اقتصادی

اسناد غیررسمی مسکن برچیده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: “تا زمانی که معاملات غیررسمی به عنوان یک سند شناخته شود ، خرید و فروش مسکن ملی اجتناب ناپذیر است ، اما ما به دنبال مکانیزمی هستیم تا از این پس کلیه نقل و انتقالات در زمینه اقامت براساس اسناد رسمی است. ”

محمود محمودزاده در گفت وگو با نازک نارنجی اظهار داشت: حتی اگر خرید و فروش امتیازات مسکن ملی غیرقانونی باشد اما مشکلی در این زمینه وجود دارد که مقابله با این پدیده را با مشکل روبرو می کند. تا معاملات قانونی به عنوان اسناد قانونی شناسایی نشوند ، نمی توان چنین معاملات را متوقف کرد.

وی افزود: تنها کاری که اکنون می توان انجام داد این است که به مردم هشدار دهیم که اگر در عمل اقدام به خرید و فروش واحدهای ملی کنند ، صدمه می بینند ؛ زیرا در نهایت واحد مسکونی به شخصی که ثبت نام می کند تحویل داده می شود.

محمودزاده ، كه گفت به هموطنانش توصیه شده است كه برای خرید واحدهای اقدام در كشور ریسك نكنند ، دلایلی بیان كرد: وزارت راه و شهرسازی مسكن را تأمین می كند تا زمانی كه به مسكن ملی احتیاج پیدا كند. بنابراین لازم نیست امتیازات دیگران را بخرید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: “ما فقط می توانیم هشدار دهیم و اطلاع دهیم که مردم از خرید و فروش واحدهای اقدام ملی خودداری می کنند.” اما اگر نمونه هایی توسط اصناف و اتحادیه های صنفی مربوطه به ما نشان داده شود ، ما از تخلفات پیروی خواهیم کرد و از امتیازات شخص محروم خواهیم شد.

وی با اعلام اینکه طرحی برای حذف معاملات غیررسمی در دستور کار است ، گفت: تا زمانی که امکان معاملات وکیل در کشور وجود داشته باشد ، خرید و فروش اقامتگاه ملی اجتناب ناپذیر است. اما در حال حاضر طرحی در دستور کار قرار دارد که در مورد اسکان مجدد ، فقط اسناد رسمی خلاف این است. وقتی این کار به پایان رسید ، می تواند یک جنبش رادیکال در کشور باشد که از بسیاری از مشکلات مسکن جلوگیری خواهد کرد.

این گزارش است ، نقاط خرید و فروش در واحدهای اقدام ملی مسکن از اواخر سال 2009 مشهور شده است و اگرچه مسئولان اغلب بر نقض این نوع معاملات تأکید کرده اند ، اما این پدیده در فضای مجازی و برخی دفاتر املاک مشاهده شده است. برخی از افراد امتیازات خود را با حداقل قیمت 20 میلیون تومان می فروشند. با این حال ، آنها فقط می توانند در طول زندگی خود یک بار درخواست مسکن یا امتیازات دولتی را بدهند و با تأیید نام افراد برای اقامت ملی ، فرم “C” آنها قرمز می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا