بین الملل

گفتگوی شرمن با مقامات چینی درباره ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که شرمن با وانگ یی وزیر امور خارجه چین دیدار و در مورد تورم و نگرانی های منطقه ، از جمله ایران ، افغانستان ، کره شمالی و میانمار بحث و گفتگو کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده ، شرمن در این دیدار چندین مورد را با وزیر امور خارجه چین در میان گذاشت.

به گفته وزارت امور خارجه ، هر دو طرف همچنین در مورد بحران آب و هوا و اپیدمی کوید 19 گفتگو کردند.

به گفته ند پرایس ، شرمن در این نشست تأکید کرد که واشنگتن از رقابت سخت بین دو کشور استقبال می کند اما به دنبال درگیری با چین نیست.

وندی شرمن ، معاون وزیر امور خارجه در گزارش خود نوشت كه در طول جلسه من در مورد تعهد كشورش به رقابت سالم ، حمایت از حقوق بشر ، ارزش های دموكراتیك و تقویت یك قانون بین المللی صحبت كردم كه به نفع همه ما باشد.

رویترز همچنین گزارش داد که شرمن با وزیر امور خارجه چین صریح صحبت کرده و در مورد حقوق بشر و پرونده های بازداشت شدگان ایالات متحده و کانادا در چین ابراز نگرانی کرده است.

پیش از این ، در آستانه سفر شرمن به تیانجین ، چین ، یک مقام ارشد آمریکایی ناشناس گفت که وندی شرمن ، معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده در سفر به تیانجین به پکن گفت که “ما رقابت در چین را می پذیریم ، اما میدان رقابت است.” برابر

وی به خبرنگاران آمریکایی گفت: “ما نمی خواهیم رقابت سنگین و مداوم به درگیری تبدیل شود و باید اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از تبدیل رقابت به درگیری وجود داشته باشد.” همانطور که وزیر امور خارجه گفت ، روابط چین می تواند بر اساس همکاری در یک زمینه ، رقابت در یک زمینه دیگر و مشکلات در زمینه دیگر باشد.

به گزارش ایرنا ، به نقل از وب سایت گلوبال تایمز ، وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز گذشته قبل از سفر امروز (یکشنبه) معاون معاون وزیر خارجه وندی شرمن به چین اظهار داشت که پکن هرگز اعتراف نکرده است که کشوری به دنبال برتری بر چین است. کشورها. چین اجازه نمی دهد که کشوری خود را در رابطه با دیگران به این شکل تصور کند.

به گزارش ایرنا ، معاون وزیر چین شی فنگ روز دوشنبه در دیدار با همتای خود وندی شرمن در تیانجین چین گفت: “روابط چین و آمریکا متوقف شده و با مشکل جدی روبرو هستند و دلیل اصلی این امر است.” برخی آمریکایی ها چین را “دشمن” توصیف می کنند.

وی افزود: مدتهاست كه برخی از آمریكایی ها درگیری بین چین و آمریكا را جاسوسی می كنند. برخی از محققان اظهار داشتند كه ایالات متحده به چین نظیر ژاپن در جنگ جهانی دوم و اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد ، و قصد داشت با توصیف چین به عنوان “یک دشمن خیالی” یک هدف ملی را احیا کند.

وندی شرمن که از 18 ژوئیه به ژاپن ، کره جنوبی و مغولستان سفر می کند ، 25 و 26 ژوئیه (3 و 4 آگوست) به چین و در 27 ژوئیه (5 آگوست) به عمان سفر می کند. موبیاهه

311311

دکمه بازگشت به بالا