تصمیمهای مقطعی چاره آلودگی هوای تهران نیست
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن تمرکز بر تاثیر شرایط زندگی مردم بر آلودگی هوا ، گفت: علاوه بر شهروندان ، مسئولان می توانند با نظارت مستمر بر کاهش آلودگی هوا و انجام اقداماتی مانند بهبود کیفیت سوخت به رفع این مشکل کمک کنند. در نیروگاه ها در هوای سرد. ”
حسین شهیدزاده در گفت وگو با نازک نارنجی وی گفت: “ما نباید سوخت های آلوده را در نیروگاه های نفت خیز محدود کنیم.”
وی افزود: نیروگاهها اغلب گاز طبیعی مصرف می کنند ، اما در زمستان که مصرف سوخت افزایش می یابد ، تامین گازوئیل به نیروگاهها اجتناب ناپذیر است.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: حجم کل گازوئیل توزیع شده در تهران و سایر کلانشهرها استاندارد است ، یعنی 50 قطعه در میلیون یا 50 پی پی ام ، اما نیروگاه های دیزلی 3000 تا 4000 پی پی ام گوگرد و بسیاری از ذرات معلق هنگام سوختن دارند.
وی گفت: “یکی از راههای کاهش مصرف سوخت داخلی ، کاهش مصرف سوخت خانوارها است.” وی گفت: “اگر ما از کمترین میزان گاز استفاده کنیم ، گاز بیشتری می تواند توسط نیروگاه ها تامین شود. این نیروگاه ها نیازی به استفاده از سوخت زیادی برای تولید برق ندارند و همچنین تردد کمتری در خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها داریم.” گفت: زیرا افزایش تردد باعث افزایش غلظت آلاینده ها در شهر می شود.
شهیدزاده با بیان اینکه علاوه بر مردم ، دولت و سایر مقامات قانون هوای پاک می توانند با توجه به دلایلی گام های مهمی در جهت کاهش آلودگی هوای پایتخت بردارند ، اظهار داشت: به دلیل شرایط لازم برای بهبود کیفیت سوخت نیروگاه ها تا حد امکان وجود دارد. کیفیت سوخت در مقایسه با حمل و نقل 5 سال پیش بهبود یافته و در حد استاندارد است. علاوه بر این ، زیرساخت های لازم برای حمل و نقل عمومی افزایش می یابد تا مردم نیازی به استفاده از خودروی شخصی و استفاده ایمن و اجتماعی از آن احساس نکنند.
وی با تاکید بر لزوم بهبود زیرساخت های ارتباطات الکترونیکی ، گفت: با درک این موضوع می توان فرایندهای مدیریتی را به فضای مجازی منتقل کرد تا بسیاری از امور بدون هدف قرار دادن دفاتر و بانک ها انجام شود.
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نیاز به برنامه ریزی مستمر در طول سال برای کاهش آلودگی هوا را عنوان کرد و اظهار داشت: کارهای کارشناسی برای کاهش آلودگی هوا باید در طول سال انجام شود ، راهکارهایی گفته شود و برای حصول نتیجه دنبال شود. ما نمی توانیم منتظر بمانیم تا هوا آلوده شود و سپس جلساتی را در دستگاه های مختلف برگزار کنیم و راه حل پیدا کنیم. این کار سال ها انجام شد ، اما نتیجه آن دوام نیاورد و فقط تصمیماتی اتخاذ شد.
وی در پایان با اشاره به تاثیر وضعیت اقتصادی بر توجه مردم به آلودگی هوا می گوید: وقتی مردم درگیر رفع نیازهای اولیه خود هستند ، به نقش کاهش آلودگی هوا فکر نمی کنند. در واقع ، اقتصاد تأثیر زیادی بر آلودگی هوا دارد ، بنابراین یکی از راههای م toثر برای کاهش آلودگی در خودروها و موتورسیکلت ها توجه به شرایط زندگی مردم است.
انتهای پیام