اقتصادی

کاهش ۱۰ درصدی تقاضای ظرف پلاستیکی نسبت به محرم‌ سال‌های قبل

رئیس سابق و عضو اتحادیه تولیدکنندگان و بازرگانان پلاستیک و نایلون از کاهش 10 درصدی تقاضای ظروف پلاستیکی نسبت به ماه محرم در سالهای گذشته خبر داد و گفت: کاهش عرضه مواد اولیه پتروشیمی قیمت مواد را در این کشور دو برابر کرد. ماه گذشته.

به گزارش نازک نارنجی ، هر ساله در ماه محرم و صفر ، هنگامی که مراسم عزاداری در کشور برگزار می شود ، تقاضا برای ظروف یکبار مصرف در بازار افزایش می یابد ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از اواخر سال 2009 و تقاضا برای مقامات از مردم خواستند قسم بخورند ، انتظار می رود که تقاضا برای محصولات در بازار کاهش یابد ، چیزی که سال گذشته اتفاق نیفتاد و امسال تقاضای کمی کاهش یافته است.

سید رحیم مقیمی اصل در گفت وگو با نازک نارنجی ، اظهار کرد: دولت یک ماه پیش مواد اولیه زیادی را برای آستانه ماه محرم پیش بینی و توزیع می کرد. اما اکنون به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه که یک ماه پیش هیچکس با قیمت 40 هزار تومان آن را خریداری نمی کرد ، به کیلویی 65 تا 70 هزار تومان رسید.

به گفته وی ، قیمت مواد اولیه در ماه گذشته نسبت به ماه گذشته دو برابر شده است زیرا عرضه مواد اولیه کاهش یافته است. با این حال ، تنها 10 درصد از مواد پتروشیمی وارداتی است و مابقی در داخل تولید می شود. این مشکل در همه محصولات پلاستیکی از جمله سفره ، کیسه های پلاستیکی و … گنجانده شده است ، نه فقط ظروف پلاستیکی ، بنابراین افزایش قیمت در محرم مجاز نخواهد بود. اما به دلیل این مشکلات ، اکنون کاستی هایی در بازار ظروف پلاستیکی وجود دارد.

این فعال فروشندگان پلاستیک و نایلون با بیان اینکه تقاضا برای اقلام خوراکی در آستانه ماه محرم نسبت به سال های گذشته تنها 10 درصد کاهش یافته است ، افزود: تغییرات چشمگیری داشته است.

وی همچنین این س raisedال را مطرح کرد که چرا مجازات ها در این قیمت ها گنجانده نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا