اقتصادی

اینترنت اشیاء و رباتیک صدرنشین پردرآمدها/رشد ۶ درصدی فرصت‌های شغلی نانو

مطابق با پیش بینی های بازار فناوری های جدید ، اینترنت اشیاء می تواند درآمدهای اضافی در 10 سال آینده ایجاد کند و پس از آن رباتیک ، که تا سال 2025 به نزدیک 499 میلیارد دلار می رسد و فرصت های شغلی فناوری نانو را افزایش می دهد. درصد را تجربه کنید.

امیرعباس محمدی کوشکی ، سرپرست تیم اختراعات ایران در گفت وگو با نازک نارنجی ، فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) ، اینترنت اشیا ، داده های چندگانه ، بلاک چین ، 5G ، چاپ سه بعدی ، روباتیک ، هواپیماهای بدون سرنشین ، مهندسی ژنوم ، فناوری نانو و فتوولتائیک خورشیدی از جمله فناوری های پیشرو هستند که بیشتر آنها به دلیل کاهش زمان ذخیره سازی داده ها. و قیمت انرژی خورشیدی افزایش یافته است ، بهره وری را افزایش داده و زندگی انسان را بهبود می بخشد.

وی تأکید کرد که با استفاده از این فناوری ها ، شرکت ها و مشاغل فعال در کشورهای در حال توسعه به توسعه اقتصادی آنها کمک کرده اند و اشاره کرد که به عنوان مثال در نیجریه ، فناوری “IoT” در توسعه روش های کشاورزی و در گامبیا ، چاپگرهای سه بعدی. در صنعت مد استفاده می شود.

رئیس تیم ثبت اختراعات ایران افزود: بر اساس برخی برآوردها ، فناوری های پیشرو در حال حاضر دارای بازار 650 میلیون دلار هستند که پیش بینی می شود این میزان تا سال 2025 به 2.3 تریلیون دلار برسد. در حال حاضر ، بازار جهانی لپ تاپ 102 میلیون دلار ارزش دارد و سهم تلفن های هوشمند 522 میلیون دلار است.

به گفته وی ، در میان فناوری های پیشرو ، اینترنت اشیا بیشترین درآمد را دارد ، به طوری که تنها در سال 2018 این فناوری 130 میلیون دلار فروش داشته است و در 10 سال آینده می تواند تا 1.5 تریلیون دلار رشد کند.

محمدی با بیان اینکه درآمد شگفت انگیز به این دلیل است که اینترنت اشیا دستگاه های زیادی را در جهان تحت پوشش قرار می دهد ، اظهار کرد: در سال 2017 تعداد دستگاه های مورد استفاده در اینترنت اشیاء از تعداد افراد روی زمین بیشتر شد. و به رقم 8.4 میلیارد واحد رسید.

وی گفت: در سال 2017 ، شرکت های مرتبط با اینترنت اشیا به حدود 2888 شرکت در جهان رسیدند که 342 هزار تن وارد بازار کار شدند. اکثر مشاغل مرتبط با اینترنت اشیا توسط IBM و پس از آن اینتل و مایکروسافت تعریف می شوند.

رئیس تیم ثبت اختراعات ایران به بازار روباتیک اشاره کرد و ادامه داد: بازار رباتیک ، مانند دیگر فناوری های پیشرفته ، رشد خود را افزایش می دهد و سهم 32 میلیارد دلاری فناوری در سال 2018 پیش بینی می شود که تا 499 میلیارد دلار به دست می آید. 2025. “

به گفته این فعال فناوری ، مطابق با اعلامیه های UNCTAD (UNCTAD) ، استفاده از روبات ها در تولید ، بسته بندی و همچنین صنعت خودرو به ابعاد مختلف رشد می کند و می تواند شرکت های کوچک و متوسط هزینه بالای کار با استفاده از روبات ها

محمدی خاطرنشان می کند: در سال 2016 تنها در آمریکا 132 هزار مهندس رباتیک وارد بازار کار شدند و پیش بینی می شود تا سال 2026 این تعداد رشد 6.4 درصدی را تجربه کنند.

وی افزود: رشد فرصت های شغلی در فناوری نانو احتمالاً نزدیک به 6 درصد است.

محمدی گفت فناوری فتوولتائیک خورشیدی دور از رقابت نیست و به سرعت در حال توسعه است. ارزش این فناوری در سال 2018 55 میلیارد دلار است و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 34 میلیارد دلار برسد. اگرچه برخی آشفتگی های سیاسی سرعت فناوری فتوولتائیک خورشیدی را کند کرده است ، اما انتظار می رود این صنعت در سال های آینده به سرعت رشد کند.

وی با تاکید بر اینکه UNCTAD برآورد می کند که احتمالاً همین رشد در سایر زمینه های فناوری پیشرفته نیز به دنبال خواهد داشت ، افزود: پیشرفت سریع فناوری باعث افزایش مشاغل مورد نیاز آنها می شود. بین ژوئن 2015 و ژوئن 2018 ، پیشنهادات شغلی برای پست های مرتبط با هوش مصنوعی در موتورهای جستجو تقریباً 100 درصد افزایش یافت ، که عمدتا متشکل از مهندسان نرم افزار بودند.

محمدی گفت: بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2019 ، چین با 12113 شغل بزرگترین خانه هوش مصنوعی است ، پس از آن ایالات متحده با 7465 شغل و ژاپن با 3669 شغل قرار دارند. آیا واقع شده است

علاوه بر این ، بین سالهای 2017 تا 2018 ، تقاضا برای مهندسین بلاک چین تنها در ایالات متحده 400 درصد افزایش یافته است. متوسط ​​درآمد یک مهندس بلاک چین از 150،000 دلار تا 175،000 دلار در سال متغیر است و رقابت شدیدی بین آمازون ، مایکروسافت ، فیس بوک و IBM برای استخدام مهندس وجود دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا