علمی و پزشکی

تاثیر ویتامین k بر سلامت قلب

گزارش ها و نقل قول های شفاف از STDsتحقیقات اخیر محققان استرالیایی نشان داده است افرادی که از رژیم غذایی غنی از ویتامین K پیروی می کنند تا 34 درصد کمتر در معرض ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز هستند.

در این مطالعه، محققان داده‌های بیش از 50000 نفر را که در یک مطالعه 23 ساله درباره رژیم غذایی، سرطان و سلامت دانمارکی شرکت کردند، بررسی کردند.

آنها می خواستند بدانند که آیا افرادی که مقدار زیادی ویتامین K مصرف می کنند در واقع کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز هستند یا خیر.

دو نوع ویتامین K در غذاهایی که می خوریم وجود دارد: ویتامین K1 که عمدتاً در سبزیجات برگ سبز و روغن های گیاهی یافت می شود، در حالی که ویتامین K2 در گوشت، تخم مرغ و غذاهای تخمیر شده مانند پنیر یافت می شود.

این مطالعه نشان داد افرادی که بیشترین ویتامین K1 را دریافت کردند، 21 درصد کمتر به دلیل بیماری قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز در بیمارستان بستری شدند. ویتامین K2 نیز 14 درصد کمتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان است.

مصرف ویتامین K با کاهش خطر ابتلا به انواع بیماری های قلبی عروقی مرتبط با آترواسکلروز، به ویژه بیماری شریان های محیطی همراه است. بیماری شریان محیطی به معنای تنگ شدن شریان های محیطی است. در این بیماری شریان های مرکزی مانند رگ های قلب یا مغز آسیب نمی بینند.

دکتر دکتر گفت: یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که مصرف ویتامین K اضافی نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به تصلب شرایین و بیماری‌های قلبی عروقی دارد. نیکولا بوندونو، محقق دانشگاه آدیس آبابا و نویسنده اصلی این مطالعه.

به گفته محققان، اگرچه تحقیقات بیشتری برای درک کامل این فرآیند مورد نیاز است، اما ما معتقدیم که ویتامین K با محافظت در برابر تجمع کلسیم در شریان‌های اصلی بدن که منجر به کلسیفیکاسیون عروقی می‌شود، نقش مهمی در کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی ایفا می‌کند. .

دکمه بازگشت به بالا