علمی و پزشکی

هنرمندان محترم لطفا ماسک تان را بزنید !

اولین اکران چهلمین جشنواره فیلم فجر و نشست خبری آن در حالی برگزار شد که پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی به حداقل رسیده و هنرمندان حاضر در این نشست در میان بیم اوج جدید کرونا در مقابل اصحاب رسانه نقاب زدند. _ نشست.

به گزارش نازک نارنجی، اولین فیلم جشنواره فجر با نام «بیرو» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی ساعت 13 و 11 دقیقه 12 بهمن ماه اکران شد.

اگرچه برخی از صندلی‌های مرکز همایش‌های برج میلاد کاهش یافته است، اما علامت‌گذاری صندلی‌ها برای رعایت فاصله اجتماعی کافی نیست و به دلیل ازدحام جمعیت، چندین صندلی علامت‌گذاری شده اشغال شده است. این در حالی است که افراد مهم هنگام تماشای فیلم ماسک نمی زنند.

اما در روزگار جولان آمیکرون حتی مهمتر و نگران کننده تر، اتاق کنفرانس مطبوعاتی کوچک فیلم بود که برای اولین فیلم توسط انبوهی از عکاسان و خبرنگاران و بدون هیچ خللی راه اندازی شد. تالار سعدی به عنوان محل برگزاری نشست های خبری بدون تهویه مناسب پذیرای تمامی افرادی است که تنها یک کارت نشان می دهند و برخلاف سال های گذشته ورود هیچ یک از کارت های حاضرین در سالن کنفرانس کنترل نمی شود تا فقط افراد مجاز (خبرنگاران) بتوانند وارد شوند. وارد. سالن ..

هنرمندان حاضر در جلسه بدون ماسک در کنار هم نشستند و به سوالات پاسخ دادند، در حالی که به نظر می رسید با زدن یک ماسک کوچک خیال حاضران و افراد حاضر در جلسه راحت تر باشد.

همه اینها در حالی در رسانه ها شنیده می شود که طی چند روز گذشته برخی از حاضران در مرکز همایش های برج میلاد تست کرونا مثبت شده اند و این موضوع با توجه به خارج شدن از کنترل وضعیت همچنان نگران کننده است. . . نکته مهم دیگر این است که در همان شرایط تاج گذاری به دلیل فاصله زمانی کم بین نمایش فیلم ها، صف ورودی مانند گذشته تشکیل شد.

اما جلسه پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بیرو» به میزبانی پدرام اکبری با حضور مرتضی علی عباس میرزایی (کارگردان)، مجید برزگر (تهیه کننده)، صحرا اسداللهی (بازیگر)، حسین بیرانوند (بازیگر)، سعید داخ (بازیگر) ). ، پیام آزادی (آهنگساز)، مجید یزدانی (مدیر تصویربرداری)، روزبه پیروز (طراح پروژه) و فرید ناظر فصیحی (مدیر جلوه های ویژه).

مجید برزگر تهیه کننده فیلم «بیرو» با تاکید بر اینکه فیلمش یک فیلم مستقل است، نام دیگر فیلم هایش را «علت مرگ نامعلوم» گذاشت که به جشنواره راه نیافته است.

عباس میرزایی کارگردان فیلم «بیرو» گفت: در این فیلم آزادی حرکت زیادی دارم و فکر می کنم شما با یک فیلم مستقل طرف هستید. در ابتدا می خواستم درباره قهرمان دیگری فیلم بسازم. اما بعد از کلی تحقیق متوجه شدیم که زندگی علیرضا بیرانوند گزینه خوبی برای درام است و تصمیم گرفتیم فیلمی درباره آن بسازیم.

حسین بیرانوند که نقش علیرضا بیرانوند را بر عهده می گیرد، درباره ظاهر این فیلم توضیح داد: ما از همان طایفه ای هستیم که آقای آقا. علیرضا بیرانوند اما هیچ نسبت فامیلی نداریم. من در تیم محلی خود بازی می کردم و همانطور که یکی از عوامل عکس من را دید و از من خواست که نقش آقا را بازی کنم به پروژه اضافه شدم. بیروند. الگوی من علیرضا بیرانوند است و خیلی دلم می خواهد او را ببینم. خدا را شکر با کمک عوامل توانستم این وظیفه را انجام دهم.

روزبه پیروز طراح پروژه سینمایی «بیرو» گفت: هدف ما ترسیم داستان امیدبخش علیرضا بیرانوند است که می تواند برای فرار از قله موفقیت در رشته خود بر همه موانع و موانع غلبه کند و در این مراسم شرکت کند. در بزرگترین تورنمنت های ورزشی.” در واقع می خواهیم به جوانان بگوییم که همه چیز با تلاش امکان پذیر است.

میرزایی در خصوص حضور کوتاه علیرضا بیروند در این فیلم گفت: ظرفیت او در این فیلم نیز همین است. این سکانس را در حضور او طراحی کردم تا برایش خاطره باشد. حضور او الهام بخش عوامل خواهد بود.

کارگردان «جوک ها» در پاسخ به این نکته که فیلمش بینندگان را به یاد کارتون های فوتبالیست ها می اندازد، گفت: نسل من کارتون فوتبالیست ها را به یاد می آورد. باید بگویم دوربین در زمین مسابقات فوتبال همیشه غایب است اما هدفم این است که دوربین را به داخل زمین ببرم و با جزئیات بیشتر کار کنم.

صحرا اسداللهی بازیگر فیلم «بیرو» که نقش مادر بیرانوند را بر عهده گرفت، گفت: بازی در نقش یک مادر را دوست دارم و سعی می کنم با تمام جزئیات باور کنم که مادر هستم. می توانم بگویم سن من با مادر آقا فاصله زیادی ندارد. بیرانوند چون جوان ازدواج کرد.

عباس میرزایی کارگردان فیلم شوخی گفت: ما در ورزش به خصوص نسل خودمان در بازی های مختلف قهرمانان زیادی داریم و البته ظرفیت چهره های کمتر شناخته شده هم می تواند قابل اجرا باشد چرا که ساخت یک فیلم ورزشی معمای پرورش یک قهرمان است.»

وی در مورد این نقش در ادامه در پاسخ به برخی انتقادات می گوید: در ابتدای تیتراژ گفتم که فیلم را مرتضی علی عباس میرزایی روایت می کند. خود بیراوند این فیلم را دوست داشت و خوشحال بود که آن را به جشنواره می دهیم.

کارگردان «بیرو» در آخرین قسمت گفت: باید بگویم که این سالن (برج میلاد) استانداردهای سالن سینما را ندارد و صدایی که در این سالن می شنوید همه اتفاقات نیست و صدا متفاوت است. از گوشه های مختلف سالن و در یکی هستید دره را در فیلم می بینید.

مجید یزدانی، فرید ناصر فصیحی، لیلا نقدی پری، پیام آزادی، سعید داخ نیز از همکاری خود در این پروژه گفتند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا