اقتصادی

افزایش سفرها در هفته‌ای بدون ممنوعیت

آمارها نشان می دهد که تعداد افرادی که هفته گذشته بدون ممنوعیت سفر سفر کرده اند ، 4 درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است. اون بالاست!

به گزارش نازک نارنجی ، مطابق آخرین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تجزیه و تحلیل وضعیت ترافیک وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی 8 تا 14 مرداد ، متوسط ​​تردد روزانه بین استانها 1 میلیون و 710 هزار و 352 خودرو است. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته. این میزان دو درصد کاهش یافت اما نسبت به هفته گذشته چهار درصد افزایش را تجربه کرد. با این حال ، آمار ترافیک وسایل نقلیه سبک ، یعنی خودروهای شخصی مردم ، در مقایسه با هفته گذشته 4 درصد افزایش یافته است.

دلیل تردد زیاد در روز پنجشنبه سال گذشته (7 آگوست 2014) این بود که شنبه آینده مصادف با عید غدیر خم شده بود.

با این حال ، در همان زمان ، حدود هشت میلیون و 794 هزار پلاک منحصر به فرد (هر پلاک یک بار شمارش شد) در محورهای مواصلاتی مشاهده شد که در هفته اول مرداد کوچکتر بود. این بدان معناست که تعداد مسافران و وسایل نقلیه آنها کاهش می یابد ، اما با این وجود ، تردد (تردد) آنها در محورهای مواصلاتی نیز افزایش می یابد.

مانند همیشه ، این خودروها عمدتا متعلق به استانهای تهران و البرز با سهم بیش از 20 درصد هستند و پس از آن استانهای خراسان رضوی ، فارس ، اصفهان ، مازندران و آذربایجان شرقی در هان بعدی قرار دارند.

از سوی دیگر ، ورود و خروج خودروها در استان های مختلف نشان داد که یزد با 16 درصد ، اصفهان با 11 درصد ، قم با 9 درصد و مرکزی با 8 درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش تردد و ورود و خروج را تجربه کرده اند. سفر به استانها آذربایجان غربی با 10 درصد ، هرمزگان با 10 درصد ، خراسان رضوی با 9 درصد و یزد و سمنان با 8 درصد هرکدام نسبت به مدت مشابه سال قبل سفرهای بیشتری را تجربه کرده اند ، در حالی که اکثر استان ها مانند خراسان رضوی از نظر گسترش در وضعیت دشواری قرار دارند. از ویروس کرونا و هیچ خبری مبنی بر ممنوعیت سفر در این استان ها وجود ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا