بایدن، حریف پوتین و دیگر رقبا نیست

بایدن در طول چهار دهه گذشته تقریباً در همه مسائل مهم دفاعی و سیاست خارجی اشتباهاتی مرتکب شده است. البته، بایدن در زمان مرتکب این اشتباهات رئیس جمهور نبود.

به گزارش نازک نارنجی، مایکل گودوین، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا در مقاله ای در نیویورک پست نوشت: دولت آمریکا برای رسیدن به توافق با روسیه با مشکل مواجه است. کاخ سفید می‌خواهد صحبت کند، اما کرملین خواهان اوکراین است و برای اثبات این موضوع 175000 سرباز در مرز خود مستقر کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، مشکلات مشابهی با چین و ایران دارد. او می خواست در مورد مسائل و اختلافات “صحبت” کند، اما آنها می خواستند کنترل مناطق خود را افزایش دهند و دشمنان خود را شکست دهند.

رقبای ما اهداف روشن و مشت آهنین دارند. با این حال، ما یک رئیس جمهور متواضع داریم که به رهبر ائتلافی از کشورهای “رفاه” که تقریباً خلع سلاح شده اند و قبلاً “ناتو” نامیده می شدند، اعتقاد دارد. ارتش ما “بیدار” بود، اما خواب بود.

بایدن نسبت به سایر روسای جمهور آسیب پذیرتر است. او حتی نتوانست حزب خود را در کنگره متحد کند و نمایندگان جناح های مختلف نیازی به تصویب قوانین مورد نیاز خود احساس نمی کردند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که عملکرد او تقریباً در هر موضوعی ضعیف است. بر اساس مطالعه اخیر RailClearPolitics، رضایت بایدن از سیاست خارجی تنها 36 درصد است.

یکی از دلایل این امر ممکن است این باشد که بایدن به طور طبیعی و مکرر بر “تعهد خود به دیپلماسی” بدون توجه به موضوع یا شدت اختلاف تاکید کرده است. گاهی اوقات وعده «دیپلماسی قوی» را می دهد که احتمالاً به معنای «دیپلماسی تثبیت شده تر» است، اما در هر صورت، برای درک دقیق این اصطلاحات، وزارت خارجه باید خود را در بازی کلمات غرق کند.

در هر صورت، دیپلماسی یک «فرآیند» ستودنی است، اما «نتیجه» نیست. برای روسیه، ایران و چین، این نتیجه نهایی این فرآیند مهم است.

آمریکایی ها به طور طبیعی این را درک می کنند. آنها جنگ نمی خواهند، اما نمی خواهند کشورشان را در صحنه جهانی حکومت کنند یا ممنوع کنند. این ما را به ضعف بایدن می رساند: خروج مضحک و آشفته ایالات متحده از افغانستان نشان می دهد که بایدن نه تنها دوستان و متحدان خود، بلکه شهروندان آمریکایی را نیز رها کرده است.

صحنه این خروج هولناک از افغانستان تمام چالش های سیاست خارج از ایالات متحده را پوشش داده است و روسیه، چین و ایران مطمئناً این را در نظر خواهند داشت.

در واقع، مقامات ایرانی احتمالاً متعجب هستند که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی تا کی ادامه خواهد داشت؟ شکی نیست که خود اسرائیلی ها از این موضوع بی خبر بودند و به همین دلیل دست به خرابکاری در نیروگاه های هسته ای ایران و کشتن دانشمندان هسته ای ایران زدند.

اگر «صلح‌طلبی» بیش از حد «جنایت» است، بایدن قطعاً یک «جنایتکار» است. حتی رومیان باستان می دانستند که «اگر صلح می خواهی، برای جنگ آماده شو».

مانند نویل چمبرلین، نخست وزیر بریتانیا در آغاز جنگ جهانی دوم در سال 1939، بایدن تشنه هر «ظالمی» بود تا اشتیاق خود را به «جنگ» نشان دهد و از این کلمه جادویی برای خرید زمان و کسب امتیاز استفاده کند.

بایدن اغلب در مورد «قدرت آیین رفتار ما» صحبت می کند، اما به خود «قدرت ما» اشاره نمی کند. این برش (از سخنرانی بایدن که گفت: “ما نه تنها با نشان دادن قدرت خود، بلکه با تکیه بر قدرت نمونه خود رهبری خواهیم کرد”) برای مخاطبان آمریکایی جذابیت دارد و آنها را خوب می کند، اما در سراسر جهان. ، دعوت به دشمنان خبیث.

