علمی و پزشکی

انتشار اطلاعات بیمه شدگان توسط پزشکان جرم است

انتشار اطلاعات بیمه شده به پزشکان جرم است

در پی انتشار اطلاعات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان یکی از بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت در فضای مجازی، یکی از پزشکان اعلام کرد: افشای هویت و اطلاعات محرمانه پزشکان بیمه شده یا ارائه نام کاربری و رمز عبور در سامانه نسخه الکترونیکی ارتکاب جرم و این موضوع پیگرد قانونی داشت.

به گزارش نازک نارنجی، عبدالرحیم ترابی گفت: دسترسی به سوابق بیمه شده از قبیل سابقه پزشکی و خدمات پاراکلینیکی تجویز شده برای بیماران تنها با اجازه بیمه شده و از طریق رمز دو مرحله ای امکان پذیر است و این اطلاعات در حال حاضر فقط در دسترس است. به پزشکان.»

وی ادامه داد: انتشار تصویر کارت واکسیناسیون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شناسایی کد ملی و تاریخ تولد و همچنین استفاده از شماره تلفن همراه بیمه شده منجر به . برای سوء استفاده از پزشک و دسترسی به صفحه اول اطلاعات بدن دکتر. بهرام عین اللهی افزود: این اقدام مصداق بارز نقض حریم خصوصی و افشای اطلاعات و نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و برخورد قانونی لازم را انجام دهید.

مدیرکل حقوقی سازمان بیمه سلامت همچنین گفت: لازم به ذکر است که از ابتدای نسخه الکترونیکی سامانه، کاربران می توانستند پس از ثبت نام با رمز عبور دو مرحله ای وارد شوند تا امنیت سامانه و کاربر افزایش یابد. ، به طور پیش فرض دارای قابلیت لاگین است که دارای دو مرحله است. لذا با توجه به درخواست های مکرر استان ها مبنی بر مشکلات دریافت رمز دومرحله ای به دلیل اختلال در بستر ارسال پیامک و اختلال در اپراتورهای تلفن همراه و مشکلات مخابراتی در برخی نقاط جغرافیایی، فرم تعهد حذف ورود دو مرحله ای خواهد شد. توسط کاربر ارائه شود. تعهد، ورود فقط با استفاده از نام کاربری و رمز عبور امکان پذیر است.

وی افزود: در این تعهد آمده است که کاربر از ارائه اطلاعات کاربری به دیگران و هرگونه افشای اطلاعات کاربر به کاربر خودداری کند.

ترابی همچنین گفت: به منظور حفظ محرمانه بودن اطلاعات بیمه شده، عدم افشای شماره تلفن همراه و تاریخ تولد بیمه شده در دستور کار قرار گرفته و به زودی تمامی سامانه ها و خدمات در نسخه الکترونیکی، امکان مشاهده کامل موبایل را فراهم می کند. شماره تلفن و تاریخ تولد بیمه شده چیزی ذخیره نمی شود.

مدیرکل حقوقی سازمان بیمه سلامت افزود: با توجه به مشکلات رمز دو مرحله ای و عدم دریافت پیامک در برخی استان ها، راه حل های پشتیبانی از جمله امکان ایجاد رمز عبور محدود دو مرحله ای برای رزرو سامانه نسخه الکترونیکی پس از احراز هویت، وجود دارد. کاربر و ارائه یک برنامه برای تولید رمز عبور.” دو مرحله بعد از احراز هویت به صورت آفلاین طراحی و پیاده سازی می شود.

به گزارش وب دا، وی در پایان تاکید کرد: انتشار اطلاعات بیمه شدگان توسط سازمان بیمه سلامت خط قرمزی در راستای محرمانه بودن اطلاعات و حفاظت از اطلاعات شخصی افراد و هرگونه بی توجهی و بی توجهی به این حوزه است. مدیریت شود. به طور جدی.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا