اقتصادی

شاکری: اصلاح نظام بانکی از واجبات است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نظام بانکی باید به گونه ای اصلاح شود که تمام منابع بانک ها وارد چرخه تولید و اشتغال شود و آثار اصلاح این نظام اقتصادی در کشور مشخص شود.

اقبال شاکری در گفت وگو با نازک نارنجی، با تاکید بر لزوم اصلاح نظام بانکی، گفت: تحول نظام بانکی موضوع مهمی است. رئیس مجلس در نشست مشترک مجلس و دولت همچنین با اشاره به اینکه ساماندهی نظام بانکی یکی از اولویت های جلسه سران سه قوه است و مجلس نیز انتظار دارد این نظام اصلاح شود، گفت:

وی افزود: حدود یک ماه پیش رئیس جمهور در نامه ای به وزیر اقتصاد تاکید کرد که ساماندهی نظام بانکی را در اولویت قرار دهید، بانک ها در آن هستند، بنابراین وزارت اقتصاد برای تغییر نظام بانکی باید اقدام کند. کاری شود که بانک ها در خدمت تولید باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها باید تمام منابع خود را در خدمت تولید بگذارند که این کار باعث اشتغال‌زایی می‌شود، حالا بانک‌ها اینطور عمل نمی‌کنند. امروزه در گزارش های ویژه نقش بانک ها در افزایش تورم، نقدینگی و انحراف منابع بانکی به ویژه بانک های خصوصی بسیار بالاست. این سیستم معیوب یکی از مشکلات اساسی کشور است.

شاکری در پایان با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در بلندمدت امکان پذیر است، تاکید کرد: فکر می کنم دولت در این مسیر حرکت می کند و باید در فصل بهار سال آینده شاهد تاثیرات اقدامات دولت در این حوزه باشیم. آثار ساماندهی نظام بانکی بر اقتصاد کشور باید دیده شود. بانک ها باید تسهیلات با نرخ سود معقول در اختیار افراد، واحدها و شرکت ها قرار دهند تا در جهت تولید گام بردارند نه اینکه به افراد خاصی که آن را پس نمی دهند وام دهند. تغییر نظام بانکی یکی از وظایفی است که دولت سیزدهم باید انجام دهد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا