اقتصادی

امکان نگهداری واکسن کرونا در دمای منهای ۷۰ درجه سانتی‌گراد در کشور فراهم شد

دستگاه فوق فریزر ، که تخصص فنی آن توسط یکی از شرکت های دانش بنیان کشور توسعه یافته است ، امکان ذخیره نمونه های تحقیقاتی در زمینه ژنتیک و بیوتکتولوژی و همچنین واکسن های کرونای مورد نیاز را فراهم می کند. دمای پایین تا منفی 86 درجه سانتیگراد

یحیی سرخوش ، مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان در مصاحبه با نازک نارنجی، با بیان اینکه فعالیت این شرکت با هدف تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی در سال 1392 آغاز شد ، بیان می کند: هدف اصلی این شرکت تحقیق ، توسعه و افزایش ظرفیت علمی برای ارتقاء کیفیت تولید و محصولات در این زمینه است. تجهیزات آزمایشگاهی و کمک آموزشی. بنابراین ، با کمک فارغ التحصیلان جوان و مشهور دانشگاه و بهره گیری از تجربیات و دانش مارک های مشهور جهان و گذراندن دوره های آموزشی معتبر ، با موفقیت ثبت نام و ایجاد اولین محصول بر اساس اولین محصول دانش به نام ” 86 ° C فوق العاده فریزر ”ما ایجاد کرده ایم.

وی فوق فریزر آزمایشگاهی (Deep Freezer) را وسیله ای برای ذخیره نمونه های تحقیقاتی و آزمایشگاهی در دمای زیر 86 درجه سانتیگراد توصیف کرد که توسط موسسات تحقیقاتی در زمینه های ژنتیک ، زیست شناسی و بیوتکنولوژی و آزمایشگاه های تحقیقات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. ، صنایع کشاورزی ، غذایی و دارویی.

سرخوش تاکید کرد که این محصول با استفاده از سیستم ارتقاء یافته “خنک کننده” و “خنک کننده” طراحی شده و تولید شده است تا بتواند به دمای واقعی منفی 86 درجه سانتیگراد برسد و کار کند ، که به موضوع مهم فوق فریزر رسیده است رسیدن به دمای واقعی منهای 86 درجه سانتیگراد و پایداری در این دما در شرایط مختلف این دستگاه آزمایش شده و نتیجه خوبی به دست می آید.

به گفته مدیرعامل این شرکت دانش بنیان ، بدنه و جداسازی دستگاه هر دو کمترین کاهش دما و انرژی را برای آن فراهم می کند.

وی افزود: مزیت فوق فریزر منفی 86 درجه سانتیگراد در مقایسه با مدل های خارجی ، قیمت مناسب با کیفیت و کارایی یکسان و مهمتر از آن ، خدمات پس از فروش با خدمات و نگهداری موقت ، مطابق با آن بسیار برنامه ریزی شده است مهم این است که تولیدکنندگان خارجی به دلیل مجازات های وضع شده دسترسی آسانی به خدمات نداشته باشند.

سرخوش کیفیت مسابقات ، رسیدن به دمای واقعی منفی 86 درجه سانتیگراد و پایداری در این دما را مهمترین مزیت دستگاه تولیدی در مقایسه با نمونه های داخلی عنوان می کند و یادآور شد: با توجه به اینکه مهمترین نمونه ها در این ها ذخیره می شوند دستگاه ها ناپایداری دما می تواند برای محققان آسیب های سوئی ایجاد کند و این محصول نیازهای محققان این حوزه را در مراکز تحقیقاتی برآورده می کند.

واکسن هایی که برای جلوگیری از بیماری عروق ویروس کرونا طراحی شده اند باید در دمای منفی 70 درجه سانتیگراد نگهداری شوند ، در حالی که نتایج تحقیقات نشان می دهد این دستگاه می تواند نیازهای کادر پزشکی در این منطقه را برآورده کند.

مدیرعامل شرکت دانشبانیان حجم تولید این محصول را در حالت فعلی تقریباً 50 دستگاه در سال عنوان کرد و افزود: ساخت این دستگاه بستگی به شرایط بازار دارد و تا کنون در رفع نیازهای بازار موفق بوده ایم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا