علمی و پزشکی

قول اختصاص بودجه برای اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری در ماه‌های پایانی امسال

رئیس سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: با رایزنی ها و قول مساعد دولت و مجلس، بودجه ای برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در ماه های پایانی سال جاری تخصیص و اعتبار مورد نیاز در نظر گرفته می شود. در قانون بودجه سال آینده برای اجرای کامل آن. .

به گزارش نازک نارنجی، محمد میرزابیگی در نشست روسای هیأت های نظام پرستاری سراسر کشور که در خزرآباد ساری برگزار شد، گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری یکی از مهم ترین نیازهای جامعه پرستاری است که می تواند با تاکید بر مقام معظم رهبری

وی افزود: کرونا تایید می کند که خدمات پرستاری محدود به بیمارستان نیست و نیاز به حضور خدمات پرستاری در همه عرصه های مختلف جامعه است.

او گفت: «خدمات مراقبت در منزل سال‌هاست که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و در حال معرفی مدل جدیدی از خدمات اجتماعی هستند. این خدمات قبلاً پرداخت شده است، اما این تعرفه ها هنوز تحت پوشش بیمه نیستند.

رئیس سازمان نظام پرستاری تاکید کرد: با پیگیری های این سازمان به زودی 5 خدمت خدمات مراقبت در منزل برای چهار یا پنج بیماری مزمن تحت پوشش بیمه قرار می گیرد و همچنان به پوشش خدمات بیمه منزل (مراقبت در منزل) ادامه می دهیم. “

وی ادامه داد: در سازمان نظام مراقبتی موضوعات مختلفی در حال رسیدگی است که تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و پیمانی یکی از مهمترین آنهاست و در پیگیری های انجام شده توسط وزارت بهداشت در سال جدید. عصر، ما بسیار خوشبین هستیم و تا رسیدن به نتیجه نهایی.” دنبال کردیم.

میرزابیگی تاکید کرد: پرستاران شرکتی و پیمانی به دلیل نبود امنیت شغلی و دستمزد پایین وضعیت مناسبی ندارند. ضمن اینکه این نیروها به همراه سایر پرستاران برای ارائه خدمات به مردم حضور داشتند و در ایام کرونا اولین شهید خدمت، مرحومه نرگس خانعلی زاده بود که به صورت شرکتی فعالیت می کرد. بنابراین این نیروها به سهم خود در خدمت به مردم عمل کرده اند و باید حقوق آنها ادا شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری همچنین با اشاره به احقاق حقوق شهدای خدمت گفت: با حکم جدید رئیس بنیاد شهید در خصوص نظام مراقبتی، رئیس سازمان نظام پرستاری به عنوان نماینده سازمان نظام پرستاری منصوب شد. بنیاد شهید در حوزه سلامت جانبازان.» مطمئناً حقوق خانواده های شهدا در خدمت راحت تر استیفا می شود. وظایف فعالیت های سازمان نظام پرستاری بر اساس ضوابط فوق تعیین می شود. بر این اساس، چهار موضوع نیازهای انسان، نظام سلامت، پرستاری و پرستاران بر اساس فعالیت های این سازمان چهار اولویت اصلی سازمان نظام پرستاری است.

وی در خصوص موانع خدماتی نیز گفت: بر بازنگری ادبیات مطالبات صنفی در خصوص موانع خدمت اصرار داشتیم. کی گفته تنها مشکل پرستاران کمبود پرستار است، اگر کمبود پرستار منجر به ارائه خدمات ناکافی به مردم شود، مانعی واقعی برای دریافت خدمات با کیفیت به مردم و رسیدگی مناسب به مردم است. . برای رفع این مانع خدماتی باید به سمت استانداردسازی نسبت پرستار به تخت بیمارستانی برویم و با این استاندارد در دو سال گذشته 52 هزار مجوز استخدامی گرفته ایم.

وی ادامه داد: در نتیجه جلسات هفتگی یا دوهفته ای با معاونت پرستاری و کمیسیون بهداشت برای رسیدن به استاندارد نیروی انسانی پرستاری و نیاز به کار داریم.

میرزابیگی افزود: وضعیت شرکتی، قراردادی، 89 روزه و تمدید طرح از منظر سازمان غیرقابل قبول است و باید تغییر آنها محقق شود و تا حصول آن یکی از موانع برجسته خدماتی است که باید تا رفع آن پیگیری شود. برای تامین امنیت شغلی و ایجاد انگیزه بیشتر برای پرستاران.

وی با اشاره به اینکه پرستاری یکی از مشاغل دولتی است که در دستور کار قرار دارد، گفت: ما شبانه روز در وزارت بهداشت، مجلس و جاهای مختلف با این موضوع درگیر هستیم و مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس نیز معتقدند با وجود خصوصی سازی. یکی از مشاغلی که باید به عنوان یک قانون باقی بماند، پرستاری است.

میرزابیگی ادامه داد: موضوع جدیدی که در جلسه شورای عالی نظام پرستاری با حضور وزیر بهداشت مطرح کردیم، موضوع مرخصی یک ماهه خدمت در دوران تاجگذاری بود که با یک ماه تعطیلی متفاوت است. قانون ارتقای بهره وری». در دوران تاج گذاری، در کشورهای دیگر به پرستاران مزایا و امتیازات زیادی داده شد که اکثر آنها به دلیل محدودیت های کشوری امکان پذیر نبود، اما مرخصی و استراحت پس از دو سال خدمت به بیماران عروق ویروس کرونا در بخش مراقبت های ویژه ضروری است. ملاقات کنید.. خیلی نیاز نیست، وزیر بهداشت موافقت کرد و مخالفتی از سوی دولت وجود نداشت.

وی گفت: تعرفه خدمات مراقبتی به تصویب شورای عالی بیمه و دولت اجرا می شود. مقررات عملکرد بسیار خوبی برای این موضوع وجود دارد و ما باید از روز پرستار امسال آن را اجرا کنیم. کمیسیون بهداشت نیز پیشنهاد کرد که برای سه ماه آخر سال جاری برای اجرای این قانون بودجه در نظر گرفته شود و کل بودجه در قانون بودجه سال آینده لحاظ شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: اجرای این قانون بیش از آنکه مسائل مالی باشد جنبه هویتی دارد و قطعا برای پرستاران آثار مالی و برکتی دارد. این قانون خاص است و ربطی به اضافه کار و حقوق کار ندارد.

وی افزود: ما با جدیت پیگیر ویژه هستیم و به هیچ وجه آن را از دستور کار خارج نکرده ایم. سازمان نظام پرستاری تا زمان تحقق این درخواست 100 درصد رعایت خواهد کرد. اجرای این قانون به ازای هر ضریب 20 هزار میلیارد تومان نیاز دارد. رئیس سازمان برنامه و بودجه از افزایش 2.5 برابری متوسط ​​حقوق کارکنان بهداشتی و درمانی نسبت به ابتدای سال 98 و قبل از شیوع کرونا خبر داد و به دولت نوشت: میانگین حقوق کارکنان دولت 6.8 میلیون نفر است. .تومان و متوسط ​​حقوق بهورزان حدود 10 میلیون تومان است.

میرزابیگی گفت: پاسخ ما تفکیک حقوق پزشکان متخصص و محاسبه میانگین حقوق سایر کارکنان است. موضوع خاصی را به صورت جدی دنبال می کنیم اما به دلیل بار مالی و ارائه این موضوعات غیر کارشناسی، زمان پیگیری تلف شد. بنابراین نباید همه اقدامات را در این راستا متمرکز کنیم و همزمان به دنبال مسائل دیگر باشیم. برای تداوم این موضوع باید نسبت به حقوق پرستاران و سایر گروه ها آگاهی کامل داشته باشیم. بنابراین، در این مورد، هر گونه اطلاعات مستند موجود باید افشا شود. جامعه پرستاری نیز باید در این زمینه ورود کند و اطلاع رسانی کند.

بر اساس اعلام سازمان نظام پرستاری، وی با اشاره به اضافه کاری اجباری پرستاران، تاکید کرد: دانشگاه ها باید قانون ارتقای بهره وری یا قانون تمام وقت را اجرا کنند. این درخواست مبنای قانونی دارد و در صورت عدم تمکین دانشگاه ها قابل پیگیری است. اگر پرستاران بیش از 60 تا 80 ساعت اضافه کاری داشته باشند، طبق قانون موظف به پرداخت حق الزحمه تمام وقت هستند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا