علمی و پزشکی

بلیت فروشی برای بازدید از فضا شروع شد؛ ناقابل ۴۵۰ هزار دلار

فروش بلیط "ویرجین کهکشانی" شروع به سفر در فضا کرد

Virgin Galactic در نوامبر 2021 اعلام کرد که 700 مشتری دارد و قصد دارد تا پایان سال 2022 فضاپیمای تجاری را به فضا پرتاب کند، جایی که می‌خواهد این تعداد را به 1000 برساند. به نظر می رسد این شرکت به جدول زمانی خود پایبند است.

مایکل کولگلازیر، مدیر عامل شرکت ویرجین گالاکتیک، در بیانیه‌ای گفت: در ویرجین گالاکتیک، ما معتقدیم فضا تغییر خواهد کرد. ما قصد داریم قبل از شروع سفرهای کاری در اواخر سال 2022، 1000 مسافر آماده پرواز داشته باشیم و با شروع عملیات منظم و گسترش ناوگان خود، پایه بسیار قوی تری بسازیم.

در مجموع، حدود 700 نفر، از جمله ایلان ماسک، قبلاً یک صندلی برای پرواز با Virgin Galactic رزرو کرده اند.

این شرکت امیدوار است تا قبل از شروع سفرهای کاری که به تازگی در پایان فصل 2022 مجدداً ارسال شده است، 1000 بلیط بفروشد.

فروش بلیت ها از امروز چهارشنبه آغاز شده و برای عموم آزاد است. هنوز مشخص نیست که او پس از ترک این سمت چه خواهد کرد.

این اولین فروش بلیط توسط این شرکت نیست. به عنوان مثال، Virgin Galactic، فروش بلیط را به طور موقت در آگوست 2021 بازگشایی کرد، درست یک ماه پس از اولین پرواز فضایی این شرکت در حضور بنیانگذار آن، ریچارد برانسون. پیش از این امکان خرید یک صندلی به قیمت 250 هزار دلار وجود داشت که این مبلغ به 450 هزار دلار تغییر یافت. در 11 جولای، ریچارد برانسون، بنیانگذار شرکت فضایی ویرجین گالاکتیک، با پنج نفر دیگر که همگی کارمندان شرکت او بودند، در اولین پرواز تجاری فضایی سرنشین دار به فضا رفت. ریچارد برانسون بعدها اولین میلیاردری شد که با فضاپیمایی که خودش ساخته بود به فضا رفت.

این پرواز 9 روز قبل از اینکه جف بزوس، موسس شرکت Blue Origin نیز این سفر را تجربه کند، انجام شد.

ویرجین کهکشان دارای فضاپیمایی به نام VSS Unity است که در زیر بال های یک هواپیما به نام VMS Eve قرار دارد. هنگامی که این دو به ارتفاع 15000 متری می رسند، فضاپیمای VWS رها می شود و با موتور موشک خود به مدار می رود.

این فضاپیما می تواند شش مسافر و دو خلبان را در خود جای دهد. این افراد می توانند برای چند دقیقه بی وزنی را تجربه کنند و زمین را از منظر فضایی ببینند.

46

دکمه بازگشت به بالا