علمی و پزشکی

عمل جراحی لیزیک چشم بعد از رینوپلاستی شکستگی بینی

لیزیک چشم نوعی جراحی لیزر است که می تواند بسیاری از آستیگماتیسم ها ، نزدیک بینی یا نزدیک بینی را اصلاح کند. با این عمل ، بعد از عمل ، بینایی فرد واضح و کامل برمی گردد و ناراحتی پس از عمل کاهش می یابد.

در این عملیات حدود 160 میکرون از بالا قرنیه توسط لیزر اکسایمر کنترل شده توسط کامپیوتر گرفته شده و سپس فعال می شود. قرنیه با توجه به تعداد عینک ساخته شده است.

بسیاری از افراد با عینک به مرور زمان از استفاده از عینک خسته شده اند و یا از ابتدا علاقه ای به استفاده از عینک ندارند. این روش بهترین راه حل برای بیرون آوردن عینک از چشم آنها است و آنها می توانند این کار را با استفاده از عینک سریع برای همیشه انجام دهند.

چرا عمل جراحی لیزیک چشم انجام می شود؟

در واقع ، نور باید به شبکیه شما متمرکز شود تا بتوانید همه چیز را به خوبی ببینید ، اما اگر این اتفاق نیفتد و نور به خوبی بر روی شبکیه شما متمرکز نشود ، بینایی شما تار می شود و این یک نقص در علم پزشکی است. به این اصطلاحاً انکسار می گویند.

جراحی چشم لیزیک

تمایز اصلی کد خطا عبارتند از:

1- نزدیک بینی: این گروه از افراد به خوبی در اشیا close نزدیک می بینند ، اما در دیدن اشیا and و چیزهای دور مشکل دارند و ابهام را مشاهده می کنند.

2-دوربین: این گروه از افراد تقریباً همه چیز را تار نمی بینند ، اما مشکلی ندارند که چیزهای دورتر را ببینند و آنها را به خوبی ببینند.

3- آستیگماتیسم: در این گروه از افراد ، همه اشیا and و اشکال مبهم ظاهر می شوند.

چه کسی نمی تواند عمل جراحی لیزیک چشم را انجام دهد؟

1- این جراحی برای افراد زیر 18 سال مناسب نیست و این افراد نباید جراحی لیزیک انجام دهند.

2- این عمل برای افرادی که شیرده یا باردار هستند مناسب نیست.

3- افرادی که از داروهای خاص استفاده می کنند کاندیدای مناسبی برای این جراحی نیستند.

4- افرادی که دارند قرنیه آنها نازک یا ناهموار هستند و امکان انجام آن وجود ندارد.

5- افراد مبتلا به بیماری های چشم مانند گلوکوم یا چشم های بسیار خشک برای این جراحی مناسب نیستند.

6- افرادی که بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید ، لوپوس یا دیابت دارند کاندید مناسبی برای این جراحی نیستند.

جراحی چشم لیزیک چه فوایدی دارد؟

1- سن این عمل بالای 25 سال است و اکثر پزشکان این عمل را به بیماران خود توصیه می کنند.

2- این عمل درد کمی دارد و در صورت وجود درد بعد از 24 ساعت از بین می رود.

3. در این عمل بخیه یا بانداژ وجود ندارد.

4- برای افرادی که علاقه به شیشه ندارند و از آن خسته شده اند مناسب است.

5- اگر بینایی فرد با افزایش سن تغییر کند ، می تواند به سرعت توسط پزشک اصلاح و درمان شود.

جراحی چشم لیزیک چه اثراتی دارد؟

این جراحی مانند سایر جراحی ها دارای عوارض و خطرات است اما عوارض این جراحی بسیار کم است و آسیب زیادی نمی رساند.

تحریک و خشکی چشم ، حساسیت به نور طبیعی ، تاری دید ، کاهش قدرت بینایی ، دیدن تصاویر تقریباً محیطی ، تاری دید ، مشکلات رانندگی در شب ، لکه های کوچک داخل چشم ، خراشیدن چشم و …. این عمل همه علائم طبیعی است و پس از سه تا شش ماه از بین می رود و دیگر جای نگرانی نیست. اما اگر بعد از شش ماه هنوز این علائم را دارید ، بهتر است به متخصص خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید و مشکل خود را با او در میان بگذارید تا بتواند مشکل شما را حل کند و به شما کمک کند.

جراحی لیزیک چشم چه مدت طول می کشد؟

مدت زمان جراحی چشم بسیار کوتاه و بین بیست تا بیست دقیقه است و بعد از این مرحله ، عمل شما به پایان می رسد.

اطمینان حاصل کنید که پس از جراحی شخصی را برای کمک به شما آورده و به شما در رسیدن به مقصد کمک می کند.

بعد از جراحی لیزیک چشم چه اتفاقی می افتد؟

بعد از لیزیک ، ممکن است چشمان شما خشک و تحریک شود. چشم شما همچنین ممکن است متورم یا تحت تأثیر قرار گیرد ، بنابراین پزشک قطره های چشمی مختلفی را برای شما تجویز می کند تا دچار چنین مشکلی نشوید. استفاده استفاده به موقع از این سه مورد بسیار مهم است و باید در زمان مناسب استفاده شود.

در صورت استفاده از این سه مورد ، ممکن است فرد احساس سوزش یا تاری دید کند که این علائم طبیعی است ، اما اگر فرد را آزار دهد ، باید با پزشک مشورت کرده و از او کمک بگیرد. به یاد داشته باشید که بدون مشورت با پزشک نباید کاری انجام دهید.

چشمان شما بعد از چند روز بهبود می یابد و دید شما بسیار خوب و واضح است.

بعد از انجام لیزیک صورت خود را به مدت یک هفته غسل ​​ندهید و بشویید زیرا یک لنز جراحی در داخل چشم شما قرار گرفته و با شستن صورت آسیب می بیند.

به مدت دو هفته از شنا و قرار گرفتن در آب گرم خودداری کنید تا به چشم آسیب برساند.

حدود یک هفته پس از جراحی چشم خود را در معرض دید قرار ندهید زیرا می تواند باعث تحریک چشم شما شود.

بینی شکسته

دلایل شکستگی بینی:

شایعترین آسیب استخوانی که در صورت اتفاق می افتد ، شکستگی بینی است. آسیب به بینی دشوار است ، اما تحقیقات نشان داده است که بیشترین تفاوت در شکستگی صورت مربوط به بینی است و باعث نیمی از شکستگی های صورت می شود. شکستگی بینی در اثر ضربه و ضربه بینی. در صورت شکستگی ، باید شکستگی بینی درمان شود. بسته به نوع آسیب ، بینی ممکن است برای درمان آن نیاز به جراحی داشته باشد یا نداشته باشد. جراحی بلافاصله بعد از آسیب قابل انجام نیست زیرا به دلیل تورم و التهاب بینی ، شکل واقعی آن کاملاً قابل مشاهده نیست ، بنابراین ابتدا باید اولین درمان بینی را انجام دهید ، مانند خونریزی را متوقف کنید. سه مون برای شکستن جراحی بینی به دکتر مراجعه کرد.

درمان شکستگی بینی

علائم شکستگی بینی:

برای تعیین اینکه آیا بینی پس از آسیب دیدگی شکسته است ، باید علائم زیر را بدانید تا بدانید که آیا بینی شما شکسته است.

  • اگر بینی شکسته باشد ، می تواند بر غضروف تأثیر بگذارد.
  • خون دماغ و تشکیل لخته در تیغه بینی ؛
  • مشکلات تنفسی و درد بینی.
  • رینیت در قسمت خارجی و داخلی بینی.
  • آسیب در اطراف چشم ؛

اگر این علائم را مشاهده کردید ، باید به پزشک مراجعه کرده و به دنبال درمان شکستگی بینی باشید.

درمان شکستگی بینی

زمان مراجعه به پزشک برای شکستگی بینی:

اولین اولویت برای شکستگی بینی مراجعه به پزشک است. اگر خونریزی از یک یا هر دو سوراخ بینی دیده شود و پس از چند دقیقه هنوز قابل مشاهده است ، اگر پوست بینی پاره شده باشد ، سردرد شدید ، حالت تهوع ، درد و تورم بینی پس از سه روز حادثه ایجاد می شود در صورت عدم یافتن ، شکل بینی تغییر می کند و نفس کشیدن دشوار است ، نشان داده شده است که آسیب دیدگی شدید است و نیاز به مراقبت پزشکی دارد. اگر شک دارید که بینی شما شکسته است یا نه ، برای بررسی به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید.

سه تا پنج روز پس از شکستگی بینی ، اگر تورم بینی فروکش کرده است ، باید به یک متخصص گوش ، حلق و بینی مراجعه کنید. مراقبت های اولیه برای شکستگی بینی نباید بیش از پنج روز باشد. اگر برای مراجعه به پزشک دیر رسیدید و تأخیر آن بیش از 7 تا 10 روز طول کشید ، باعث ایجاد فرم بینی در همان حالت شکستگی می شود.

درمان شکستگی بینی

تشخیص شکستگی بینی:

ما می گوییم اولین مرحله در شکستگی بینی ، درمان شکستگی بینی است. وقتی به پزشک مراجعه می کنید ، وی موارد زیر را برای تشخیص انجام می دهد:

  • پزشک داخل و خارج بینی را با دستگاه خاصی معاینه می کند. این نوع تشخیص می تواند کمی دردناک باشد.
  • در شرایط خاص ، ممکن است از بینی نیز عکس گرفته شود.
  • اگر شکستگی بینی شدید باشد ، سی تی اسکن صورت ضروری است.

این ممکن است چندین ماه قبل از جراحی لازم باشد جراحی زیبایی بینی برای بازیابی شکل آن باید استراحت کنید. اگر بینی آسیب دیده را درمان نکنید ، بینی شما ممکن است زشت و ناخوشایند شود و ممکن است در تنفس مشکل داشته باشید.

برای دریافت مشاوره رایگان از یکی از بهترین جراحان بینی تهران ، به سایت مراجعه کنید کلینیک زیبایی چهره به نقاش به https://clinicchehrenegar.ir مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا