عمومی

داشتن پوست زیبا بدون لوازش آرایش هم امکان پذیر هست

امروزه آرایش کردن بخشی از روتین هر روزه­ی ما خانم­ها شده. در واقع بعضی از ما پس از سال­ها استفاده از انواع لوازم آرایشی، دیگر اعتماد به نفس کافی برای ظاهر شدن در جامعه با چهره­ی طبیعی خود را نداریم؛ اما استفاده از گونه­های مختلف آرایشی نه تنها باعث افزایش زیبایی ذاتی صورت ما نمی­شود بلکه در درازمدت به آن آسیب بیشتری وارد می­کند. نکته­ی مهم­تر اینکه شما در هر سنی باشید به الگوهای درست برای مراقبت از پوست، مو و اندام خود نیاز دارید تا همیشه و در هرحالتی سالم و جذاب به نظر برسید. برای دانستن راهکارهای زیبا بودن بدون استفاده از لوازم آرایشی با ما همراه باشید.

چگونه بدون لوازش آرایش صورتی زیبا داشته باشیم

پوست خود را تمیز نگه دارید

کیفیت پوست صورت مهم­ترین عاملی است که در زیبایی چهره­ی شما نقش دارد. برای تمیز نگه داشتن صورت خود از یک شوینده­ی مناسب نوع پوستتان استفاده کنید. برای شناخت مشکلات پوستی و درمان اصولی آن به قدر کافی وقت بگذارید و از یک متخصص کمک بگیرید. ممکن است متناسب با میزان چربی یا خشکی پوستتان تعداد دفعاتی که در روز نیاز به شست­وشو دارید فرق کند پس هیچ‌گاه در این زمینه کوتاهی یا زیاده­روی نکنید.

شما می­توانید برای فرم دادن به عضلات صورت، حفظ شادابی و طراوت پوست خود، جوان­سازی، درمان آکنه و رفع خشکی یا چربی آزاردهنده از انواع ماسک­های خانگی و روش­های ماساژ صورت استفاده کنید.

از لوازم مراقبتی پوست استفاده کنید

آب­رسان­ها، مرطوب کننده­ها، کرم­های ضد چین و چروک و رفع تیرگی دور چشم، انواع کرم­های ضدآفتاب­ و ژل­های شست­وشو از لوازم مراقبتی پوست هستند که استفاده از آن­ها با توجه به وجود آلودگی­ها و افزایش زمان سپری­شده در بیرون از منزل، ضرورت پیدا می­کند.

برای جلوگیری از نفوذ اشعه­ی فرابنفش خورشید، پیری زودرس و دیگر آسیب­های پوستی که در اثر قرارگرفتن زیر آفتاب رخ می­دهد، از یک ضدآفتاب مناسب با SPF بالای 30 استفاده کنید.

همه­ی اقلام مراقبتی که برای پوست و موی خود به کار می­برید باید سازگار و متناسب با شرایط بدن شما باشد. اگر پوست شما حساس است بعد از هربار شست­وشو به قدر کافی از مرطوب­کننده­ی ملایم استفاده کنید.

هیچگاه به مدت طولانی مواد آرایشی را روی صورت خود نگه ندارید و حتماً پیش از خوابیدن به طور کامل آرایش خود را پاک کنید. تجربه نشان داده شوینده­های معمولی به تنهایی قادر به پاکسازی منافذ پوست از مواد آرایشی نیستند. برای همین بهتر است از تونرها و انواع آرایش­پاک­کن­ها در کنار شستشو استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: تشخیص لوازم آرایش تقلبی از اصل

تغذیه­ی سالم و طبیعی داشته باشید

یک رژیم غذایی صحیح و سرشار از مواد مغذی، ضامن سلامتی اندام و پوست بدن شما است. غذاهای بیش از حد شیرین و چرب باعث ایجاد جوش و آکنه در صورت شما می­گردد و این مشکلی است که برای پوشاندن آن دست به دامن انواع و اقسام کرم پودر می­شوید. یا اینکه سعی می­کنید با فشار دادن و تخلیه­ی جوش آن را از بین ببرید. در صورتی که هیچکدام از این دو روش باعث سلامت و طراوت پوست صورت شما نخواهدشد.

برای داشتن پوستی صاف و بدون لک خوراکی­هایی مثل غذاهای دریایی، میوه و سبزیجات، مواد پروتئین­دار مثل تخم­مرغ، لوبیا و گوشت مرغ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید و از مصرف دخانیات پرهیز کنید.

آب کافی بنوشید

مرتبا آب بنوشید. (حداقل 8 لیوان در روز) نوشیدن آب به طور منظم باعث می­شود پوست شما مرطوب و شاداب به نظر برسد. از طرفی آب کافی در افراد ایجاد آرامش می­کند و این خود شما را زیباتر نشان می­دهد. شما می­توانید با افزودن مواد غذایی مختلف مثل دارچین، لیمو، نعناع و … آب را طعم­دار کرده و سپس بنوشید. به این مخلوط دیتاکس واتر گفته می­شود که علاوه بر رطوبت­رسانی به پوست، انواع ویتامین­های موردنیاز را در اختیار شما قرار می­دهد.

خواب منظم و کافی داشته باشید

هیچکس صورتی با چشمان خسته و پف کرده به همراه تیرگی دور چشم را زیبا تلقی نمی­کند؛ و اولین مسئله­ای که باید به آن رسیدگی شود نظم و مدت زمان خواب شما است. پوست به هنگام خواب کلاژن تولید می­کند و به ترمیم و بازسازی خود می­پردازد. سعی کنید در شبانه روز به اندازه­ی 8 ساعت بخوابید چرا که خواب کافی از پیری زودرس جلوگیری می­کند. استفاده از بالش­های ساتن یا ابریشمی در جلوگیری از چین و چروک صورت و سلامت مو مؤثر است.

ابرو و مژه­های خود را پرپشت کنید

یک مدل متناسب اصلاح ابرو، پرپشتی و هماهنگی رنگ آن با پوست صورت، چهره­ی شما را به شدت جذاب و خیره­کننده می­سازد. همانطور که می­دانید استفاده از لوازم آرایشی به هیچ عنوان راه­ حل دائمی برای مشکلات ریزش مو و ابروی شما نیست. پس بهتر است از یک متخصص برای درمان ریزش و یک آرایشگر ماهر برای فرم بخشیدن به ابروهای خود کمک بگیرید.

با فر مژه می­توانید مژه­های خود را فردار و خوش­حالت کنید. برای ضخیم کردن مژه و ابرو از پماد ویتامین آد و روغن نارگیل یا کرچک استفاده کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید تا موهای ریز مژه و ابرویتان کنده نشود.

از قدیم گفته­اند زینت روی، موی است؛ بنابراین از مدل­ و رنگ موهای مختلف که با رنگ پوست و حالت صورت شما همخوانی دارد غافل نشوید. با ماسک­های آب­رسان خانگی، روغن­های گیاهی و سرم­های تقویتی، موهای خود را درخشنده و جذابیت چهره­ی خود را دوچندان کنید.

لب­ های نرم و دندان های زیبا

یک لبخند زیبا به صورت شما جلوه می­دهد و لازمه­ی داشتن لبخند دلربا، لب­هایی با پوست صاف و خوشرنگ به همراه دندان­های سالم و سفید است. از مرطوب­کننده­های مخصوص برای از بین بردن ظاهر خشک و ترک­ لب­هایتان استفاده کنید.

در بسیاری از اوقات سلامتی و زیبایی ارتباط نزدیکی دارند. از جمله در زمینه­ی بهداشت دهان و دندان که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. روزانه حداقل دوبار به طرز صحیح مسواک بزنید تا دندان­های سفید و درخشان داشته­باشید. استفاده از نخ­دندان و دهانشویه در حفظ سلامت دندان­های شما نقش مؤثری دارد.

اما در بعضی مواقع نیازمند استفاده از لوازم آرایش هستیم اما باید به این موضوع توجه کنیم که خرید لوازم آرایش و زیبایی باید برند های معروف و مطرح باشد تا پوستی زیبا و جذاب برای همیشه داشته باشیم.

بهترین راه برای خرید لوازم آرایش و زیبایی

 

یکی از سایت های مطرح در زمینه خرید لوازم آرایش و زیبایی در ایران سایت ارس خرید می‌باشد که محصولات متنوع و جذابی را در اختیار شما قرار میدهد که در صورت نیاز میتوانید به لینک زیر برای مشاهده لیست کامل آن مراجعه کنید:

https://araskharid.com/product-category/لوازم-آرایش-زیبایی/

اگر هر سوالی درباره چگونگی استفاده نکردن از لوازم آرایش و زیبایی داشتید یا اگر تجربه ای شخصی داشتید حتما در قسمت نظرات این مقاله نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

 

http://ek22.blogs.rice.edu/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%86-%d9%84%d9%88%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%b5%d9%88%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7-%d8%af%d8%a7%d8%b4%d8%aa/

دکمه بازگشت به بالا