اقتصادی

ساز و کار مجلس برای تامین منابع طرح های پیش بینی شده در قانون جهش تولید مسکن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی ساز و کار تامین منابع درآمدی طرح های پیش بینی شده در قانون جهش تولید مسکن در سال 1401 را پیش بینی کردند.

به گزارش نازک نارنجی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان بررسی بند درآمدی لایحه بودجه سال 1401، بند الف تبصره 11 لایحه بودجه را بررسی و به تصویب رساندند. . .

به موجب بند الف تبصره ۱۱ لایحه قانونی؛ دولت مجاز است نسبت به تهیه، محوطه سازی، خدمات روبنایی و زیربنایی و تکمیل واحدهای مسکن آنلاین، طرح های بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده و تاریخی در بافت های فرسوده، مصلای تهران، پروژه های مسکن آنلاین و غیره اقدام کند. قانون جهش مصوب 17/5/1300 مراحل زیر را طی کرد:

1- به وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران) تا سقف دویست و سی هزار میلیارد (230.000.000.000.000) ریال از محل مجاز است. هزینه نمودن منابع داخلی یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای مذکور به قیمت مهارت یا فروش از طریق مزایده مشروط به ادامه استفاده پس از واگذاری و از طریق سازوکار در گردش خزانه از طریق صندوق ملی مسکن برای اجرای طرحهای فوق.. بیست برای تکمیل عملیات اجرایی مصلای و نمازخانه نیمه تمام تهران در سراسر ناسود هزار میلیارد (20.000.000.000) ریال هزینه می شود.

2- به موجب ماده (68) قانون الحاق مواد اختصاصی قانون تنظیم مقررات در قسمت مقررات مالی دولت (2) به درخواست مالکان ارباب واحدهای مسکن آنلاین، شرکت مادر تخصصی نیو. عمران شهرها و سازمان ملی زمین و مسکن موظفند زمین را نود و نه سال اجاره به آن واگذار کنند. منابع حاصله پس از واریز به حساب صندوق ملی مسکن نزد خزانه داری کل کشور، صرفاً برای اجرای طرح های فوق صرف خواهد شد.

3- وزارت راه و شهرسازی موظف است اراضی متعلق به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری را تا سقف پنج هزار میلیارد (5.000.000.000.000) ریال از طریق قرارداد واگذار کند. عاملین رهن و وجوه مالی و بر این اساس، تسهیلات لازم را برای اجرای طرح های جامع، تفصیلی، بافت های فرسوده و تمهیدات مصوب و صرف منابع حاصله در تکمیل این طرح ها و از محل فروش و بزرگواران تهیه کنند. پروژه های انجام شده بانک های عامل را طبق قوانین و مقررات و به گردش خزانه تسویه می کند و مابقی را به اجرای طرح های مذکور اختصاص می دهد.

با توجه به بخش درآمد بند 4 این بند؛ در صورت عدم مراجعه مالکان فوق (صاحبان واحدهای مسکن آنلاین تکمیل شده با خدمات زیربنایی)، بانک مسکن مجاز است نرخ سود تسهیلات این واحدها را از نرخ مصوب جاری به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار (18%) فعالیت کند.

5- مالیات مسکن آنلاین اعم از آماده سازی، محوطه سازی، زیربنایی و روبنایی در قراردادهای سه جانبه، تعاونی و مالک، پرداختی پیمانکاران به ازای هر واحد مسکونی معادل سه میلیون (3.000.000) ریال. . سازمان امور مالیاتی موظف است با دریافت این مالیات نسبت به صدور حساب مالیاتی اقدام نماید.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا