بین الملل

دستور وزیر کشور لبنان برای پیگرد قانونی دو شبکه وابسته به انصارالله یمن در خاک این کشور

به گفته منابع خبری، وزیر کشور لبنان در راستای پیام وزیر امور خارجه به دولت مستعفی یمن در خصوص اقدامات شبکه های المسیره و الصحات در لبنان، دستور پیگرد قانونی دو شبکه وابسته به انصارالله یمن در بیروت را صادر کرده است.

به گزارش نازک نارنجی به نقل از الشرق الاوسط؛ بسام مولوی وزیر کشور لبنان از نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی خواست تا تحقیقات لازم را در خصوص گردانندگان دو شبکه تلویزیونی وابسته به انصارالله یمن در بیروت و همچنین اماکن و رسانه های آنها انجام دهند تا اقدامات اداری، فنی و قانونی لازم را انجام دهند. در برابر آنها

وزارت کشور لبنان اعلام کرد که مولانا پیامی از «احمد عوض بن مبارک» وزیر امور خارجه دولت مستعفی یمن از طریق وزارت امور خارجه لبنان دریافت کرده است.

بر اساس بیانیه وزارت کشور لبنان، وی در این پیام درباره اقدامات به اصطلاح «دشمن و تحریک‌آمیز» یمن کانال‌های انصارالمسیره و الصحات که به ادعای او به‌طور غیرقانونی در لبنان فعالیت می‌کنند، هشدار داد.

بر اساس این بیانیه، مولانا این پیام را دریافت کرد که در آن با توجه به اینکه این شبکه می تواند مانعی بر سر راه تلاش های رسمی برای تقویت روابط لبنان با کشورهای عربی باشد، نقض حاکمیت این کشورها و نقض قوانین بین المللی و منشور اتحادیه عرب، در داخل. وزیر امور خارجه با ارسال دو پیام به پلیس و نیروهای امنیتی لبنان دستور داد تا تحقیقات لازم را انجام دهند و اطلاعات مربوط به گردانندگان و مدیران دو شبکه، مکان آنها و رسانه های پخش را برای انجام اقدامات اداری، فنی و قانونی لازم جمع آوری کنند.

مولانا همچنین دو دستور به هر یک از وزارتخانه های اطلاعات و ارتباطات ارسال کرد تا اقدامات لازم به ویژه در خصوص قانونی بودن کار این شبکه ها در خاک لبنان را انجام دهند و گزارش دهند.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا