی می تواند منجر به عوارض عمده و حتی مرگ شود. تب دنگی در کودکان می تواند شدیدتر باشد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا