علمی و پزشکی

کاهش سفتی عضله قلب با ورزش مداوم

نازک نارنجی / خراسان رضوی نتایج یک مطالعه کوچک نشان داد که یک سال ورزش می تواند به حفظ یا افزایش قدرت ماهیچه های قلب نوزادان در افرادی که علائم اولیه نارسایی قلبی را نشان می دهند ، کمک کند.

به گفته محققان ، مطالعه جدید این ایده را تقویت می کند که “ورزش یک درمان است” تغییر قابل توجهی در رویکرد را تقویت می کند.

این مطالعه بر وضعیتی به نام نارسایی قلبی کسری مداوم متمرکز شده است که تقریبا نیمی از 6 میلیون نفر در ایالات متحده مبتلا به نارسایی قلبی هستند. این با افزایش سفتی ماهیچه قلب و فشار زیاد در داخل قلب هنگام ورزش مشخص می شود.

دکترها می گویند: “برخی آن را یکی از مهمترین بیماریهای درمانی لاعلاج قلب قلمداد می کنند.” بنیامین لوین ، نویسنده اصلی این مطالعه. او استاد طب داخلی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس و مدیر انستیتوی ورزش و پزشکی محیطی تگزاس ، پیشگام سلامت ، دالاس است.

لوین می گوید: “بنابراین وقتی هیچ درمانی وجود ندارد ، مهمترین کاری که باید انجام دهیم این است که دریابیم چگونه می توان از آن جلوگیری کرد.”

تحقیقات قبلی نشان داده بود که ورزش طولانی مدت می تواند قدرت قلب را در جوانان بهبود بخشد ، اما بر سفتی قلب در افراد 65 سال و بالاتر تأثیری ندارد. در نتیجه ، محققان این سوال را مطرح کردند که آیا تمرینات درمانی می تواند سفتی قلب را در مردان و زنان سالم و کم تحرک 45 تا 64 ساله بهبود بخشد یا خیر.

این مطالعه شامل 31 نفر شد که ضخامت ماهیچه های قلب را افزایش دادند و نشانگرهای زیستی خون مرتبط با نارسایی قلبی را نشان دادند ، حتی اگر علائمی مانند تنگی نفس نداشتند.

یازده نفر به طور تصادفی در گروه کنترل قرار گرفتند و برنامه ای از یوگا ، تمرینات تعادلی و قدرتی را سه بار در هفته تجویز کردند. باقیمانده به یک برنامه ورزشی مناسب از جمله پیاده روی ، دوچرخه سواری یا شنا اختصاص داده می شود که به تدریج برقرار می شود تا زمانی که شرکت کنندگان حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی شدید دو بار در روز در هفته ، علاوه بر دو تا سه تمرین متوسط ​​و یکی آنها دو جلسه تمرین قدرتی در هفته انجام می دهند. هرکسی مربی یا فیزیولوژیست ورزشی خود را دارد که بر تمرینات خود نظارت دارد.

پس از یک سال ، افرادی که ورزش های سنگین انجام دادند ، بهبود فیزیکی و آماری قابل توجهی در ضربان قلب و سلامت قلب و عروق در مقایسه با گروه کنترل نشان دادند ، بدون هیچ تغییری.

لوین می گوید: “نتایج نشان می دهد که سن پایین می تواند” شیرینی “برای استفاده از ورزش برای جلوگیری از نارسایی قلبی با کاهش ترشحات مداوم قبل از کاهش آن باشد. او ماهیچه قلب را با یک نوار لاستیکی مقایسه کرد. یک پرچم لاستیکی جدید به سرعت به موقعیت اولیه خود باز می گردد.

او گفت: “این یک سیستم قلبی جوان است.” حالا ، آن را (نوار لاستیکی) در کشو بچسبانید و 30 سال بعد برگردید ، کشیده نمی شود و هرگز به حالت اولیه باز نمی گردد. و این چیزی است که با افزایش سن در جریان خون ، عروق قلب و خون اتفاق می افتد ، به ویژه با افزایش سن.

محققان نمی توانند از یافته های تحقیق جدید تشخیص دهند که آیا این افراد از نارسایی قلبی رنج می برند یا خیر. تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. علاوه بر این ، پیروی از یک برنامه ورزشی برای افراد آسان نیست و مداخله شدید مکرر می تواند در مقیاس بزرگ دشوار و پرهزینه باشد.

دکتر می گوید: “این می تواند یک چالش باشد ، اما من فکر می کنم این اولین قدم خوب است.” شانون ام دانلی ، متخصص قلب پیشرفته و متخصص نارسایی قلبی پیشرفته در این مطالعه شرکت نکرد.

یک پروفسور پزشکی در کلینیک مایو در روچستر ، مینه سوتا گفت: “زندگی با نارسایی قلبی سخت است و اگر بتوانیم آن را با ورزش متوقف کنیم ، همانطور که تحقیقات دیگر نشان می دهد ، این اطلاعات واقعاً مفید است.” “

دونلی گفت: “از آنجا که درمان این نوع نارسایی قلبی می تواند یک چالش باشد ، نتایج جدید می تواند به پزشکان در مشاوره با بیماران کمک کند.” این یافته ها اطلاعات بیشتری را در اختیار بیمار قرار می دهد تا به شما بگوید که شما قبلاً این تشخیص های اولیه را داشته اید و در معرض خطر نارسایی قلبی هستید و ورزش می تواند به کاهش سختی قلب شما کمک کند.

لوین می گوید: “فعالیت بدنی به همراه بسیاری از مزایای سلامتی آن باید در زندگی روزمره ما گنجانده شود.”

وی ادامه می دهد: من به بیمارانم می گویم ، شما هر روز دندان های خود را مسواک می زنید ، دوش می گیرید ، عوض می شوید و شام می خورید. اینها تنها تعدادی از تنظیمات هدف shareware هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. ورزش باید بخشی از این فرایند باشد تا در طول زندگی تا حد ممکن سالم بمانیم.

این یافته ها در مجله Circulate انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا