عمومی

مروری بر مشخصات انواع تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی

·         تلویزیون 55 اینچ ال جی un7440

تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی un7440 یکی از تلویزیون های ۲۰۲۰ ال جی است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر ۴K HDR می باشد. نور پس زمینه در این تلویزیون از نوع Direct LED است و از پنل IPS برخوردار است که برای محیط های روشن کاملا مناسب می باشد. تلویزیون ال ای دی الجی un7440 دارای تکنولوژی Wide Viewing Angle است و زاویه دید گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد. قیمت تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی بسار مناسب است.

معرفی تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی un7440

تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی un7440 یکی از تلویزیون های ارزان قیمت بازار می باشد و برای استفاده های معمولی مناسب است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش ال ای دی و کیفیت تصویر ۴K HDR است اما توانایی رقابت با تلویزیون های گران قیمت را ندارد. تلویزیون ال ای دی الجیun7440 دارای پنل IPS با نور پس زمینه Direct LED است.

این تلویزیون دارای تکنولوژی Wide Viewing Angle است و زاویه دید گسترده ای را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به ویژگی های که این تلویزیون دارد، برای محیط های روشن و تماشا به صورت دسته جمعه گزینه مناسبی است. تلویزیون ۴K ال جی ۵۵un7440 دارای تکنولوژی ۴K Active HDR است و از فرمت های HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می کند.

این تلویزیون فاقد تکنولوژی Full Array LED است و تنها دارای الگوریتم LG Local Contrast برای کنترل نور پس زمینه است و توانایی لازم برای ایجاد کنتراست تصویر و تولید رنگ های عمیق مشکی را ندارد. ال جی این تلویزیون را مجهز به پردازشگر تصویر ۴ هسته ای Quad Core Processor 4K نموده است و به کمک تکنولوژی ۴K Upscaler رزولوشن تصاویر را افزایش داده و همه چیز را در حد کیفیت تصویر ۴K پخش می کند.

این تلویزیون هوشمند ال جی ۵۵un7440 دارای سیستم عامل WebOS 5 است و امکانات هوشمند خوبی دارد. متاسفانه ریموت کنترل جادویی در داخل جعبه این تلویزیون وجود ندارد ولی از آن پشتیبانی می کند و شما می توانید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

تلویزیون 4K ال جی 44un7440

تصاویر واقعی ۴K با جزئیات خوب و رنگی روشن در صفحه نمایش IPS ارائه ۴ برابر رزولوشن بالاتر از Full HD را تجربه کنید. این تلویزیون با ویژگی ۴K HDR که به شما یک تصویر فوق العاده با محدوده دینامیکی و رنگ واقعی تر را به شما نشان می دهد از قابلیت ارتقای کیفیت تصویر استفاده کرده است. و با پردازش‌های سریع و بدون وقفه‌اش نمایش محتویات کم کیفیت را با کیفیتی نزدیک به ۴K انجام می‌دهد. قابلیت HDR از دیگر ویژگی‌های تصویری این تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی به حساب می‌آید که کمک می‌کند تا رنگ‌ها از بازه‌ی گسترده تری به نمایش در آیند و نمایش سایه‌ها و قسمت‌های روشن با دقت بالایی صورت گیرد.

پردازشگر تصویر 4K Upscaling

۴K Upscaler یک قابلیت جدید جهت ارتقاء کیفیت تصویر است. با وجود این قابلیت قسمتهایی از تصویر که رزولوشن پایین دارند ارتقاء داده می‌شوند و تصاویر با کیفیت بهبود یافته دیده خواهند شد. این سطح از کیفیت زیبایی خاصی را به تصاویر می‌بخشد. از طریق فناوری ۴K Upscaler تصاویر ارتقا داده می‌شود این امر سبب می‌شود تا محتوای در حال نمایش تلویزیون ۵۵un7440 به نحوی تقویت شده و با کیفیت بالا به معرض دید گذاشته شود.

البته باید این را نیز بیان کرد که این تلویزیون از حالت‌های مختلف تصویر پشتیبانی می‌کند بدین وسیله کاربران این امکان را خواهند داشت تا تجربه دیداری متفاوتی را داشته باشند.

تلویزیون ال جی ۵۵un7440 سینما را به خانه شما می آورد

تلویزیون ال جی ۵۵un7440 دارای کیفیت تصویر ۴K HDR است و کیفیت تصویر خوبی ارائه می دهد. این تلویزیون دارای تکنولوژی ۴K Active HDR است و از فرمت های HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می کند. این تلویزیون به کمک پردازشگر تصویر ۴ هسته ای خود تصاویر بسیار با کیفیتی تولید می کند. این تلویزیون دارای حالت Filmmaker و HGIG است و محتوای HDR را بسیار دقیق و بسیار نزدیک به قصد سازنده محتوا نمایش می دهد.

این تلویزیون کیفیت صدای خوبی نیز دارد و به کمک تکنولوژی Ultra Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد و تماشای تلویزیون را لذت بخش تر می کند. بنابراین تلویزیون ال جی ۵۵un7440 با توجه به کیفیت تصویر و صدای بسیار خوبی که دارد سینما را به خانه شما می آورد.

حالت Filmmaker

تلویزیون ۲۰۲۰ ال جی ۵۵un7440 دارای حالت Filmmaker است و محتوای سینمایی و HDR را دقیقا همانطور که فیلم ساز قصد نمایش آن را داشت، نمایش می دهد. این ویژگی باعث می شود تا شما شاهد رنگ ها و جزئیات تصویر بسیار دقیقی باشید. در این حالت پردازشگر تصویر افکت ها و پردازش هایی که منجر به تغییر در نحوه نمایش محتوا می شود را خاموش کرده و محتوا را کاملا طبیعی پخش می کند.

کریستوفر نولان یکی از فیلم سازان بزرگ هالیوود در مورد حالت Filmmaker گفته است که این حالت باعث می شود تا فیلم سازان راحت تر بتوانند فیلم های خود را با نرخ فریم، نسبت تصویر، رنگ و کنتراست دقیق تر تولید و منتشر کنند و همه افراد با ویژگی ها و کیفیت تصویر یکسانی آنها را تماشا کنند.

تکنولوژی 4K Active HDR در تلویزیون un7440

تلویزیون ۴K ال جی un7440 دارای تکنولوژی ۴K Active HDR است و از فرمت های HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می کند. تکنولوژی ۴K Active HDR تمام صحنه ها را آنالیز کرده و جزئیات تصاویر و رنگ ها را بهبود می بخشد. این تکنولوژی که شامل فرمت های HDR10 Pro و HLG می باشد به کمک تکنولوژی آنالیز و پردازش لحظه به لحظه تصاویر ال جی، کیفیت تصویر محتوای HDR را بهبود داده و آنها را واقعی تر نمایش می دهد.

این تلویزیون به کمک تکنولوژی HDR Dynamic Tone Mapping عمق محتوای HDR را افزایش داده و صحنه های واقعی تری تولید می کند. اما به علت نداشتن تکنولوژی Full Array LED توانایی تولید کنتراست تصویر لازم برای نمایش عالی محتوای HDR را ندارد. به طور کلی به عنوان یک تلویزیون ارزان قیمت، تلویزیون un7440 محتوای HDR را به خوبی نمایش می دهد.

 

ویژگی های مخصوص بازی

تلویزیون ۴K ال جی ۵۵un7440 دارای ویژگی های مخصوص بازی کردن است. این تلویزیون علاوه بر کیفیت تصویر خوبی که ارائه می دهد دارای تکنولوژی ALLM یا Auto Low Latency Mode برای ارائه Input Lag متغیر مخصوص اتصال به کنسول بازی می باشد. این ویژگی در کنار حالت HGIG تجربه بسیار خوبی برای گیمرها فراهم می کند. این تلویزیون از Input Lag پایینی برخوردار است و برای اتصال به کنسول بازی مناسب است. این تلویزیون توانایی رقابت با تلویزیون های گران قیمت و حرفه ای را ندارد ولی به عنوان یک تلویزیون ارزان قیمت امکانات بسیار خوبی در اختیار شما قرار می دهد.

Input Lag پایین

تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی un7440 از Input Lag بسیار پایینی برخوردار است. این موضوع باعث می شود تا هنگام اتصال تلویزیون به کنسول بازی و بازی کردن تقریبا هر کاری که در بازی انجام دهید بلافاصله انجام شود و تاخیری بوجود نیاید. به این ترتیب شما کنترل کامل تری روی بازی ها بخصوص بازی هایی که باید در لحظه تصمیم گیری کنید، خواهید داشت و احتمال برنده شدن شما بیشتر خواهد شد. این ویژگی برای گیمرها می تواند بسیار خوشحال کننده باشد زیرا در کمتر تلویزیون ارزان قیمتی این ویژگی وجود دارد.

حالت HGiG برای بازی های HDR

تلویزیون ال ای دی الجی un7440 دارای حالت HGIG یا HDR Gaming Interest Group می باشد. اکثر بازی های امروزی نیز مانند فیلم ها به صورت HDR تولید می شوند و کیفیت تصویر بالایی دارند. تلویزیون هایی که دارای حالت HGIG هستند بازی های HDR را دقیقا مانند چیزی که سازنده بازی مد نظر داشت، نمایش می دهند. به این ترتیب شما بهترین کیفیت تصویر را هنگام بازی کردن تجربه خواهید کرد و جزئیات صحنه ها درست همانی می شود که بازی ساز قصد نمایش آن را داشت. این موضوع روی تجربه بصری شما از بازی تاثیر بسیار خوبی می گذارد و برای گیمرها مناسب است.

سیستم صوتی تلویزیون ال جی 55un7440

تلویزیون ۵۵un7440 دارای سیستم صوتی ۲ کاناله است و بلندگوهای آن در مجموع از توان خروجی ۲۰ وات برخوردار هستند. خوشبختانه ال جی این تلویزیون را به تکنولوژی LG Sound Sync و Simultaneous Audio Output مجهز نموده و شما می توانید تلویزیون را از طریق بلوتوث به سیستم صوتی خارجی متصل کرده و صدای همزمان و هماهنگی را تجربه کنید.

ال جی به کمک تکنولوژی های Dolby AC-3، Dolby AC-4، Dolby Digital، EAC3 و HE-AAC کیفیت صدای خروجی این تلویزیون را بهبود می بخشد. همچنین به کمک تکنولوژی Ultra Surround صدای فراگیر مجازی را در اختیار شما قرار می دهد.

این تلویزیون مجهز به تکنولوژی AI Sound است و صداها را با توجه به محتوای در حال پخش تنظیم می کند. همچنین دارای تکنولوژی AI Acoustic Tuning است و صدای تلویزیون را با توجه به محیطی که در آن قرار دارد و به کمک هوش مصنوعی تنظیم می کند تا بهترین تجربه صوتی را در اختیار داشته باشید.

این کار به کمک ریموت کنترل جادویی ال جی انجام می شود که متاسفانه داخل جعبه تلویزیون وجود ندارد اما از آن پشتیبانی می کند. این تلویزیون همچنین دارای تکنولوژی Bluetooth Surround Ready است و به شما اجازه می دهد دو بلندگوهای بلوتوثی مجزا را به تلویزیون متصل کرده و صدای فراگیری را تجربه کنید.

تلویزیون هوشمند ال جی un7440

تلویزیون هوشمند ال جی un7440 به یکی از جدیدترین نسخه های سیستم عامل WebOS یعنی نسخه ۵ مجهز شده است. این سیستم عامل امکانات و ویژگی های هوشمند بیشتری در اختیار شما قرار می دهد. ال جی همه تلویزیون های ۲۰۲۰ خود را به سیستم عامل WebOS 5 مجهز نموده است. این سیستم عامل به شما اجازه می دهد تا برنامه های مورد نظر خود را از فروشگاه ال جی دانلود و روی تلویزیون نصب کنید.

این تلویزیون دارای قابلیت Screen Share است و به شما اجازه می دهد تا صفحه موبایل هوشمند خود را روی تلویزیون پخش کنید. ال جی این تلویزیون را به پردازشگر ۴ هسته ای برای انجام وظایف هوشمند مجهز نموده است و عملکرد آن خوب است. این تلویزیون مجهز به هوش مصنوعی ال جی یا ThinQ AI نیز می باشد و بسیاری از کارها در آن به صورت هوشمند انجام می شود.

برای استفاده از این ویژگی ها به ریموت کنترل جادویی احتیاج دارید که داخل جعبه تلویزیون موجود می باشد. این تلویزیون دارای قابلیت Screan Share نیز می باشد و شما می توانید موبایل هوشمند خود را به آن متصل کنید. این محصول از اینترنت اشیاء یا IoT پشتیبانی می کند و قابلیت اتصال به خانه هوشمند یا AI Home را دارد و شما می توانید از طریق آن سایر لوازم خانگی خود را کنترل نمایید.

تلویزیون هوشمند ال جی ۵۵un7440 دارای برنامه LG ThinQ مخصوص موبایل های هوشمند اندرویدی و iOS نیز می باشد. این تلویزیون دارای قابلیت TV On With Mobile است و شما می توانید از طریق موبایل هوشمند خود تلویزیون را روشن کنید. این محصول مجهز به گیرنده دیجیتال پیشرفته نیز می باشد و شما را از خرید جداگانه آن بی نیاز می سازد.

تکنولوژی Bluetooth Surround Ready

تلویزیون LG 55un7440 دارای تکنولوژی Bluetooth Surround Ready و بلوتوث نسخه ۵ می باشد. تکنولوژی Bluetooth Surround Ready به شما اجازه می دهد تا تلویزیون را به دو بلندگوی بلوتوثی جانبی متصل کرده و صدای فراگیری را تجربه کنید. صدای فراگیر باعث هیجان انگیز تر شدن مسابقات ورزشی می شود و حس و حال ورزشگاه را به بیننده کاملا منتقل می کند. شما به راحتی می توانید با تهیه و اتصال دو بلندگوی بلوتوثی در صحنه ها غوطه ور شده و از بازی ها، فیلم ها و برنامه های مختلف نهایت لذت را ببرید.

قابلیت Sports Alert

این تلویزیون دارای قابلیت Sports Alert می باشد و قبل، بعد و حتی حین بازی های ورزشی اطلاعات مربوط به آن را اعلام می کند. به کمک این قابلیت دیگر هیچ وقت بازی های بزرگ مورد علاقه خود را از دست نمی دهید و همیشه جدیدترین اطلاعات ورزشی را در اختیار خواهید داشت. حتی اگر شما به تماشای محتوای دیگری بپردازید، اطلاعات بازی های ورزشی برای شما اعلام می شود.

برنامه LG ThinQ

تلویزیون ال جی ۵۵un7440 دارای برنامه LG ThinQ برای مدیریت و کنترل لوازم خانگی می باشد. برنامه LG ThinQ برای سیستم عامل اندروید و iOS در دسترس قرار دارد. شما می توانید این برنامه را دانلود و روی موبایل هوشمند خود نصب کنید. به کمک این برنامه شما می توانید از طریق دستورات صوتی.

دستیار صوتی گوگل و الکسا سایر لوازم خانگی که از اینترنت اشیاء پشتیبانی می کنند. و به شبکه داخلی نیز متصل هستند را کنترل نمایید. شما حتی می توانید از طریق اینترنت هنگامی که خارج از خانه هستید نیز لوازم خانگی خود را کنترل نمایید. این برنامه قبلا با نام Smart ThinQ App شناخته میشودو به تازگی نام آن بهLG ThinQتغییرپیداکرد.

شبکه های پخش اینترنتی Apple TV و Netflix

تلویزیون ۲۰۲۰ ال جی ۵۵un7440 دارای برنامه Apple TV و Netflix می باشد. و شما می توانید از طریق آنها به طیف گسترده ای از محتوا از جمله فیلم ها. سریال ها، مستند ها، برنامه های ورزشی زنده و … از طریق اینترنت دسترسی داشته باشید. شما به راحتی می توانید از طریق ریموت کنترل جادویی ال جی. برنامه Apple TV یا Netflix را اجرا کرده و به برنامه یا شبکه های دلخواه خود. دسترسی پیدا کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.

طراحی زیبا و شیک تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی un7440

تلویزیون ۵۵ اینچ ال جی un7440 طراحی شیک و زیبایی دارد. طراحی مینیمال و زیبای این تلویزیون به راحتی با دکوراسیون های مختلف هماهنگی می شود. حاشیه های صفحه نمایش این تلویزیون باریک طراحی شده و باعث می شود. تا شما روی تصویر در حال پخش تمرکز کنید و از آن لذت ببرید. پایه های این تلویزیون در دو طرف تلویزیون قرار دارند. و فضای کافی برای قرار دادن ساندبار درمیان آنهاوجوددارد. صفحه نمایش این تلویزیون تخت است وجزو تلویزیون های صفحه تخت محسوب میشود. و برای نصب روی دیوار مناسب است.

شما می توانید به راحتی به خرید پایه دیواری تلویزیون آن را روی دیوار نصب کنید. به طور کلی کیفیت ساخت این تلویزیون خوب است و خوب طراحی شده است. این تلویزیون در سایز های ۴۳ اینچ، ۴۹ اینچ، ۵۵ اینچ، ۶۰ اینچ و ۶۵ اینچ تولید شده است. و شما می توانید با توجه به ابعاد منزل و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب کنید.

 

نگاه اجمالی به تلویزیون 55 اینچ 4K  ال جی55UN7100

سری UN تلویزیونهای ال جی در سال 2020 عرضه شده اند. قابلیتهای هوشمند از ویژگیهای بارز اضافه شده به این سری از تلویزیونهای ال جی است. از جمله تلویزیونهای موجود در این سری می توان به مدل 55 اینچی UN7100 اشاره کرد. قابلیت 4K Active HDR در کنار پشتیبانی از فرمتهای باکیفیت HDR10 Pro و HLG از جمله ویژگیهای تصویری برجسته این تلویزیون ال ای دی LED به شمار می رود.

این تلویزیون دارای پردازنده ی چهار هسته ای Quad Core Processor 4K بوده و برای بهبود کیفیت محتوای HDR به قابلیت HDR Dynamic Tone Mapping مجهز شده است. قابلیت Image Enhancing هم تصویر را به صورت کلی بهبود می بخشد. همچنین این تلویزیون از ویژگی ارتقای کیفیت تصویر 4K Upscaler برخوردار است تا کیفیت هر چیزی را به سطح عالی 4K برساند. به علاوه دارای پنل IPS است و نور پس زمینه Direct LED به بهبود کیفیت تصویر کمک می نماید و با ایجاد روشنایی کافی این تلویزیون را برای استفاده در محیطهای روشن هم مناسب ساخته است.

قابلیت Wide Viewing Angle یا زاویه دید گسترده باعث می شود نگاه کردن به تلویزیون از هر زاویه ای با حفظ کیفیت اصلی میسر شود. سیستم صوتی 20 وات این تلویزیون از 2 عدد بلندگوی 10 واتی تشکیل شده است. البته این توان به کمک امکانات موجود در این تلویزیون پیشرفته قابل افزایش است. قابلیتهای Dolby Digital، AC4، EAC3 و HE-AAC برای افزایش کیفیت صدا در این تلویزیون گنجانده شده اند.

می توان از طریق بلوتوث هم ساندبار یا بلندگوی بی سیم را به کمک فناوری LG Sound Sync و Simultaneous Audio Output به تلویزیون متصل کرد. سیستم عامل webOS نسخه 5 در کنار ریموت کنترل جادویی امکانات بسیار مهیجی در اختیار کاربران می گذارد. این تلویزیون دارای قابی باریک است.

استفاده از نور پس زمینه Direct بر افزایش ضخامت این تلویزیون تاثیر داشته است. دو عدد پایه دو شاخه در طرفین هم دستگاه را نگه می دارند. شما عزیزان می توانید این محصول باکیفیت را با قیمتی بسیار مناسب از سایت پیک کالاخریداری نموده و از مزایای ویژه پس از فروش ما بهره مند گردید.

دکمه بازگشت به بالا