عمومیمطالب کسب و کار

معرفی کتاب هایی که نباید بخوانیم!

هنمچنین از روی این کتاب، اقتباسی نه چندان منتقد پسند انجام شد. “مردی به نام اوه” یک کتاب همه پسند، اثر فردریک بکمن، نویسنده معروف سوئدی است. حالا این کتاب و نویسنده اش، آن قدر معروف هستند که اگر یک کتابخوان حرفه ای، آنها را نشناسد، باید حسابی تعجب کرد! “مردی به نام اوه” واکنش های مثبتی از منتقدان و خوانندگان دریافت کرده؛ همچنین فیلمی با همین نام، از این کتاب اقتباس شد. این کتابی هست که همۀ باید بخوانند تا درک کنند چرا وقتی با یک گروه از مردم صحبت میکنند، احساس خستگی به آن‌ها دست می دهد.

کتاب‌های او مانند آوای ‌وحش و گرگ دریا با استقبال خوانندگان روبه‌رو شد. این رمان در ابتدا به صورت پاورقی در مجله‌ی آوتینگ در سال ۱۹۰۶ منتشر شد. او در این رمان به مسائل اخلاقی، تقابل وحشی‌گری و تمدن انسانی می‌پردازد. پس در این مقاله با سایت کتاب خاص همراه باشید.

به مناسبت هفتادمین سالگرد تولد این رمان شیرین، در ماه مارس 2013 نسخه‌های جدیدی از آن منتشر شد. کتاب‌ها، چنان قدرتی دارند که به یک آن، ما را از جایمان، در یک پروژه‌ی سخت کاری یا روابط اجتماعی فرسایشی، جدا کنند و به سرزمینی ببرند که نوید آرامش یا هیجان می‌دهد. از فراز و نشیب‌های مطمئن داستان‌های کلاسیک انگلیسی مثل غرور و تعصب گرفته، تا وحشت رخنه کرده در راهروهای وزارت عشق در رمان ۱۹۸۴.

در این یادداشت وبلاگ طاقچه، ۴۰ کتابی را به شما معرفی می‌کنیم که حتما باید پیش از مرگ خواند. کتاب کیمیاگر، اثر نویسنده‌ی مشهور برزیلی، یکی از پرفروش‌ترین آثار ادبی در اواخر قرن بیستم است که در بیش از 150 کشور دنیا و به بیش از 50 زبان چاپ و منتشر شده است. شرکت برای خرید کارفاکس، که ملکی بسیار قدیمی در لندن بود، به کنت مشاوره می‌داد.

معرفی کتاب دختر یک مرتد اثر کاتلین کنت

روایت چنان دل‌نشین و ساده بیان‌شده که حتی در زبانی غیر از زبان‌اصلی نیز بر دل خواننده می‌نشیند و باورپذیر می‌نماید. همین موضوع سبب شد که این کتاب در فهرست کتاب‌های برتر جهان قرارگرفته و در سایت گودریدز رای نسبتا بالایی را از سوی خوانندگان به خود اختصاص دهد. وقتی که بتوانید قانون جذب را بهتر درک کنید خیلی راحت تر می توانید زندگیتان را تغییر بدهید و از شرایط سخت به شرایط ایده‌آل زندگیتان برسید.

کتاب راز که یکی از پرفروش ترین کتابهای قانون جذب در دنیا است توسط اکثر اساتید قانون جذب در دنیا تایید شده است. او در سال ۱۹۷۵ میلادی در سیدنی متولد شد و تا به امروز چندین رمان متفاوت منتشر کرده است. برخی از رمان های این نویسنده در میان آثار پرفروش زبان انگلیسی بوده‌اند و توجه منتقدان و جوایز ادبی را به خود جلب کرده‌اند.

کتاب های زیادی هستند که می توانید از بین آن ها هرکدام که مطلوب شماست انتخاب کنید. هر نویسنده ای سبک و بیان خاص خودش را دارد و سلیقه ها در کتاب خواندن متفاوت است. شاهکارهای زیادی هستند که باید در لیست هر انسان فرهیخته ای باشد.

انقلاب ها با بیانیه ها و اطلاعیه های شورانگیز رهبران آغاز شده اند. دیدنی ترین آثار و نمایشنامه ها، جذابترین آثار سینمایی از روی نوشته ها به تصویر کشیده می شوند. جریان ها و مکاتب فکری و فلسفی به وسیله کتاب پایه گذاری می شوند.