تا به امروز، هر رئیس‌جمهوری توسط بازیگران خارجی مورد آزمایش قرار گرفته است و بایدن تاکنون توانسته این آزمون‌ها را هوشمندانه پشت سر بگذارد، اما اکنون این چالش‌ها بزرگ شده‌اند و به‌طور خطرناکی کنار هم قرار گرفته‌اند.

روسیه و چین در حال انجام تمرین‌های مشترک هستند و در حال توسعه و همچنین توسعه موشک‌های مافوق صوت هستند که به نظر می‌رسد سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده را شوکه کرده و نشان می‌دهد که ما تا چه حد فاصله داریم.

ژنرال گفت: در زمینه موشک های مافوق صوت، ما به اندازه روسیه و چین پیشرفته نیستیم. دیوید تامپسون، معاون عملیات نیروی فضایی ایالات متحده.

در واقع، دیدار مجازی اخیر بایدن با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، مصادف با هشتادمین سالگرد حمله ژاپن به پایگاه دریایی ایالات متحده در پرل هاربر بود. می توان گفت که هیچ یک از آنها خواهان درگیری جهانی دیگری نیستند، اما سطح “پرهیز از ریسک” پوتین و بایدن در مناقشه اوکراین یکسان نیست.

ویلیام برنز، رئیس سیا روز دوشنبه گفت: «من هرگز خطر پوتین برای اوکراین را دست کم نمی‌گیرم.

پوتین در سال 2014 به شبه جزیره کریمه حمله کرد و رسماً آن را گنجاند که در ایالات متحده، دولت اوباما و بایدن وجود دارد، بنابراین بایدن می‌دانست که نمی‌توانست این “مرد قوی” را فقط از این کلمه باز دارد. روس ها را اسیر کنید.

اگر بایدن فراموش کند، بسیج اخیر نیروهای روسیه در مرزهای شرقی اوکراین یادآور خوبی برای این موضوع است. مشخص نیست که آیا پوتین واقعا به اوکراین حمله کرده است یا خیر. او ممکن است فقط بخواهد از این نیروها برای اعمال فشار و دادن امتیاز استفاده کند، اما نمی تواند.

آنچه واضح است این است که پوتین هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین به ناتو بپیوندد یا به دژ غرب تبدیل شود. حمایت نظامی مسکو از جدایی طلبان در شرق اوکراین و تمرکز تهدیدآمیز نیروها در مرزها شاهدی بر این امر است.

حتی هشدارهای بایدن در مورد تحریم روسیه در صورت وقوع حمله اشتباه است. زیرا بایدن برای اعمال این تحریم ها به حمایت آلمان و دیگر قدرت های اروپایی نیاز داشت. اما بایدن در ماه مه با تعلیق تحریم ها بر روی خط لوله گاز طبیعی در نورد استریم 2 که اوکراین را دور می زند و گاز روسیه را به آلمان می رساند، امکان چنین حفاظتی را کاهش داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، این پروژه و مدیر اجرایی آن، متحد نزدیک پوتین را تحریم کرد. با این حال، بایدن تحریم‌ها را لغو کرد زیرا از سوی آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان مورد حمایت قرار گرفت. اما رولینگ استریم 2 آلمان را در بازی های پوتین «تسخیر» کرد. اگر پوتین گاز خود را در زمستان قطع کند، آلمان یخ خواهد زد.

اروپا در مجموع 35 درصد گاز خود را از روسیه دریافت می کند، بنابراین آلمان و سایر اعضای ناتو شرکای غیرقابل اعتمادی در تحریم روسیه هستند.

به طور مشابه، تحریم دیپلماتیک بایدن در مورد بازی های المپیک زمستانی چین پاسخی به چین و اقدامات آن مانند نقض حقوق بشر، سرکوب مخالفان هنگ کنگ، و تهدید به حمله به تایوان نیست.

با توجه به خطرات فزاینده، توبیخ تند رابرت گیتس، وزیر دفاع سابق را نمی توان نادیده گرفت و گفت که بایدن در طول چهار دهه گذشته تقریباً در همه مسائل مهم دفاعی و سیاست خارجی اشتباهاتی مرتکب شده است.

البته او از اینکه بایدن در زمانی که اشتباهات را مرتکب شد، مسئولیت رهبری را بر عهده نداشت، سپاسگزار است.»

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا