عمومی

نرم افزار بازاریابی ایمیل

بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ از ابتدای شروع کار ایمیل های الکترونیک، با آنها همراهی کرده و هرگز کار خود را متوقف نکرده و با قالب های جدید در بین سرپرستان الکترونیک و شیوه های جدید آنها متوقف نشده است. به همین دلیل از پایه‌ های ثابت روش های بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ، ایمیل مارکتینگ مورد استفاده قرار می گیرد، افزون بر این در حال حاضر همایش ها، دوره ها و کنفرانس های متنوعی در تمام جهان در زمینه بازاریابی ایمیل برگزار می شود تا در جهت ارتقاء سازی نرخ تبدیل در بازاریابی کمک شود.

بازاریابی ایمیل چیست؟

بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی می باشد که در آن شرکت ها با استفاده از ایمیل هایی با انجام روش های تجاری و تشکیل یک چارت بندی از مشتریان ارسال کرده و در مجموعه های بازاریابی خود ثبت می کنند هدف از بازاریابی به روش ایمیل، فرستادن افراد به وب سایت یک شرکت یا خرید محصول از بخش فروش می باشد. در طی سال های اخیر بازاریابی ایمیل به صورت گسترده رشد کرده و داده‌های ایمیل ها قابل شخصی سازی و طبقه بندی برای مخاطبان خواهد بود. یکی از راهکارهای بهینه سازی در هزینه ها و از جمله بهترین روش های بازاریابی الکترونیک در نرخ تبدیل می باشد.

 قطعاً بازاریابی کانال های اجتماعی و پرداخت به ازای کلیک در بازار کار وجود خواهد داشت و سرپرستان را شگفت زده خواهد کرد اما نباید فریب خورد. ایمیل مارکتینگ بسیار کم هزینه و قدرتمند می باشد و استفاده از آن برای فروشگاه ها در روش های استراتژیک و به صورت الکترونیک نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

آموزش بازاریابی ایمیل حالتی از بازاریابی مستقیم بازاریابی ایمیل می‌شود که از طریق روش های الکترونیکی برای ایجاد تعامل بین مشتریان و شرکت ها می باشد تا با گذر زمان ارتباطات با شرکت ارتقا پیدا کند هدف از بازاریابی به روش ایمیل ارتقاء نرخ تبدیل در سایت های شرکت و افزایش تعهد و وفاداری مشتریان و ایجاد مشتریان جدید و حفظ مشتریان قدیمی می باشد.

توانایی های ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل این توانایی را خواهد داشت تا فرایند های زیادی را انجام دهد اما از جمله مهمترین و موثر ترین گام در این کسب و کار تهیه مجموعه ای از افرادی خواهد بود که علاقمند به دریافت اطلاعات مربوط به شرکت شما می باشند این کار سبب می شود میزان اشتراک در وب سایت شرکت یا جمع شدن ایمیل در هر مرحله از فروش افزایش یابد.

در هر بخش قوانین خاصی برای ایمیل مارکتینگ وجود خواهد داشت برای نمونه شرکت هایی که وابسته به اتحادیه اروپا بوده و در آن فعالیت دارند باید طبق مقررات خاصی عمل کنند که قبل از آغاز ارسال ایمیل به مشتریان انجام شود.

بعد از طبقه بندی افراد و جمع آوری ارسال ایمیل ها باید یک راهکار در جهت اشتراک گذاشتن اطلاعات با این افراد وجود داشته باشد. تفاوتی ندارد اگر قصد وارد کردن یک کد تخفیف باشید یا اطلاعات عمومی درباره شرکت قرار دهید، به هر حال در یک تجارت بازاریابی ایمیل لازم است که  از این موضوع مطمئن شوید که اطلاعات یکسانی را به صورت تکراری برای هر فرد ارسال نکرده اید ،زمانی که ایمیل برای گروه خود ارسال می شود باید با استفاده از یک کلیک اقدام به عمل(CTA) را در آن محتوا قرار دهید تا امکان ارسال ایمیل برای دیگران به آسانی انجام شود.

کاربرد ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل

Rol مطلوب

 طبق صحبت هایی که از قبل گفتیم، بازاریابی ایمیل اگر به درستی انجام شود و از کیفیت خوبی برخوردار باشد نتیجه مطلوبی خواهد داد. زمانی که برای بررسی نتایج مجموعه‌های ایمیل شرکت وقت بگذارید به این نتیجه خواهید رسید که Rol دقیقا چه میزانی است و توانایی این را خواهید داشت که انتخاب کنید که این رقم را بهبود دهید و به موفقیت های بیشتر دست پیدا کنید.

قابلیت ردیابی

 با کمک ابزارهای رایگان مانند گوگل می توانید مشتریانی را گه از طریق ایمیل های شرکت به وب سایت مراجعه می کنند، پیدا کنید این کار را می ‌توانید از طریق ابزارهای گوناگون و یا با استفاده از یک ایمیل دیگر انجام دهید نگران ایجاد سایت های اینترنتی خود نباشید.

 قابلیت خودکار سازی

نرم افزارهای بازاریابی ایمیل این توانایی را به شما خواهند داد تا به صورت اتوماتیک تبلیغات ایمیل را به صورت مطلوب انجام داده و برای ارسال به یک مجموعه نیازی به اقدامات گسترده ندارید و به جای آن می توانید ایمیلی را در زمان معینی بفرستید و بدون توجه به اینکه شما پشت سیستم خود باشید یا خیر،  ارسال آن در زمان معین انجام می گیرد.

نرم افزار های خدمات ایمیل این ویژگی را خواهند داشت که شما میتوانید مجموعه هایی را ایجاد کنید و مشتریان جدید را به صورت اتوماتیک عضو کنید تا به فهرست جدید اضافه شود بدون اینکه نیاز باشد شما فرآیند خاصی را انجام دهید.

معیارهای کلی بازاریابی ایمیل

معیارهای متفاوتی برای بازاریابی ایمیل وجود خواهد داشت که افراد برای گزارش نویسی موفق در یک مجموعه از آنها استفاده می کنند این معیارها عبارت است از:

میزان باز شدن ایمیل ها: افرادی که ایمیل شما را باز می کنند با کل ایمیل های ارسالی از نظر تعداد مقایسه می‌شوند میزان کلیک :به طور کلی افرادی که روی محتوای ایمیل شما توجه ویژه کردند در مقایسه با افرادی که ایمیل شما را مشاهده کردند.

میزان تبدیل: درصد افرادی که پس از کلیک از طریق ایمیل شما کالا، محصولات یا خدماتی را از شرکت خریداری کردند.

 میزان اشتراکافزایش و یا کاهش درصدی مشتریانی که در طی دوره های زمانی به فهرست بازاریابی ایمیلی شما پیوسته یا خارج شده‌اند.

 میزان لغو اشتراک: درصدی از مشتریان که اشتراک خود را در یک مجموعه لغو یا برای مدت زمانی معلق کرد.

 ضریب بازگشت: تعداد مشتریانی که بدون تعامل در هر جای داخل ایمیل از ایمیل خروج پیدا می‌کنند.

چند نکته مهم برای توسعه بازاریابی ایمیل:

  • از مشتریان فهرست بندی کنید.
  • محتوای اطلاعات را شخصی سازی کنید.
  • مخاطبان خود را طبقه بندی کنید.
  • از روندهای بهینه سازی و آزمایش استفاده کنید.
  • تقویم ایمیلی تولید کنید.

 در پایان کار خواهیم گفت که ایمیل مارکتینگ یک راهکار بازاریابی الکترونیک پیچیده می باشد که برای موفق شدن نیازمند فکر و عمل دقیق می باشد پس باید به صورت شخصی سازی شده و با استفاده از ایمیل های هدفمند انجام شود اما یک موضوع را به صورت اطمینان بخش خواهیم گفت که این نوع از تولید محتوا از لحاظ سودآوری چندین مرتبه از طریق هم ترازان در بازاریابی دیجیتال بهتر عمل کرده است، پس اگر به دنبال هدف رشد فروش آنلاین محصولات خود هستید ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیل برای شما راهکاری سودمند خواهد بود.

نرم افزار ایمیل مارکتینگ

برای استفاده از ایمیل مارکتینگ بهتر است از نرم افزارهای هوشمند استفاده کنید. یکی از بهترین نرم افزارهای بازاریابی، نرم افزار CRM رکاما می باشد که با کمک آن می توان تمام ویژگی های لازم برای ایمیل مارکتینگ را اجرا کرد. برای مشاهده سایت CRM رکاما کلیک کنید. همچنین می توانید تعرفه ها و امکانات آن را در بخش قیمت CRM مشاهده کنید.

دکمه بازگشت به بالا