کتاب رستاخیز مردگان

دانلود کتاب رستاخیز مردگان ترجمه فارسی که قابلیت چاپ دارد و فرمت آن PDF (پی دی اف) می باشد همراه با لینک مستقیم را می توانید پس از خواندن این مطلب در انتهای آن مشاهده کنید، ابتدا لازم است این توضیحات را کامل بخوانید. اگرچه قیاس برخی با برخی دیگر درست به نظر نمی رسد و قطعا ارزش برخی کتب بسیار بیشتر و بیشتر از کتاب های دیگر است، اما با مطالعه در تاریخ کتابهای تاثیرگذار درمی یابیم که حقیقتا کتاب و خواندن سرآغاز تحول بوده است.

از سوی دیگر نویسنده کتاب هنر شفاف اندیشیدن بر این باور است که برای تعیین ارزش هر چیز باید جوانب مثبت و منفی هر کدام را در نظر گرفت و دست از مقایسه برداشت. ما همیشه چیزی را ارزشمند می‌دانیم که از نظر خودمان بهتر است و کاری به جوانب مثبت و منفی آن نداریم. مثلاً گاهی یک فروشگاه می‌گوید برای فلان تخفیف فقط امروز وقت دارید.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما خارجی و ساعت پرواز کدام است؟

کوه جادو داستان جوانی به نام هانس کاستروپ است که به دیدار پسرخاله خود یوآخیم در کوه‌های آلپ سوئیس می‌رود. اما زمانی که به آسایشگاه محل اقامت او می‌رسد، به جای ۷ روز ، هفت سال تمام را آن‌جا می‌گذارند. چرا که به محض رسیدن احساس می‌کند که خود او نیز در درونش حس بیماری را دارد.

برای تهیه این کتابی که باید خواند ، از طریق لینک زیر اقدام فرمایید. این اثر در یونسکو، در بخش آثار برنامه حافظه جهانی قرار دارد. کتاب به لحاظ غنی بودن از مفاهیم فلسفی، بسیار پربار است و شدیداً خواننده را درگیر تفکر و تعمق فیلسوفانه می‌کند. کتاب به‌واسطه فضای کودکانه‌اش، عمدتاً برنده جوایز کتاب‌های کودک و نوجوان داخلی و خارجی شده است.

نویسنده در این کتاب، ما را با فضایی بین خیال و واقعیت آشنا می‌کند. و با تصاویر خلاقانه‌اش به‌وجد می‌آورد؛ فضایی که نمونه‌اش را فقط در کتاب‌های موراکامی می‌بینیم. فقط باید آگاه باشیم که قرار است در کتاب او با فضای شگفت‌انگیزی روبه‌رو شویم که سرشار از استعاره‌هاست. افرادی که دوستدار آثار تمثیلی هستند و از سبک‌وسیاقِ کتاب‌هایی همچون قلعه حیوانات لذت می‌برند، این کتاب می‌تواند درصدد خشنودی آنان برآید البته با وجود ظرافت‌های بیشتر و اتفاقات عجیب‌تر.

ترس از نابینا‌شدنی که ساراماگو در کتاب کوری به وجود شما وارد می‌کند چیزی نیست که بتوان بدون تعلل و تفکر از آن رد شد. در این مطلب به چرایی مطالعه هشت مورد از این کتاب‌ها پرداخته‌ایم. اگر هنوز داستان وینی پو را نخوانده‌اید همین حالا به سراغ آن بروید و این کتاب را که سنگ بنای ادبیات کودکان است، مطالعه کنید. کتاب دلبند، برنده جایزه پولیترز در سال 1988 و فینالیست جایزه ملی کتاب سال 1987 توسط تونی موریسون نوشته شده است و داستان یک برده را روایت می‌کند که توسط شبح بچه‌ای، تحت تعقیب قرار گرفته است.

کتاب بادبادک باز

خبره ای باشیم ولی دونستن اندکی از همه ی اینها تا حد زیادی هزینه های زمانی و مالی و روانی ما رو قطعا کاهش میده، دونستنی که در گروی اندکی هزینه(زمانی و مالی) برای خوندن کتابه. در این فایل صوتی درباره کتاب و مفهوم آن، انواع کتاب برای مطالعه و انتخاب کتاب برای خواندن صحبت شده است (با تأکید بر کتاب غیرداستانی).

بسیاری از ما، مطالعه را نه با هدف افزایش اطلاعات و دانسته ها و باز شدن افق دید، بلکه برای فرار از مشکلات و مسائل روزمره انتخاب میکنیم. زمانی که از دوست یا همسر یا مدیر خود دلگیر هستیم، گوشه ای مینشینیم و کتاب ورق میزنیم. او بعد از استقبال خوانندگان ایرانی از این رمان، سراغ اثری دیگر از این نویسنده رفت که در حال حاضر با عنوان «ریگ روان» چاپ شده و جزو فهرست پرفروش های کتاب ایران است.

با این حال مترجمی دیگر هم زمان با خاکسار، سراغ تولتز رفته و این اثر را با عنوان «شن روان» ترجمه کرده. پسر یتیم یازده ساله‌ای، توانایی‌های عجیب و غریبی دارد و به خاطر همین توانایی‌ها به مدرسه‌ سحر و جادوگری هاگوارتز، دعوت می‌شود. ایده خلق هری پاتر، در یک قطار شلوغ به ذهن جی‌کی رولینگ رسید و هرگز فکرش را نمی‌کرد که مجموعه کتاب های Harry Potter از مرزهای جغرافیایی عبور کند و به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های تاریخ تبدیل شود.

به‌جرأت می‌توان کتاب 1984 را به‌عنوان بهترین اثری دانست که هر کسی باید آن را پیش از مرگ بخواند و مدتی در حال‌و‌هوای آن روزگار بگذراند. جورج اورول در این کتاب شما را به جهانی می‌برد که در آن، مردم بیش از حد توان‌شان مجبور به کار‌کردن هستند. پس زمان می‌بره و شما باید رعایت کنید، یک بدنساز هم یک شبه بدنساز نمی‌شه و درضمن در طول مدت ورزشش که چندین ساله، همیشه ورزش و فعالیت‌های دیگه مورد نیاز برای رشد بدنش رو انجام می‌ده.

(نمی‌تونید یه روز رعایت کنید یه روز نکنید یه روز شاد باشید یه رو غمگین و انتظار نتیجه داشته باشید) و همین بدنساز ما اگه دیگه ادامه نده بدنش افت می‌کنه و بر می‌گرده سر خونه اول. و درضمن اشاره کردم که برآیندش وارد زندگیتون می‌شه و قرار نیست همه اتفاقات مثبت بشن، برآیند اتفاقات مثبت می‌شه.

شاید مثلا نیاز باشه از کارتون اخراج بشید تا برید سر یه کار دیگه و پول بیشتری دربیارید. حداقل یک کتاب مثل جهان هولوگرافیک و یا کتاب از ذهن تا ماده رو بخونید تا حداقل به این فکر بیوفتید که توی دنیای دور و اطرافتون اتفاقاتی در جریانه که دلایلی به جز قوانین فیزیکی داره.

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر

از اینکه با مطالعه این صفحه همراه ما بودید سپاسگزاریم امیدواریم توانسته باشیم شما عزیزان را در مورد مطالعه کتاب خوب راهنمایی کرده باشیم. آنچه که نویسنده در پی‌ آن است آگاهی دادن درباره اهمیت مسائلی مانند توجه به خود، احترام به خود و دوست داشتن خودتان است. تو بعضی از کشورا مردایی که به خوشون جرأتِ دست‌درازی به زنی رو بدن به شدت تنبیه می‌شن و تو بعضی از کشورا مجازاتِ زندان واسه مردی که به زنی تجاوز کنه وجود نداره!

یعنی با شلاق ضربه‌یی به یکی از مهره‌های کمرِ مجرم می‌زنه که تا همیشه از مرد بودن می‌ندازتش. می‌شه گفت احترام گذاشتن به زنا ظاهرا زیاد و عملا کشکی و فورمالیته‌س. قلمروِ اسلام، خیلی بزرگه و کشورای زیادی رو تو خودش داره که پاکستان یه نقطه‌ی کوچیک تو اوناس.

دومین سالگرد شهید قاسم سلیمانی

اما امیر در برگشت خود به افغانستان با رازی مهم روبرو می‌شود. بسیاری این رمان توماس مان را نمادی از اروپای مریض آن دوران می‌دانند. خواندن این کتاب تقریبا ۱۰۰۰ صفحه‌ای اگرچه زمان زیادی می‌طلبد، اما بدون شک لذت فراوانی هم خواهد داشت. مانند سایر آثارش، کامو در بیگانه هم زندگی و معنایش را به چالش می‌کشد.

به بیان او و سایر نویسندگان اگزیستانسیالیسم، زندگی به خودی خود بی معناست و این تصمیمات و رویکرد ماست که به آن معنا می‌بخشد. عشق در زمان وبا یا عشق سال‌های وبا، داستان یک مثلث عشقی است که در آغاز با عشق فرمینا داثا و فلورنتینو آریثا روایت می‌شود و این عشق در زمانی شکل می‌گیرد که هر دو بسیار جوان هستند. بعد از مدتی فرمینا با مردی به نام دکتر خوونال اوربینو آشنا می‌شود و علی‌رغم بی‌علاقگیش به او باهم ازدواج می‌کند.

فلورنتینو بیان می‌کند که همواره منتظرفرمینا خواهد ماند هرچند بی قیدی اخلاقیش همچین اجازه‌ای به او نمی‌دهد با این حال سرنوشت چیزهای عجیبی برای این دو در آستین دارد. کتاب کافکا در ساحل در سال ۲۰۰۲ به‌ ژاپنی و در سال ۲۰۰۵ به انگلیسی منتشر شد. با کتاب ۱۹۸۴، اصطلاحاتی مانند «برادربزرگ» به واژه‌های روزمره مردم و مطبوعات تبدیل شدند. کتاب 1984 تا به حال به بیش از ۶۵ زبان مختلف برگردان شده و میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده است و در نتیجه آن، جورج اورول به جایگاه ممتازی در ادبیات جهان رسید.

از این رمان، فیلمی کمدی و ماجراجویانه و کارتونی دیدنی هم ساخته شده است. توصیه‌شده توسط مدرسین تاریخ هنر به عنوان یک راهنمای علمی برای همه جنبه‌های نظریه و نقد. مطالعه همه‌ی این کتاب‌ها شاید برای هر فردی ضرورت نداشته باشد. بسته به این‌که هنرمند باشید یا یک علاقه‌مند می‌توانید عناوین مورد نیاز خود را پیدا کنید. جالب است بدانید که این کتاب، دلیل اصلی شهرت نویسنده خود، جک لندن است.

کتاب مرجان جادو

دانلود کتاب مرجان جادو نسخه پی دی اف و ترجمه شده فارسی با لینک مستقیم همراه با آموزش استفاده و مناسب برای چاپ، کافیست ابتدا این مطلب را کامل بخوانید، در انتهای مطلب لینک دانلود و توضیحات بیشتر قرار داده شده. علوم غریبه، متافیزیک و حوزه دعانویسی همواره به عنوان حوزه های ناشناخته و عجیب برای انسان ها به حساب می آید و به دلیل همین ناشناخته بودن است که بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا دانش خود را در رابطه با این علوم افزایش داده و از این طریق به قدرت های بسیار زیادی دست پیدا کنند.

به شما اطمینان می‌دهیم اگر از میان این لیست‌ها، کتابی را برای مطالعه انتخاب کنید، به دیگر موارد معرفی شده نیز توجه ویژه نشان خواهید داد. واقعیت این است که هر رمانی که بتواند در این فهرست‌ها باشد قطعا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رمان لوری یادآور این حقیقت است که تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی، دوستان واقعی را از هم جدا نمی‌کند و عشق همواره بر نفرت چیره خواهد شد.

زنانِ ماندگار در شعر معاصر ایران

لئو تولستوی در کتاب Anna Kareninna به سراغ خانواده‌های روسی می‌رود و از روابط بین آن‌ها می‌گوید. او معتقد است که با رمان می‌توان روح و روان انسان‌ها را تربیت کرد و با همین عقیده سه رمان می‌نویسد که هر سه آن‌ها از بهترین رمان‌های تاریخ محسوب می‌شود. اسم آناکارنینا در میان بهترین رمان های عاشقانه جهان هم به چشم می‌خورد. کتاب گتسبی بزرگ ظاهراً داستانی از عشق ناکام یک مرد را روایت می‌کند اما در باطن مفاهیم عمیقی را در خود جای داده‌است.

نظر خود را بیان کنید بی خیال پاسخ!

اگه میشه کتاب قدرت جذبه/چگونه دیگران را به خود جذب کنیم از برایان تریسی و ران آردن رو هم بزارید .ممنون میشم. دکتر جنوبی تالی معتقد است که با رجوع به درون خود و پذیرش تمام مسئولیت های زندگی، با پاکسازی در زندگی می‌توانید به محدودیت صفر در زندگیتان برسید. منظور از محدودیت صفر در زندگی، محدودیتی است که می توانید تمام مشکلات زندگی تان را پاک کنید.

در وضعیت صفر هیچ محدودیتی وجود ندارد و می توانید به عشق خالص برسید و روح الهی تان را از تمام بدی ها و چیزهای منفی پاک کنید. و هر روز از شما میخواهیم بابت چیزهایی که داخل کتاب گفته شده است شکر گذاری کنید. اعتبار را می‌توانید به صورت ماهیانه (۷۴ هزار تومان)، فصلی (۱۹۰ هزار تومان)، نیم‌سال (۳۴۵ هزار تومان) و یکساله (۵۸۵ هزار تومان) بخرید.

می‌توانید با مراجعه‌ به صفحه‌ نقشه راه یادگیری، عنوان درس‌های مختلف متمم را ببینید. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدودنیمی از چند هزار درس متممدسترسی داشته باشید.

دکمه بازگشت به بالا