بین الملل

مراسم تشییع پیکر شهید حسن ایرلو

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی، مراسم تشییع پیکر حسن ایرلو سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن و جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار اسماعیل قاآنی برگزار شد. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، سردار علی فدوی جانشین فرمانده سپاه پاسداران و ابراهیم الدیلمی سفیر یمن در تهران، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در این شهرک برگزار شد. شهید محلاتی.

سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولان لشکری ​​و کشوری نیز در مراسم تشییع پیکر شهید ایرلو حضور داشتند.

محمد فتحعلی معاون اداری و مالی وزارت امور خارجه و علیرضا عنایتی دستیار دبیرکل و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه نیز به نمایندگی از حسین امیرعبداللهیان که امروز به باکو سفر کرده است در این مراسم حضور داشتند. .

ابراهیم اله دیلمی سفیر یمن در تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه رابطه خوب و محکمی با این شهید دارم، گفت: فکر نمی کنم روزی در مراسم تشییع این مرد بزرگ شرکت کنم. این مرد بزرگ در کنار یمنی ها بود که همه سفرا به یمن گریختند و امیدوارم جایش در بهشت ​​باشد.

پیکر شهید ایرلو پس از اقامه نماز حجت الاسلام صدیقی در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع پیکر شهید ایرلو شب گذشته (سه شنبه) با حضور حسین امیرعبداللهیان، معاونان، مدیران و کارکنان در وزارت امور خارجه برگزار شد. سفیر یمن در تهران نیز در این مراسم حضور داشت.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پس از صحبت در این مراسم در جمع خبرنگاران درباره شهید ایرلو و بازگشت وی به ایران، افزود: در خصوص اتفاقی که برای شهید ایرلو افتاد، چند روز پیگیری کردیم تا از کشور ثالث مجوز اعزام بگیریم. هواپیما از ایران یا کشوری دیگر بلافاصله به بیمارستانی مجهز در ایران منتقل شود، اما متأسفانه طرف سعودی برای تصمیم گیری دیر شده بود و برخی در دستگاه اجرایی سعودی مردد بودند.

امیرعبداللهیان افزود: اعتراض خود را در راستای کنوانسیون های بین المللی رسما اعلام می کنیم و در عین حال امیدواریم یمن بتواند هر چه سریعتر از این جنگ و محاصره شدید انسانی در راستای راه حل سیاسی خارج شود. ..”

وی گفت: «در طول دو سال اقامتمان در یمن، دیپلمات و سفیر سرشناس ما، آقای ایرلو، به دنبال یافتن راه حل سیاسی در یمن به عنوان مرکزی برای تغییرات دیپلماتیک و کمک به پایان دادن به جنگ در یمن بود. و ثبات، امنیت و صلح را به این کشور بازگرداند. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه دیروز (سه شنبه) اعلام کرد: شهید ایرلو که از جانبازان شیمیایی جنگ تحمیلی نیز بود، در محل مأموریت خود و به دلیل دیروقت به کرونا مبتلا شد. همکاری با برخی کشورها متأسفانه در شرایط نامساعدی بازگشت و علیرغم تمامی اقدامات پزشکی برای بهبود وضعیت خود، صبح امروز (چهارشنبه) به شهادت رسید.

انتهای پیام/



برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا