بین الملل

بلینکن حمله به کشتی صهیونیستی را به ایران نسبت داد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین نازک نارنجی ، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه ایران را در حمله مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد به امنیت در اقیانوس در حمله به یک کشتی صهیونیستی در دریای عمان متهم کرد.

وی در این سخنرانی گفت: “یک کشتی تجاری در شمال دریای عرب (دریای مکران) در آبهای بین المللی مورد حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفت.” در این حمله دو نفر کشته شدند. بر اساس اطلاعات موجود ، ما اطمینان داریم که ایران این حمله ناعادلانه را سازماندهی کرده است. “

وزیر امور خارجه همچنین اعتراف کرد که این حمله بر اساس الگوی چندین حمله تحریک آمیز دیگر انجام شده است.

بیلنکن این اقدامات را تهدیدی برای آزادی دریانوردی ، تجارت دریایی و جان انسان ها خواند و با خانواده های کشته شدگان در رومانی و انگلیس تسلیت گفت و خواستار محاکمه مسئولان شد.

صبح روز جمعه ، 28 آگوست ، یک گروه نظامی انگلیسی به نام “عملیات تجاری دریایی” در بیانیه ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی پنجشنبه شب در دریای عمان هدف قرار گرفته است. وزارت دفاع انگلیس بعداً اعلام کرد که این کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی است و در 280 کیلومتری بندر الدقام حمله کرد.

شب گذشته Zodiac Maritime ، میلیاردر صهیونیست اوفر اوفر ، اعلام کرد که دو خدمه کشتی تفریحی ، خیابان مرسر ، در این حمله کشته شده اند.

تنها ساعاتی پس از این حادثه مقامات و رسانه های رژیم صهیونیستی بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شدند که ایران حمله به کشتی تجاری در خیابان مرسر را انجام داده است.

آنتونی بلینکن و دومینیک راب وزیر امور خارجه بریتانیا نیز مدعی شدند که ایران در این حمله دست داشته است که به دنبال رژیم صهیونیستی است.

سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به وضعیت سیاسی صهیونیست ها و برخی کشورهای غربی ، اتهامات وارده به تهران درباره این کشتی را بی اساس و قوی توصیف کرد و آن را محکوم کرد.

وی گفت: “قابل توجه است که این حادثه چند روز قبل از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید جمهوری اسلامی ایران رخ داده است ، که نشان دهنده انتقال قدرت دموکراتیک ایران است.”

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به طور کامل متعهد به تامین امنیت راهبردی آبی خلیج فارس و تنگه هرمز است و آن را بخشی از امنیت خود می داند و آماده همکاری با کشورهای منطقه برای ایجاد ، ایجاد و امنیت مشترک را تضمین می کند. “” این منطقه است و در عین حال از حمایت از حقوق حاکمیتی این منطقه دریغ نخواهد کرد. “

بلینکن در ادامه سخنرانی مجازی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد ، اذعان کرد که آزادی دریایی در دریای چین جنوبی نیز در خطر است.

وی گفت واشنگتن به همراه دیگر کشورهای حاشیه دریای جنوبی چین هرگونه تهدید یا تهدید علیه این منطقه را رد می کند.

“برخی می گویند مسئله دریای چین جنوبی هیچ ارتباطی با ایالات متحده یا سایر کشورها ندارد ، اما این مسئله است و وظیفه هر کشور عضو سازمان ملل متحد است که از قوانینی که همه ما برای یافتن راه حل برای آن توافق کرده ایم ، حمایت کند.” بلینکن به ما گفت بیایید با صلح به درگیری های دریایی برویم. تنش ها در دریای چین جنوبی یا هرجای دیگر اقیانوس پیامدهای جهانی دارد.

وی در مورد دریای سیاه گفت: “ما همچنین شاهد خشم روسیه از اوکراین بوده ایم که تجارت و دسترسی به انرژی را از بین برده است.”

وزیر خارجه ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن از تمامیت و حاکمیت ارضی اوکراین حمایت می کند.

انتهای پیام.


دکمه بازگشت به بالا